برنامه Wizz، محبوب بین نوجوانان، از فروشگاه App و Play Store حذف شده است

اپل و گوگل هر دو اپلیکیشن Wizz را در این هفته از فروشگاه های اپلیکیشن مربوطه خود حذف ،د. Wizz یک برنامه رسانه اجتماعی محبوب در بین نوجوانان آمریکایی است. به گزارش NBC News، استفاده ادعایی از این برنامه در کلاهبرداری های جنایی باعث شد که مرکز ملی بهره کشی ، ایمیلی به اپل ارسال کند و اپل این برنامه را از اپ استور حذف کند.
NBC News توانست برخی از ایمیل‌ها را بررسی کند و گزارش داد که یکی از یکی از نمایندگان اپل به مرکز گفت: “ما تخلفات اپ استور را جدی می‌گیریم و از اطلاع رس، شما قدرد، می‌کنیم. برنامه از استور حذف شده است و ما با توسعه دهنده در تماس هستیم. ” گوگل روز سه‌شنبه این برنامه را از فروشگاه پلی استور به دلیل سیاست‌های به خطر انداختن کودکان خود معلق کرد که از برنامه‌ها می‌خواهد «کاربران را از ایجاد، آپلود یا توزیع محتوایی که بهره‌کشی یا سوءاستفاده از کودکان را تسهیل می‌کند منع کنند».

مرکز ملی استثمار ، در توییتی از اپل و گوگل برای حذف این اپلیکیشن تشکر کرد.

که در توییتی که دیروز منتشر شد، مرکز ملی بهره کشی ، از اپل و گوگل برای حذف Wizz تشکر کرد. “ما خوشحالیم که از AppStore@ و GooglePlay@ بخاطر راه‌اندازی برنامه Wizz از فروشگاه‌های برنامه‌شان پس از ارتباط ما با آنها تشکر می‌کنیم – این برنامه کودکان را با غریبه‌ها مرتبط می‌کند که منجر به نظافت و بدرفتاری می‌شود. این مرحله از مسئولیت اجتماعی برای ایمنی آنلاین حیاتی است! “

Wizz امیدوار است که به اپ استور و پلی استور بازگردد. یک بی،ه ایمیلی از سخنگوی Wizz می گوید: “اپل و گوگل به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ما هستند و ما از نزدیک با تیم های آنها کار می کنیم تا اقدامات حفاظتی گسترده پلتفرم خود را برای کاربران روشن کنیم. امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.” ویز علیرغم امیدواری به بازگشت به اپ استور و پلی استور، نگفته است که قصد دارد چه کاری انجام دهد تا اپل و گوگل این برنامه را بازگردانند.

Wizz که با Tinder مقایسه شده است، در وب سایت خود می گوید: “به Wizz خوش آمدید، جایی که لذت از چیزهای غیرمنتظره می آید. Wizz پلت فرم آنلاین نهایی برای چت تصادفی با مردم از سراسر جهان است.” این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا در پروفایل هایی که ع، شخص، نام کوچک، سن، وضعیت و علامت زودیاک او را نشان می دهد، حرکت کنند. این اپلیکیشن خود را به ،وان یک «فضای امن» معرفی کرده است که در آن کاربران 13 ساله می توانند دوست، متن، با سن خود پیدا کنند.

نوجوانان به دلیل شرمساری از گرفتار شدن در یک کلاهبرداری ، دست به خودکشی زده اند

با این حال، یک مطالعه توسط موسسه غیرانتفاعی Network Contagion Research Ins،ute که به مطالعه نفرت و جنایت آنلاین می‌پردازد، می‌گوید که اپلیکیشن Wizz در کلاهبرداری‌های مالی مورد استفاده قرار گرفته است. با چنین کلاهبرداری هایی، مجرمان بزرگسال، کودکان و نوجوانان را وادار می کنند تا ع، های صریح آنلاین را برای آنها ارسال کنند. سپس مجرمان تهدید می‌کنند که ع،‌های صریح را به صورت عمومی منتشر می‌کنند یا آن‌ها را با والدین، سایر بستگان و دوستان به اشتراک می‌گذارند، مگر اینکه پرداخت‌های آنلاین به مجرمان انجام دهند. این پرداخت ها می تواند شامل پول نقد، کارت هدیه یا ارز دیجیتال باشد. برخی از قرب،ان آنقدر احساس شرمندگی کرده اند که دست به خودکشی زده اند.

این مطالعه خاطرنشان کرد که “برخی قرب،ان گزارش می دهند که در عرض چند دقیقه پس از پیوستن به برنامه مورد هدف اخاذی قرار گرفته اند، که نشان می دهد مجرمان Wizz را اشباع کرده اند.” مش،ین ادعا ،د که این برنامه “تبلیغات مستهجن را به ،دسالان ارائه می دهد.”

ال، گلدنبرگ، مدیر اطلاعات مؤسسه تحقیقات سرایت شبکه گفت: “Wizz چیزی در بین 20 میلیون کاربر فعال دارد. اما اگر فروشگاه برنامه به آن ادامه ندهد، آنها نمی توانند پایگاه کاربری خود را حفظ کنند، چه رسد به اینکه رشد کنند. “

گلدنبرگ همچنین گفت که سیستم تأیید سن این برنامه به اندازه کافی قوی نیست. او می‌گوید: «ما بازیگران تهدیدکننده‌ای را دیده‌ایم که می‌توانند با گرفتن ع، سلفی از پسر عمو یا برادر خود، تشخیص چهره تأیید سن را دور بزنند و سپس از روی سکو می‌روند. و این فقط بازیگران تهدید نیستند – اگر زیر 13 سال سن دارید، گرفتن ع، از یک خواهر یا برادر بزرگتر نیز بسیار آسان است.



منبع: https://www.p،nearena.com/news/Wizz-app-popular-with-teens-is-removed-from-the-App-Store-and-Play-Store_id154933