شایعه جدید با نقشه راه اپل مطابقت دارد: آیپد مینی 7 در سال 2026 با صفحه نمایش OLED عرضه می شود

نقشه راه اخیر اپل که حدود یک هفته و نیم پیش به شما نشان دادیم کاملاً واضح است. آی‌پد مینی بعدی، مدل نسل هفتم، آنطور که همه ما فکر می‌کردیم اوا، امسال یا حتی سال آینده عرضه نخواهد شد. نقشه راه به وضوح می گوید که یک آیپد مینی 8.4 اینچی در سال 2026 وارد بازار خواهد شد و دارای صفحه نمایش OLED خواهد بود. بنابراین ما واقعاً نباید خیلی تعجب کنیم که گزارشی از کره از Naver (از طریق Wccftech) ببینیم که می گوید سامسونگ توسعه یک پنل OLED در محدوده 8 اینچی را آغاز کرده است که برای نسل هفتم iPad mini استفاده می شود.

این گزارش حتی نقل قولی از یک “خودی در صنعت” را نیز در بر داشت که گفت: “می‌دانم که سامسونگ دیسپلی ماه گذشته به درخواست اپل شروع به توسعه نمونه‌هایی برای آی‌پد مینی OLED کرد. پس از توسعه نمونه‌های اولیه در نیمه اول سال جاری، ما به زودی تولید خواهیم کرد. بتواند در طول سال وارد مرحله توسعه برای تولید انبوه شود.” در حالی که استفاده از پنل OLED برای مدل بعدی آیفون مینی امیدوارکننده به نظر می رسد، نمایشگر احتمالاً از فناوری OLED پشت سر هم که اپل در تبلت های iPad Pro (2024) اخیراً منتشر شده استفاده کرده است، استفاده نخواهد کرد.

استفاده از دو لایه OLED صفحه نمایش iPad Pro (2024) را بسیار روشن تر می کند و همچنین به آن دوام بیشتری می بخشد. با این حال، استفاده از چنین نمایشگرهایی نیز بسیار گران است و در حالی که اپل می تواند از افزایش قیمت تبلت های برتر خود خلاص شود، این رویکرد برای iPad mini چندان ایده خوبی به نظر نمی رسد. اپل قیمت ارزان‌ترین آی‌پد پرو ۱۳ اینچی (۲۰۲۴) را با ۲۰۰ دلار به ۱۲۹۹ دلار افزایش داد تا برخی از هزینه‌های اضافی برای تولید نمایشگر OLED را پوشش دهد. این غول فناوری فضای زیادی برای مانور در iPad mini ندارد.

نسل ششم آی‌پد مینی در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و قیمت آن از ۴۹۹ دلار برای مدلی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آغاز شد. این احتمال وجود دارد که اگر اپل برای نسخه نسل هفتم به OLED روی آورد، مدل پایه را نیز با فضای ذخیره‌سازی بیشتر راه‌اندازی می‌کند. این به اپل این فرصت را می دهد تا با ،یب افزایش قیمت با ظرفیت ذخیره سازی اضافی برای واحد ارزان قیمت، بخشی از هزینه تعویض نمایشگر را جبران کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/samsung-developing-oled-panel-2026-ipad-mini-7_id158667