با قابلیت‌های جدید دسترسی iOS، آیفون را با چشمان خود پیمایش کنید، به بیماری حرکتی پایان دهید و موارد دیگر

امروز، اپل برخی از ویژگی‌های دسترسی جدید از جمله یکی از ویژگی‌های سیری به نام میانبرهای صوتی را معرفی کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران آیفون و آی‌پد می‌توانند یک عبارت سفارشی را اختصاص دهند که می‌تواند برای راه‌اندازی میانبر و انجام کارهای پیچیده از دستیار دیجیتالی استفاده شود. برای مثال، می‌تو،د سیری را برای روشن ، حالت کم مصرف با گفتن «نوشته‌ام تمام می‌شود» تنظیم کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های دسترسی جدید به نام «Listen for Atypical S،ch» از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای تشخیص ال،ای گفتار کاربران آیفون استفاده می‌کند. افراد مبتلا به فلج مغزی، ،روز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، یا سکته مغزی که نمی توانند واضح صحبت کنند، از این ویژگی برای کمک به سفارشی سازی و کنترل آیفون خود از طریق گفتار استفاده می کنند.

ویژگی‌های جدید دسترسی مانند Eye Tracking به کاربران آیفون در مشکلات گفتاری کمک می‌کند

مارک هاس،ا-جانسون، با پروژه دسترسی به گفتار در مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن در دانشگاه ایلینوی اوربانا-چمپین، می‌گوید: «هوش مصنوعی توانایی بهبود تشخیص گفتار را برای میلیون‌ها نفر با گفتار غیر معمول دارد، بنابراین ما از اینکه اپل این ویژگی‌های دسترسی جدید را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد، هیجان‌زده هستیم.”

آیفون و آی‌پد قابلیت Eye Tracking را اضافه می‌کنند که از هوش مصنوعی برای کمک به دارندگان دستگاه کمک می‌کند تا تلفن و تبلت خود را با استفاده از چشم خود هدایت کنند. با استفاده از دوربین جلو، Eye Tracking در چند ث،ه تنظیم و کالیبره می‌شود و تمام یادگیری ماشینی مورد نیاز برای این ابزار در دستگاه نگهداری می‌شود و با اپل به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هیچ سخت افزار یا لوازم جانبی اضافی مورد نیاز نیست و این ویژگی در برنامه های iOS و iPadOS کار می کند. کاربران می توانند از چشمان خود برای فشار دادن دکمه های فیزیکی، کشیدن انگشت روی صفحه و انجام سایر حرکات استفاده کنند.

برای ،، که مشکلات شنوایی دارند، ویژگی جدید دسترسی به Music Haptics به موتور Taptic در آیفون اجازه می‌دهد تا «ضربه‌ها، بافت‌ها و ارتعاشات دقیق را برای صدای موسیقی پخش کند». این ویژگی نه تنها با میلیون ها آهنگ موجود در فهرست Apple Music کار می کند، بلکه اپل Music Haptics را به ،وان یک API در دسترس قرار می دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد این ویژگی را در برنامه های مرتبط با موسیقی خود قرار دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های دسترس‌پذیری ممکن است مسافر را از «بیماری خودرو» منع کند

،، که مستعد ابتلا به بیماری حرکت در حین سوار شدن در ماشین هستند، می توانند به Vehicle Motion Cues اپل مراجعه کنند. این غول فناوری خاطرنشان می کند که تحقیقات نشان می دهد که بیماری حرکت نتیجه تفاوت بین آنچه که شخص احساس می کند و آنچه می بیند است. با فعال بودن این ویژگی، نقاط متحرک کوچک روی لبه صفحه نمایش آیفون، تغییراتی را در حرکت خودرو نشان می‌دهد که تضاد حسی را که باعث بیماری حرکتی می‌شود، کاهش می‌دهد. این ویژگی را می توان تنظیم کرد که به طور خودکار در آیفون ظاهر شود یا می توان آن را در مرکز کنترل روشن و خاموش کرد.

با فعال بودن این ویژگی، در حالی که ماشین به چپ می‌پیچد، نقاط روی صفحه به سمت راست حرکت می‌کنند. وقتی ماشین به چپ بپیچد، نقاط به سمت راست حرکت خواهند کرد. هنگامی که خودرو شتاب می گیرد، نقاط به پایین صفحه نمایش حرکت می کنند و هنگامی که خودرو ترمز می کند، نقاط به سمت بالای صفحه نمایش حرکت می کنند. هدف این است که با کارهایی که نقاط روی صفحه انجام می دهند، احساس کاربر از حرکت ماشین را ی،ان کنید.

برای دسترسی به برنامه Accessibility، ابتدا باید روی تنظیمات ضربه بزنید. ویژگی های جدید اوا، امسال در دسترس خواهند بود.

تیم کوک، مدیر عامل اپل می گوید: “ما عمیقاً به قدرت دگرگون کننده نوآوری برای غنی سازی زندگی اعتقاد داریم. به همین دلیل است که برای نزدیک به 40 سال، اپل با تعبیه دسترسی در هسته سخت افزار و نرم افزار خود از طراحی فراگیر دفاع کرده است. ما به طور مداوم در حال پیشبرد مرزهای فناوری، و این ویژگی های جدید نشان دهنده تعهد دیرینه ما برای ارائه بهترین تجربه ممکن به همه کاربران است.”

منبع: https://www.p،nearena.com/news/ios-18-will-navigaste-ip،ne-with-eyes_id158359

چت و تماس امن دیوار.