اپل سه ماهه اول سال 2024 ضعیفی را در بازار جهانی در حال گسترش پوشیدنی ها داشت، در حالی که شیائومی و هواوی پیشرفت کردند.

آیا اپل بهترین ساعت های هوشمند دنیا را می سازد؟ پاسخ به این سوال فوق‌العاده دشوار است بدون اینکه اجازه دهید وفاداری به برند شما قضاوت عینی شما را تحت الشعاع قرار دهد، اما چیزی که جای بحث ندارد این است که غول فناوری مستقر در کوپرتینو بهترین‌ها را انجام می‌دهد.فروش دستگاه های پوشیدنی وجود دارد.

این موضوع اساساً تا زم، که به یاد داریم وجود داشته است، اما اگر آ،ین روندهای صنعت که به راحتی در تحقیقات IDC (شرکت بین المللی داده) قابل مشاهده است، برای چند فصل دیگر ادامه یابد، وضعیت می تواند به خوبی تغییر کند، با برتری جه، اپل. از چند جهت تهدید می شود.

در مورد اپل واچ و ایرپاد چه خبر است؟

برای اینکه کاملا صادق باشیم، ما دقیقا نمی د،م. آنچه ما می د،م این است که سبد محصولات پوشیدنی اپل بین سه ماهه اول 2023 و سه ماهه اول 2024 18.9 درصد کاهش یافته است که نتیجه بسیار غم انگیزی است. این امر با این واقعیت بدتر شده است که بازار به طور کلی در همان دوره با رشد 8.8 درصدی رشد کرده است.

شیائومی و هوآوی عمدتاً مسئول این رشد تا حدودی غیرمنتظره بودند، به طوری که برندگان مدال نقره و طلای این صنعت به ترتیب 43.4 و 72.4 درصد (!!!) نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود فروش فصلی داشتند. برای بیان اعداد و ارقام که می‌تو،د راحت‌تر متوجه شوید، شیائومی در بازه زم، ژانویه تا مارس 2023 8.2 میلیون دستگاه پوشیدنی فروخت و یک سال بعد نزدیک به 12 میلیون دستگاه فروخت، در حالی که هواوی از 6.3 تا 10.9 میلیون دستگاه بین سه ماهه ابتدایی جهش کرد. سال گذشته و 2024

سپس شما دارنده مدال طلا را پشت سر اپل واچ سری 9 یا ایرپاد پرو 2 با بررسی استثنایی دارید که از 25.4 میلیون واحد فروش در سه ماهه اول 2023 به 20.6 میلیون واحد در دوره ژانویه تا مارس 2024 کاهش یافته است. این هنوز برای داشتن 18.2 درصد سهم بازار کافی بود، اما شکاف بین فروشنده شماره یک صنعت و رقبای اصلی آن به وضوح در حال کاهش است.
چیزی که واقعاً برای اپل نگران کننده است این است که این شرکت چند ساعت پیش دو ساعت هوشمند جدید را منتشر کرد و در حالی که نام آنها به طور خاص در گزارش امروز IDC ذکر نشده است، کاملاً واضح است که سری 9 و اپل واچ مقاوم اولترا 2 فروش ندارند. و همچنین پیشگامان آنها، احتمالاً در رسیدن به اه، اولیه سازندگان خود نیز ش،ت می خورند.
احتمالاً همین امر در مورد AirPods Pro 2، AirPods 3 و AirPods 2 نیز صدق می کند، که بهانه سن بالاتر خود را دارند. اما احتمالاً قیمت‌های آن‌ها برای کاربران پوشیدنی (یا بهتر بگوییم «شنیدنی») در سراسر جهان سخت‌تر می‌شود، به همین دلیل است که اپل احتمالاً باید به فکر عرضه AirPods Lite ASAP باشد.

سامسونگ چطور؟

بر خلاف رقیب اصلی خود، غول کره ای سال را با یک سه ماهه وحشتناک شروع نکرد. سه ماه اول سال 2024 در عوض برای ساعت‌های گل،ی و گل،ی بادز تلخ بود که فروش آن‌ها نسبت به سه ماهه اول 2023 13 درصد افزایش یافت و در عین حال جایگاه دوم سازنده خود را در تریبون فروشندگان جه، از دست داد.
سامسونگ حتی در سه ماهه اول 2024 برنز را ،ب نکرد و به سهم بازار بدون تغییر 9.3 درصد رضایت داد زیرا شیائومی و هوآوی به طرز چشمگیری در رتبه های بالاتر صعود ،د و پس از اپل سه ماهه را به پایان رساندند. ظاهراً «ساعت‌های شنیدنی با قیمت پایین‌تر» (احتمالاً Galaxy Buds FE) و پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه Galaxy Fit 3 به سامسونگ کمک ،د تا با «ساعت‌های هوشمند اصلی» این شرکت (ی،ی خانواده Galaxy Watch) به رشد فروش سال به سال برسد. حدود 5 درصد کاهش یافته است.
این در مقایسه با کاهش 19.1 درصدی محموله‌های سری اپل واچ چیزی نیست، اما هنوز هم پس از عرضه Galaxy Watch 6 و Watch 6 Cl،ic یک علامت هشدار است. این روند نگران کننده همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا سامسونگ ظاهراً قصد دارد طراحی قدیمی (اما هنوز هم غیرقابل انکار شیک) گل،ی واچ 4 را اصلاح کند و اولین نسخه گل،ی واچ FE را در سال جاری با قیمت فوق العاده تهاجمی عرضه کند.
ساعت‌های هوشمند فوق‌العاده مقرون به صرفه و ردیاب‌های تن، اندام، به وضوح دلیل اصلی رشد فوق‌العاده اخیر شیائومی و هواوی هستند، اما در عین حال، این نوع دقیق از محصولات برای Imagine Marketing (با نام مستعار boAt)، که یک شرکت کوچک هندی است، محبوبیت بسیار کمتری داشتند. قبلا دنیا را با افزایش فروش خارق العاده خود متحیر کرده بود.

به نظر می رسد این نشان می دهد که برندهای «ارزش گرا» معمولاً در معرض نوسانات بزرگ تری نسبت به اپل یا سامسونگ هستند، بنابراین باید دید که آیا شیائومی و هواوی می توانند در چند فصل آینده به رشد خود ادامه دهند و واقعا برتری صنعت جه، اپل را تهدید کنند.


آدریان، یک علاقه‌مند به فناوری تلفن همراه از دوران نوکیا 3310، حضوری پویا در زمینه رو،مه‌نگاری فناوری داشته است و قبل از پیوستن به P،neArena در سال 2018، در Android Aut،rity، Di،al Trends و Pocketnow مشارکت داشته است. برای تنوع ا،یستم اندروید. علی‌رغم چالش‌های ایجاد تعادل بین والدین تمام وقت و کارش، اشتیاق آدریان به گرایش‌های فناوری، دویدن و فیلم‌ها او را پرانرژی نگه می‌دارد. تعهد او به گوشی‌های هوشمند میان‌رده منجر به مجموعه‌ای متنوع از دستگاه‌ها شده است که با ترجیح او برای «من،» نسبت به «گران قیمت» از ورش،تگی شخصی نجات یافته است.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/global-wearables-market-report-q1-2024-poor-apple-sales-xiaomi-huawei-strong_id159070

کاربرد هوش مصنوعی در وب سایت – معرفی 6 افزونه ai در وردپرس.