انواع دیزل ژنراتور چه کاربردی دارند؟

در بازار دیزل ژنراتور ایران هر دستگاه دیزل ژنراتوری که کار کوپله آن خارج از کشور انجام شده باشد دیزل ژنراتور کوپله فابریک می نامند . در نظر داشته باشید عملیات کوپله کاری را در ایران فقط چند شرکت خاص هستند که انجام میدهند چون این عملیات باید با وجود افراد متخصص و مجرب و آموزش دیده انجام شود و هر کسی توانایی کوپله کردن را ندارد.یکی از شرکت های به نام و و مهم در این زمینه شرکت آذر موتور صنعت پایدار میباشد که از سال 1360 در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به الان یکی از شرکت های بزرگ و به نام در این زمینه است. بنابراین تعیین توان و ظرفیت مورد نیاز برای مصارف مورد نظر موضوع بسیار مهمی است که با دریافت مشاوره تخصصی خرید ژنراتور از سوی کارشناسان فروش آبیاران میتوانید انتخاب درست و مقرون به صرفهای در طول مدت مورد نیاز و نوع کاربری مدنظرتان داشته باشید.

دیزل ژنراتور چیست

هر یک از این مدل ها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی می باشند که نیازهای اغلب متقاضیان را برآورده می سازد. موتورهای 4 زمانه مدرن از سیستم های فیلتر جریان کامل استفاده می کنند که روغن روان را از داخل پمپ می کند.فیلترهای نصب شده در خارج برای جلوگیری از آسیب رساندن ذرات مضر و آلاینده ها به قطعات متحرک یا یاتاقان. یا اینکه دیزل ژنراتورها چه کاربردی دارند؟ پس میتوان همه ژنراتورها را سه فاز دانست. با این وجود با احتساب قیمت و مشخصات فنی مورد نیاز هرکدام برای مصارف مشابه بهتر میتوان تفاوت های دیزل ژنراتور گازی و دیزلی را به شکل تخصصی تر بررسی کرد.

این بدان معناست که انرژی سوخت، هم به انرژی الکتریکی و هم به انرژی گرمایی مفید تبدیل می شود و کارایی دستگاه را بهینه می کند. مهمترین هدف از محاسبه توان مصرفی ، رسیدن به عدد درست برای انتخاب ژنراتور است زیرا اگر ژنراتور را کوچکتر از توان مورد نیاز خریداری کنیم عملاً نیازمان بر آورده نشده و نمیتوانیم توان همان دستگاه را زیاد کنیم و اگر ژنراتور بزرگ تر بگیریم ، هزینه اضافه کرده ایم و باید هزینه سوخت و اصطهلاک بیشتری را بپردازیم . یک مدل از ژنراتور به صورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چند ساعت در ماه عمل کند اما مدل های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید به صورت پیوسته عمل کنند.

قیمت دیزل ژنراتور

حرکت چرخشی موتور را به برق تبدیل می کند، که برای تأمین انرژی بار ژنراتورها استفاده می شود. ژنراتورها امروزه در مصارف صنعتی و کارخانجات بسیار پرکاربرد هستند و بعنوان نیروی الکتریکی ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند. موتور دیزل ژنراتور به صورت مستقیم بر روی عملکرد این دستگاه تأثیر گذاشته و در صورتی که از مواد و متریال مناسبی تولید نشده باشد، می تواند بهره وری دستگاه را کاهش دهد. تمامی ژنراتور های گازسوز تولید شده در شرکت صنایع محرکه دوار ، دارای گارانتی بی قید و شرط با مدت مشخص می باشند.

برای برآورد مصرف برق اضطراری هر مجموعه ای باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوان بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در انتخاب ژنراتور برق گازسوز این نکته حائز اهمیت است که ژنراتور انتخابی شما می بایست با مصرف مجموعه شما از نظر تعادل فاز ها، و تناسب مصرف با توان تولیدی ژنراتور گازسوز در محدوده استاندارد باشد. فضای استاندارد حداقل 3 فوت از هر سمت ژنراتور گازوئیلی است، با در نظر گرفتن جریان آزاد هوا. سوئیچ های استاندارد از 40 تا 4000 آمپر برای طیف وسیعی از دیزل ژنراتور کامینز Cummins کاربردهای ولتاژ پایین در دسترس هستند و سوئیچ های مهندسی شده سفارشی متناسب با نیازهای پروژه منحصر به فرد در دسترس هستند. یک ژنراتور ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر را می توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد.

یک دیزل ژنراتور ایده آل باید قابل اعتماد باشد. ژنراتورها بر حسب نوع کاربری مورد نیاز، نحوه عملکرد و توان خروجی به انواع مختلفی دستهبندی میشوند که عوامل مهمی در انتخاب، خرید و قیمت ژنراتور برق محسوب میشوند. ژنراتورهای صنعتی: انواعی از ژنراتورها که با توان متوسط در حدود 50 تا 2500 کیلوولت آمپر در مصارف گوناگونی از جمله اماکن تجاری، مسکونی، هتل، بیمارستان و مراکز صنعتی و نظامی مورد استفاده قرار میگیرد به نام ژنراتورهای صنایع نیمه سنگین و سنگین با کاربری دائم کار شناخته میشوند. ژنراتورهای خانگی: انواع ژنراتورهای اضطراری با توان بین 5 تا 50 کیلوولت آمپر جزو ژنراتورهای خانگی محسوب میشوند که برای استفاده از برق اضطراری در مواقع قطعی شبکه طراحی شدهاند و برخی از انواع آنها بصورت دائم کار با مدت مصرف محدود در ویلاها، واحدهای صنفی کوچک یا محیط باز، تامین کننده برق مصرفی شما خواهند بود.

