فیس‌بوک و اینستاگرام گرمای اتحادیه اروپا را احساس می‌کنند: یک طرح بدون آگهی همچنان تبلیغات را نشان می‌دهد

اگر پرداخت هزینه برای یک تجربه بدون آگهی باعث می‌شود که شما را غوغا کند، تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر حتی پس از پرداخت هزینه «تجربه بدون آگهی» باز هم برخی از تبلیغات را مشاهده کنید.

این برای ناظران اتحادیه اروپا خنده دار نیست و سیاست “رضایت یا پرداخت” متا باعث تنش های مداوم می شود. هیئت حفاظت از داده‌های اروپا (EDPB) قبلاً توصیه کرده بود که متا انتخاب‌های بیشتری را به کاربران ارائه دهد، اما سطح پولی «بدون آگهی» این شرکت اکنون در دست بررسی است و ممکن است با تحریم‌ها مواجه شود.

در برخی از مناطق در قاره کهن، متا یک گزینه پولی برای کاربر، که ترجیح می‌دهند تبلیغات هدفمند را بر اساس فعالیت خود مشاهده نکنند، فراهم می‌کند. تا اینجای کار خیلی خوبه. این ردیف برای همسویی با مقررات حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا ایجاد شده است، اما همچنان انتخاب های محدودی را ارائه می دهد و کاربران را م،م به پرداخت یا ، سرویس می کند.

با این حال، این با اتحادیه اروپا سازگار نیست، زیرا تنظیم کننده های بلوک ناراضی باقی می مانند. آنها می خواهند گزینه های رایگان بیشتری را بدون ردیابی فعالیت ببینند. در صورتی که متا نقض شود، ممکن است با جریمه هایی تا 10 درصد از درآمد ناخالص سالانه خود مواجه شود.

علاوه بر این، شبکه همکاری حمایت از مصرف‌کننده (CPC) نیز تحقیقات جداگانه‌ای را آغاز کرده و نامه‌ای به متا درباره تخلفات قانونی احتمالی ارسال کرده است.

این نامه اشاره می‌کند که در حالی که شرایط Meta نشان می‌دهد که هیچ تبلیغاتی در سطح پولی وجود ندارد، کاربران همچنان ممکن است تبلیغات را از طریق محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران ببینند.

مقامات CPC چندین روش را در زمینه گسترش مدل ،ب و کار متا شناسایی ،د که “نگر،” ایجاد می کند و به طور بالقوه می تواند “غیر منصفانه و مغایر” با دستورالعمل ها و قو،ن مختلف اقدامات تجاری در نظر گرفته شود.

در اینجا چند نکته کلیدی از نامه شبکه CPC آمده است:

  • گمراه ، مصرف کنندگان با استفاده از کلمه “رایگان” در حالی که، برای کاربر، که نمی‌خواهند با پرداخت هزینه مش، شوند، متا از آنها می‌خواهد بپذیرند که متا می‌تواند از استفاده از داده‌های شخصی آنها برای نشان دادن تبلیغات شخصی‌شده به آنها درآمد ،ب کند.
  • گیج ، کاربران با ا،ام آنها به حرکت در صفحه های مختلف در برنامه یا نسخه وب فیس‌بوک/اینستاگرام و کلیک بر روی پیوندهایی که آنها را به بخش‌های مختلف شرایط خدمات یا خط‌مشی رازداری هدایت می‌کند تا دریابید که چگونه تنظیمات برگزیده، داده‌های شخصی و داده‌های تولید شده توسط کاربر توسط متا برای نمایش استفاده می‌شود. آنها تبلیغات شخصی.
  • استفاده از اصطلاحات و زبان غیر دقیقمانند «اطلاعات شما» برای ارجاع به «داده‌های شخصی» مصرف‌کنندگان یا پیشنهاد اینکه مصرف‌کنندگ، که تصمیم به پرداخت می‌دهند، اصلاً تبلیغاتی را نخواهند دید، در حالی که ممکن است همچنان در هنگام تعامل با محتوای به اشتراک‌گذاشته‌شده از طریق فیس‌بوک یا اینستاگرام توسط سایر اعضا، تبلیغاتی را ببینند. پلت فرم؛
  • تحت فشار قرار دادن مصرف‌کنندگ، که همیشه از فیس‌بوک/اینستاگرام تا زمان معرفی مدل ،ب‌وکار جدید استفاده می‌،د و فیس‌بوک/اینستاگرام اغلب بخش مهمی از زندگی اجتماعی و تعاملاتشان را برای انتخاب فوری تشکیل می‌دادند. بدون دادن پیش هشدار، زمان کافی و فرصت واقعی برای ارزیابی چگونه این انتخاب ممکن است بر روابط قراردادی آنها با متا تأثیر بگذارد، زیرا اجازه نمی دهد قبل از انتخاب خود به حساب های خود دسترسی داشته باشند.

آه، آیا زم، که تنظیم کننده های بزرگ ،تی با شرکت های بزرگ مبارزه می کنند، دوست ندارید؟

جدا از شوخی، تبلیغات در فیس بوک می تواند کمی آزاردهنده باشد. شاید الان زمان خوبی است که کمی آنها را کم رنگ کنید؟

منبع: https://www.p،nearena.com/news/meta-eu-heat-ad-free-plan_id160723

کتاب شیمی مواد غذایی.