پنج مرد که اپل را با تعویض آیفون های تقلبی با آیفون های واقعی به قیمت 12 میلیون دلار از بین بردند، دستگیر شدند

یک باند جنایتکار که در از بین بردن اپل به مبلغ 12.3 میلیون دلار نقش داشتند، منهدم شد و منجر به دستگیری پنج مرد شد که اکنون با زند، جدی روبرو هستند. این افراد 16000 واحد آیفون و آی‌پد تقلبی را به مکان‌های مختلف اپل استور آوردند و دستگاه‌های جعلی آنقدر واقعی بودند که کارمندان اپل استور آن‌ها را با واحدهای آیفون و آی‌پد واقعی تعویض می‌،د.

دستگاه های آیفون و آی پد تقلبی غیر کاربردی بودند و پس از تعویض آنها توسط کارمندان اپل استور با آیفون و آی پد واقعی، محصولات اصلی اپل به خارج از کشور ارسال شد. مارتین استرادا، دادستان ایالات متحده گفت: “متهمان متهم به سوء استفاده از سیاست های خدمات مشتری اپل برای سرقت بیش از 12 میلیون دلار کالا هستند. شرکت ها نباید به دلیل پاسخگویی به نیازهای مشتری قرب، شوند و فریب بخورند، و این اتهامات فدرال باعث می شود که یک پیامد را در پی داشته باشند. پیامی مبنی بر اینکه دفتر ما اقدام قاطعانه ای برای کشف و تعقیب افرادی که مرتکب کلاهبرداری می شوند انجام خواهد داد.”

این پنج مرد که همگی اتباع چینی هستند، پنجشنبه گذشته بازداشت شدند. یانگ سونگ، جونوی جیانگ، ژنگ ژوان هو، یوشان لین و شویی زینگ با اتهامات سرقت هویت تشدید کننده، توطئه برای قاچاق کالاهای تقلبی و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم و کلاهبرداری پستی روبرو خواهند شد. متهمان برای هر یک از اتهامات کلاهبرداری به ۲۰ سال زندان و برای سرقت هویت تا دو سال زندان محکوم خواهند شد. اگر متهم به توطئه برای قاچاق کالاهای تقلبی شناخته شوند، این پنج نفر ممکن است هر کدام با 10 سال زندان روبرو شوند.

برای اجرای این طرح، این پنج نفر با دیگر اعضای حلقه واقع در چین توطئه ،د تا واحدهای آیفون و آی‌پد تقلبی غیرکاربردی را به مکان‌های مختلف در ج، کالیفرنیا ارسال کنند. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه این کلاهبرداری توسط کارمندان فروشگاه اپل کشف نشد. دستگاه‌های جعلی دارای شماره‌های شناسایی مطابق با محصولات واقعی اپل متعلق به مصرف‌کنندگان آمریکایی بودند که هنوز تحت گارانتی هستند.

متهمان دستگاه های جعلی را به بیش از 10 فروشگاه اپل در ج، کالیفرنیا از جمله فروشگاه هایی در مناطقی مانند بورلی هی،، نورتریج و رانچو کوکامونگا بازگرداندند. در برخی روزها، این حلقه از بیش از 10 فروشگاه اپل در ج، کالیفرنیا بازدید می‌کرد تا مدل‌های جعلی را با مدل‌های واقعی عوض کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-ripped-off-for-12-million-in-fake-ip،ne-fraud-case_id158954

کاربرد هوش مصنوعی در وب سایت – معرفی 6 افزونه ai در وردپرس. چت و تماس امن دیوار.