همچنین یک اتصال سرریز وجود خواهد داشت که اطمینان حاصل میکند که اگر مخزن بیش از حد پر شود، سوخت از کانال خارج میشود و به سادگی روی سطح موتور یا دینام پاشیده نمیشود. کوپلینگ و به اختصار کوپله به اتصال بین موتور و ژنراتور گفته میشود که در دو حالت مستقیم و یا شفت و کلیک کنید بلبرینگ انجام میشود. هنگامی که منبع تغذیه از کار افتاد، اتصال یک ژنراتور بدون جدا کردن آن از شبکه منجر به تغذیه مجدد شبکه می شود و هنگام بازگشت برق به ژنراتور شما آسیب می رساند. همانطور که گفته شد ژنراتور دیزل از دو بخش موتور دیزل و ژنراتور ساخته شده است که موتور دیزل باعث به حرکت در آوردن ژنراتور می شود و این حرکت (دوران) در روتور ژنراتور باعث می شود که میدان مغناطیسی که در اطراف هسته روتور به وسیله سیم پیچ استاتور تشکیل گردیده است، قطع گردد. است. رایج ترین نوع ژنراتور ها، دیزل ژنراتور می باشد که از دو قسمت ژنراتور و موتور دیزلی تشکیل گردیده است.

ژنراتورها در واقع انرژی الکتریکی خلق نمی کنند. سیستم عملکرد ژنراتور را می توان با دیدن کار پمپ آب فهمید که باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد. این ژنراتورها قادر به تولید بارهای مختلف در مدت زمان طولانی هستند و تفاوت این ژنراتورها با ژنراتورهای دائمی در این است که دائما کار نمی کنند اما برای مدت طولانی تری نسبت به انواع پیزل ژنراتور اضطراری، برق مورد نیاز را تامین میکنند. علاوه بر این، ژنراتور بنزینی قادر خواهد بود بارهای کوچک را در یک کشور کوچک که با تعداد زیادی لوازم الکتریکی شلوغ نیست، تحمل کند. بزرگترین لاستیک برای کامیون عظیم با موتور دیزل بیش از 2،500 اسب بخار قادر به هولنج بیش از 300 تن در هر بار به کار برده می شود.

انواع دیزل ژنراتور

کارکرد سیستم آبخنک بهطور ساده ارسال مایع خنککننده بهسمت موتور بهوسیلهی واترپمپ، گرمشدن این مایع و جذب حرارت اضافی موتور، پمپشدن مایع بهسمت رادیاتور و خنکشدن آن براثر عبور هوا از رادیاتور و ارسال دوبارهی مایع خنک به داخل موتور به وسیلهی واترپمپ می باشد. همانطور که میدانید هر ساله در فصول گرم سال، به ویژه در فصل تابستان به دلیل افزایش یافتن دمای هوا، نوساناتی در برق مشاهده میشود و گاه دچار قطعیهایی در برق میشویم. در اروپا عموماً بعدازظهر روزهای زمستان، زمان اوج محسوب میشود.هنگامیکه مردم به خانه بازگشته و چراغها روشن است و پخت و پز در حال انجام است، حدود 5:30 تا 7 بعد از ظهر، در حالی که در ایالت متحده آمریکا اغلب در تابستان ها و در مواجهه با بار (سنگینی) شرایط هوایی، زمان اوج رخ می دهد. برای اطمینان از حصول بهترین عملکرد تمام مراحل مونتاژ تابلوی ژنراتور طی فرایندهای دقیقی کنترل و آزمایش می شوند.

از جمله این تجهیزات میتوان به موتور برق مخصوص مرغداری اشاره کرد. موتور نیسان مورد استفاده در این ژنراتور گازسوز، محصول یک کارخانه موتور داخلی با کارکرد بسیار مناسب برای ژنراتور است که سال ها در خودروهای زامیاد استفاده شده و به پرکار بودن معروف است. او توانست در سال 1892 ميلادي پس از چهارده سال سعي و کوشش شبانه روزي، نوع خاصي از موتور احتراق داخلي را ثبت اختراع کرد و به همين خاطر به احترام اين مخترع اين موتورها را موتور ديزل ناميدند.موتور ديزل، به انواع شايع از موتورها گفته مشود که بدون نياز به يک جرقه الکتريکي در داخل موتور ميتوانند مواد سوختني را شعله ور سازند. شرکت بهراد با 30 سال سابقه درخشان و متشکل از تیم مهندسین و متخصصان درحوزه طراحی، ساخت، نصب و راه­ اندازی، سرویس و نگهداری موتورهای ژنراتور و یو پی اس در حال فعالیت است.

