شرکت مادر اسنپ چت، اسنپ، پس از انتشار گزارش سه ماهه چهارم، 30 درصد از ارزش خود را از دست داد.

شرکت مادر پلتفرم رسانه های اجتماعی اسنپ چت، اسنپ، امروز بعد از ظهر پس از انتشار انتشار درآمد سه ماهه چهارم، بیش از 30 درصد از ارزش خود را از دست داد. این شرکت درآمد 1.36 میلیارد دلاری را برای سه ماهه چهارم سال 2023 گزارش کرد که کمی بالاتر از رقم 1.30 میلیارد دلاری سال قبل است. اما 1.38 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم، انتظارات 1.38 میلیارد دلاری وال استریت را برآورده نکرد. و با 4.61 میلیارد دلار، درآمد سال 2023 به سختی از 4.60 میلیارد دلار تولید اسنپ در سال 2022 بالاتر بود.
اسنپ ​​در نامه ای به سهامداران اعلام کرد که درآمد ثابت آن در سال 2023 “منع، کننده یک محیط عملیاتی چالش برانگیز” است. همین دیروز، اسنپ اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار خود یا تقریباً 500 کارمند خود را ا،اج خواهد کرد. در سال 2022، اسنپ 20 درصد از تعداد کارمندان خود را حذف کرد. اسنپ ​​چت که به شدت به درآمد تبلیغات وابسته است، نتوانسته است از ویژگی شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن اپل که به کاربران آیفون اجازه می دهد انتخاب کنند که آیا می خواهند تبلیغ کنندگان را از ردیابی آنها در هنگام استفاده از یک برنامه مسدود کنند، بازیابی کند.
اسنپ ​​در نامه ای به سهامداران گفت که “از پیشرفتی که ما در پلتفرم تبلیغاتی خود به دست می آوریم تشویق شده است”، اما خاطرنشان کرد که با درگیری در خاورمیانه با یک باد مخالف مبارزه می کند. به گفته این شرکت، خشونت در این منطقه برای اسنپ حدود دو درصد هزینه در رشد داشته است. اسنپ ​​چت در سه ماهه چهارم سال 2023 روزانه 414 میلیون کاربر فعال داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. به گفته این شرکت، هر ماه 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از اسنپ چت بازدید می کنند.
نیمی از کاربران در آمریکای شمالی و اروپا هستند و این نشان می‌دهد که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دیگر روی جذب کاربران در بازارهای نوظهور که بیشتر از تلفن‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، تمرکز نخواهد کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که تعداد DAU کاربران فعال روزانه هم به صورت متوالی و هم در هر سال در iOS و اندروید افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ایوان اشپیگل در نامه سهامدار نوشت: “ما تمرکز خود را بیشتر به سمت رشد کاربر و تعمیق تعامل در مناطق جغرافیایی بسیار قابل ،ب درآمد خود تغییر می دهیم. تمرکز بر این ابتکارات به ما کمک می کند تا استفاده فعال روزانه از اسنپ چت را افزایش دهیم، تعامل محتوا را عمیق تر کنیم و عملکرد را بهبود بخشیم. برای تبلیغ‌کنندگان، و در نهایت رشد درآمد را تسریع می‌کند و باعث افزایش جریان نقدی رایگان می‌شود.»

اسنپ ​​چت 248.7 میلیون دلار برای سه ماهه چهارم متحمل ضرر شد که نسبت به 288 میلیون دلار جوهر قرمز اسنپ که در سه ماهه چهارم سال 2022 ریخته شد، بهبود یافته است. برای سه ماه، اسنپ 15 سنت به ازای هر سهم در مقایسه با 18 سنت از دست دادن به ازای هر سهم در همان مدت مشابه بود. سه ماهه در سال 2022. در کل سال 2023، اسنپ 1.32 میلیارد دلار از دست داد که 7 درصد بهبودی نسبت به 1.43 میلیارد دلاری که در سال قبل از دست داده بود، بود. در سال 2023، شرکت 82 سنت به ازای هر سهم از دست داد که 8 درصد کمتر از ضرر 89 سنت به ازای هر سهم اسنپ در سال 2022 بود.

در طول روز معاملاتی عادی، سهام اسنپ 70 سنت یا 4.18 درصد افزایش یافت و به 17.45 دلار رسید، درست نزدیک به بالاترین سطح 52 هفته اخیر ی،ی 17.90 دلار. اما این اوج اکنون بسیار دور به نظر می رسد، پس از اینکه سهام در معاملات پس از ساعات کاری پس از انتشار این گزارش، 5.45 دلار به 12 دلار سقوط کرد. این کاهش 31.23 درصدی است.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/snapchat-parent-company-takes-big-hit-after-earnings-report_id155081

کاربرد صمغ زانتان در صنایع آرایشی و بهداشتی.