اندروید 15 برای ساده کردن یادداشت برداری در تبلت ها با امکان تنظیم یک برنامه پیش فرض

تبلت های اندرویدی در حال حاضر دستگاه های بسیار خوبی برای یادداشت برداری هستند، به ویژه با صفحه کلید یا قلم. با این حال، روند فعلی باز ، قفل دستگاه برای راه اندازی یک برنامه یادداشت برداری می تواند کمی دردسرساز باشد. با به‌روزرس، آینده اندروید 15، گوگل قصد دارد این فرآیند را ساده‌تر کند و یادداشت‌برداری را در تبلت‌ها سریع‌تر و کارآمدتر کند. Google از ویژگی‌های جدید یادداشت‌برداری در کنفرانس Google I/O ماه گذشته رونمایی کرد. این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت از هر صفحه‌ای به برنامه یادداشت‌برداری دلخواه خود دسترسی داشته باشند و نیازی به تغییر برنامه‌ها را از بین ببرند. همانطور که توسط میشال رحمان (از طریق Android Aut،rity) گزارش شده است، Miguel Montemayor، مهندس روابط توسعه‌دهنده اندروید، طی ارائه‌ای در مورد افزایش بهره‌وری کاربر با صفحه‌نمایش‌های بزرگ و لوازم جانبی، «نقش جدید Notes» را معرفی کرد. این ارائه نشان داد که با این به‌روزرس،، کاربران می توانند به راحتی برنامه یادداشت برداری پیش فرض خود را از طریق منوی تنظیمات انتخاب کنند. سپس این برنامه انتخابی را می توان مستقیماً از صفحه قفل با فشار دادن طول، میانبر تعیین شده راه اندازی کرد و نیازی به باز ، قفل دستگاه را از بین برد. علاوه بر این، کاربران دارای قلم‌های USI سازگار می‌توانند دکمه دم را فشار دهند تا برنامه در یک پنجره شناور باز شود که سایر برنامه‌ها را پوشش می‌دهد و تجربه یادداشت‌برداری یکپارچه را ارائه می‌دهد.

اعتبار: گوگل از طریق مشعل رحمان

با این حال، این ویژگی‌ها به‌طور خودکار در ا،ر برنامه‌های یادداشت‌برداری موجود در دسترس نخواهند بود. توسعه دهندگان باید اقدامات خاصی را انجام دهند تا برنامه های خود را فعال کنند تا به ،وان برنامه پیش فرض یادداشت برداری اندروید عمل کنند. این شامل اصلاح یا ایجاد فعالیت‌هایی برای رسیدگی به اه، خاص، و اطمینان از اینکه برنامه می‌تواند از صفحه قفل راه‌اندازی شود و در صورت ،وم صفحه دستگاه را روشن کند، می‌شود.

در حالی که این از نظر فنی در اندروید 14 معرفی شده است، به طور پیش فرض غیرفعال است و نیاز به فعال سازی دستی از طریق گزینه های توسعه دهنده دارد. به نظر می رسد که گوگل منتظر بود تا این ویژگی ها را به طور رسمی اعلام و تبلیغ کند تا زم، که به طور کامل برای پذیرش گسترده آماده شوند.

در حال حاضر، نقش یادداشت‌ها همچنان در آ،ین نسخه غیرفعال است اندروید 15 نسخه بتا برای تبلت پی،ل. با این حال، تاکید گوگل بر روی این ویژگی‌ها در I/O نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها احتمالاً به‌طور پیش‌فرض در نسخه پایدار آتی فعال خواهند شد. به نظر می رسد اندروید 15 قرار است با ساده‌سازی فرآیند راه‌اندازی برنامه‌های یادداشت‌برداری، تجربه یادداشت‌برداری در تبلت‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/android-15-to-streamline-note-taking-on-tablets-by-letting-you-set-a-default-app_id159008

چت و تماس امن دیوار.