بنابراین محصولات آبیاران همگی با گارانتی و طبق سفارش مشتری ارائه میشود و شما برای دریافت قیمت ژنراتور دست دوم باید به منابع دیگری مراجعه فرمایید. ECU و کنترلر گاورنر ژنراتور برق گازسوز، همگی با دانش فنی بی نظیر مهندسین داخلی کدینگ و برنامه ریزی (پروگرام) شده اند. مجموعه کامل سیستم ژنراتور که دارای موتور و آلترناتور و سایز تجهیزات جانبی است با عنوان مصطلح دستگاه ژنراتور برق شناخته میشود. کیفیت مطلوب و برند مطرح تجهیزات بکار رفته در این تابلو و عملکرد آن طبق نیاز و درخواستهای ویژه مشتری از جمله خدمات فنی مجموعه آبیاران محسوب میشود که برای شما بصورت سفارشی سازی شده قابل ارائه خواهد بود. این ژنراتورها این را در جو آزاد می کنند و کیفیت هوا را در مناطق نزدیک به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

کاربرد دیزل ژنراتور

لوازم یدکی و همچنین تمام قطعات یدکی دیزل ژنراتور ولوو پنتا به راحتی در بازار موجود است و در صورتی که این دستگاه با مشکلی روبرو شود، قطعات آن به راحتی قابل تعویض یا تعمیر است. قطعات اصلی ژنراتور گازسوز اعم از موتور و ژنراتور و لوازم جانبی از طریق شبکه تامین قطعات شرکت و یا تولید کنندگان معتبری که از طرف شرکت معرفی می شوند براحتی قابل تامین هستند. یک دیزل ژنراتور ایده آل باید قابل اعتماد باشد. قسمت شاسی و استراکچر دیزل ژنراتور کم کارکرد نیز باید از نظر رنگ و ضخامت ورق و دارا بودن باک سوخت روزانه در کف شاسی و همچنین لرزه گیر های بین شاسی و دیزل ژنراتور مورد بررسی قرار گیرد. 11. شاسی و لرزه گیر را کنترل کنید.

لازم است که یک سیستم خنک کننده قوی باشد تا با گرمای تولید شده در این فرآیند کنار بیاید و موجب خنک شدن سیستم شود. را به نیروی الکتریسیته و برق تولید می کنند و از قطع برق در فعالیت های روزانه یا اختلال در دستگاه های کاری جلوگیری می کنند. همچنین این مشخصهها و عملکردها در خصوص کارایی مورد انتظار از آنها برای رفع نیاز مصارف مختلف به برق اضطراری یا خارج از شبکه بسیار حائز اهمیت است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که گران بودن یک دستگاه دلیلی بر مناسب بودن آن نیست.

بارالکتریکی مصرفی دیزل ژنراتور: بار الکتریکی مصرفی دیزل ژنراتور مورد نیازتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز است که بار مصرفی تمام دستگاه های برقی که دیزل ژنراتور قرار است برق آنها را تامین کند محاسبه کنید. یکی دیگر از ویژگیهای موتور برق مناسب برای مرغداری، برخوردار بودن این سیستم از جنس محافظ مرغوب است. پس دور از ذهن نیست که روزی بتوانیم براحتی در کشورمان، ژنراتور برق گازسوز تولید داخلی با کیفیت بالا و خدمات مناسب داشته باشیم. به طورکلی وظیفه تولید انرژی با موتور دیزل ژنراتور است که سوخت را از ورودی دریافت و طی عملیاتی آن را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند. از آنجایی که گازوئیل سوخت کارآمدتری است، نیازی به سوخت گیری مجدد ژنراتور ندارید. از جمله این مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند، و نیاز است قبل از اقدام به خرید دیزل ژنراتور مورد نظر خود با متخصصین این حوزه مشورت نموده و از تجربیات ارزشمند آنها استفاده نمایید.

در چنین شرایطی، به دلیل نبودن سیستمهای برق اضطراری و همچنین نشر بو و گازهای تولید شده از فعالیت طیور و همچنین گرما یا عدم رسیدگی غذایی مناسب به دلیل نبود برق، بسیاری از مرغها در این واحدها از بین میروند. داشتن یک ژنراتور برق اضطراری یا نصب UPS اولین و بهترین راهکاری است که به ذهن می رسد. و با داشتن چندین مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان، شرکت بادوین به طور مداوم در حال بهبود و متناسب سازی محصولات خود با توجه به نیازهای مشتریان می باشد.با توجه به امکانات تولید جهانی شرکت بادوین (بائودین) که متناسب با نیازهای مشتری های جهانی سازگار شده است، می توانید روی انواع دیزل ژنراتور بادوین به عنوان منبع تولید برق مناسبی در زمان قطعی برق و حتی کارکرد در پروژه ها حساب کنید. بر اساس توضیحات فوق اکنون می توانیم با ارائه این تعریف که دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی است که به منظور تولید انرژی الکتریکی از آن استفاده می شود، فهم روشن تری از دیزل ژنراتور ارائه دهیم.