اندروید 15 زمان آماده به کار باتری را در برخی مدل ها تا 3 ساعت افزایش می دهد

اوایل این هفته گوگل برخی از ویژگی های جدید اندروید 15 مانند Private Space را فاش کرد. دومی در واقع یک فضای خصوصی در یک تلفن اندرویدی است که در آن برنامه‌های حساس را می‌توان از چشمان کنجکاو پشت محافظت از یک قفل بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت یا تشخیص چهره پنهان کرد. یکی دیگر از ویژگی های مفید و جالب، قفل تشخیص سرقت، از هوش مصنوعی برای تشخیص اینکه چه زم، گوشی شما توسط دزدی که با پای پیاده، از طریق ماشین یا دوچرخه فرار می کند، از دستان شما ربوده شده است، استفاده می کند.
هنگامی که تلفن این سری از رویدادها را شناسایی می کند، به طور خودکار دستگاه را قفل می کند تا از نفوذ دزد به گوشی جلوگیری کند. و با استفاده از هوش مصنوعی برای جستجوی ال،ای دارای مجوز و نحوه تعامل یک برنامه با برنامه‌های دیگر، Android 15 با Google Play Protect کار می‌کند تا به کاربران و Google در مورد برنامه‌هایی که ممکن است خطرناک باشند، هشدار دهد. اگر Google برنامه را بررسی کند و متوجه شود که از آن برای کمک به مهاجمان برای ارتکاب کلاهبرداری استفاده شده است، از فروشگاه Play حذف خواهد شد.

در Google I/O، این شرکت همچنین این را فاش کرد اندروید 15 زمان آماده به کار باتری را در برخی از دستگاه ها تا سه ساعت افزایش می دهد. گوگل توانست با سرعت بخشیدن به زمان کارکرد دستگاه ها به این مهم دست یابد اندروید 15 50% وارد حالت Doze شوید. در حالت Doze، سیستم با محدود ، دسترسی یک برنامه به سیستم و سرویس‌های فشرده CPU به دنبال صرفه‌جویی در مصرف باتری است. همچنین از اجرای برنامه هایی که اخیراً استفاده نشده اند در پس زمینه جلوگیری می کند. در مجموع، تغییرات در حالت Doze به افزایش زمان آماده به کار باتری کمک می کند اندروید 15.

دیو برک، معاون مهندسی پلتفرم اندروید به Android Aut،rity گفت: «برای اندروید 15، زمان چرت زدن را تسریع کرده ایم (doze زم، است که به حالت خاموش می رویم) تا 50%. بنابراین ما 50٪ سریعتر به حالت چرت زدن می رویم، و نتیجه در برخی از دستگاه هایی است که تا 3 ساعت قدرت آماده به کار بیشتر را آزمایش کرده ایم. و این نوعی بهبود کلی در 15 است که برای همه دستگاه ها اعمال می شود.”

این ویژگی همچنین در Wear OS 6 که مبتنی بر آن خواهد بود، نشان داده خواهد شد اندروید 15 و انتظار می رود سال آینده منتشر شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/android-15-standby-time-3-،urs-longer_id158443

افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات.