صورت معاملات فصلی و خدمات مالیاتی شرکت حسابداری آرمان ناب | تکس مپ

با این حال هنگام وارد کردن اطلاعات بعد از قرارداد، باید صورت وضعیت دریافت خدمات، فاکتورهای خرید و … را در هنگام صادر شدن فاکتور قید کنید. با اینکه ثبت و ارسال صورت معاملات فصلی مشمول پرداخت مالیات نمی شود، عدم ارسال آن یا تخلف در ثبت دقیق و شفاف معاملات، مشمول پرداخت جرایم معاملات فصلی می شود. در بخش راست صفحه نیز باید نام کاربری، کلمه عبور(را که از قسمت پیش ثبت‌نام که در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی به صورت محرمانه دریافت نموده‌اید) و تصویر امنیتی مشخص شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. حقوق و دستمزد پرسنل چون به طور مستقیم و در قانون جداگانه ای مشمول مالیات گردیده و مالیات آن اخذ میشود در لیست فهرست معاملات فصلی قرار نمیگیرد . همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، نام شرکت/موسسه، فصل (بهار، تابستان،پاییز، زمستان)، سال، وضعیت (ثبت اولیه یا ثبت نهایی)، مشخصات کد رهگیری، مشخصات کد اقتصادی، مشخصات شناسه ملی، مشخصات کاربر ثبت کننده و روش ایجاد هر رکورد به نمایش در آمده است. مطابق ماده 169 ق.م.م، ویرایش گزارش پس از اتمام مهلت ارسال، مشمول جریمه عدم ارسال گزارشات در مهلت مقرر معادل 1% معامله انجام شده خواهد شد.

  • مشمولین می‌بایست سالیانه 4 مرتبه این گزارشات را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند؛ در غیر این صورت شامل جریمه خواهند شد.
  • روش آنلاین یا برخط که با کد کاربری و رمز عبور است و دیگری روش آفلاین یا غیربرخط برای مودیانی که از نرم‌افزارهای حسابداری برای ثبت معاملات خود استفاده می‌کنند که در همین مقاله آن را توضیح دادیم.
  • ارائه نکردن این صورت مالیات فصلی، باعث تعیین جرایم مشخصی خواهد شد.
  • ثبت رویداد در صورت معاملات فصلی پس از اتمام مهلت مقرر، مشمول جرایم تاخیر در ارسال گزارشات فصلی خواهد بود.
  • بعضی مواقع در ارسال صورت معاملات فصلی اشتباهاتی رخ می‌دهد که باید اصلاح و ویرایش شده سپس دوباره ارسال شوند.
بدون دریافت کارت اقتصادی هیچ مدرکی از مودی در سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی‌شود. تمامی‌ بنگاه‌های اقتصادی، طبق ماده 169 قانون مالیاتی می‌بایست گزارش خرید و فروش فصلی را در بازه زمانی مقرر از طریق سامانه معاملات فصلی الکترونیکی ارسال کنند. عدم ارائه صورت‌حساب‌های مربوط به خریدهای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع بندهای “الف” و”ب” ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم در سال عملکرد و سال بعد از آن که مورد درخواست مأموران مالیاتی قرار گیرد مشمول جریمه‌ای معادل ۱۰% مبلغ صورت‌حساب‌های ارائه نشده خواهد بود.

منظور از صورت معاملات فصلی چیست؟

روش آنلاین یا برخط که با کد کاربری و رمز عبور است و دیگری روش آفلاین یا غیربرخط برای مودیانی که از نرم‌افزارهای حسابداری برای ثبت معاملات خود استفاده می‌کنند که در همین مقاله آن را توضیح دادیم. اصطلاح صورت معاملات فصلی در ایران اصطلاحی نوپا در دنیای حسابداری و مالیات است. این صورت که هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود، روشی برای شفاف‌تر شدن معاملات است. در این مقاله قصد داریم به شرح کامل صورت معاملات فصلی و نحوه ارسال آن بپردازیم. موسسه خدمات مالی محاسبان تلاشگر خبره همراه مطمئنی در این خصوص و سایر خدمات مالی و حسابداری برای مودیان عزیزخواهد بود .

مرحله 2. ورود به بخش صورت معاملات فصلی

طبق قانون، مودی مالیاتی ملزم است که تمامی مبادلات تجاری خود را به همراه اطلاعات طرف مبادله به سازمان امور مالیاتی تقدیم کند. تنظیم و ارسال صورت معاملات به سامانه معاملات فصلی اقدامی ضروری برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. ارائه نکردن این صورت مالیات فصلی، باعث تعیین جرایم مشخصی خواهد شد. می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از خدمات تخصصی موسسه‌های خدمات مشاوره مالی برای تهیه این صورت بهره بگیرید. برای ارسال اطلاعات در سامانه صورت معاملات فصلی الکترونیکی دو روش وجود دارد.

دفاتر اسناد رسمی‌برای اجرای ماده 169 مکرر مکلف به ارسال چه اطلاعاتی هستند؟

روش صحیح وارد کردن مبالغ در سامانه چیست؟ مبالغ را بدون جدا کننده، ممیز، اعشار و هر گونه علامت دیگری وارد نمایید. پس از نصب و اجرای نرم افزار ، فایل هایی اکسس tts را که در فایل دانلود نرم افزار بود را باز کنید . در زیر بخش‌های اسامی خریدار یا فروشنده، بایستی به‌طور کامل نام و نام خانوادگی قید شود. اطلاع پیامکی و ایمیلی از تخفیف ها و جشنواره های فروش را دریافت خواهید کرد. تمام حقوق این سامانه متعلق به یارتکس (شرکت سپندار پردازش) می باشد.

صورت معاملات فصلی و خدمات مالیاتی شرکت حسابداری آرمان ناب | تکس مپ

راه های ارتباطی با دپارتمان توسعه وب. استفاده از ضد انعقاد سیترات سدیم :.