بررسی انواع پی ال سی زیمنس و ویژگی های آنها آموزشگاه فنون برق

اگر به دنبال plc هایی از خانواده زیمنس هستید که دارای حوزه عملکردی وسیع باشند ، s5-135U و s5-155U گزینه هایی متناسب با این کاربردند که توسط اتوماسیون صنعتی زیمنس تعبیه و تولید شده اند. هرچند، به گفته نمایندگی زمینس، simatic s5 plc ها بسیار قدیمی اند، به طوری که دیگر در خط تولید کارخانه زیمنس قرار ندارند و تولید نمی شوند. به عنوان نکته آخر در مورد این پی ال سی ها، باید گفت که برنامه نویسی این کنترلرها توسط نرم افزار step5 انجام می شود. شما می توانید با بهترین قیمت plc زیمنس s7 300 را از نمایندگی خریداری کنید و برای راه اندازی اتوماسیون های صنعتی استفاده نمایید.

توصیه میکنیم در خرید و انتخاب plc مد نظر خود موارد زیر را حتما در نظر گرفته و بر اساس نیازمندی خود در پروژه صنعتی، اقدام به خرید نمایید. از قابلیت های ISPsoft می توان به امکان تعریف بلوک های Function Block و برنامه نویسی به زبان های ST , FBD اشاره کرد. این مدل بر روی خود LED هایی جهت نمایش وضعیت خاموش و روشن بودن تغذیه، RUN/STOP بودن CPU، نمایش بروز خطای SF و نمایش وضعیت ورودی و خروجی و یک سوئیچ RUN و STOP دارد. این نوع PLC ها به صورت ماژولار ارائه شده است که می توان برحسب نیاز کارت های مختلف ورودی، خروجی و… را به آن اضافه نمود. به این سیستم Redundant نیز گفته میشود که در آن دو عدد CPU بعنوان رزرو گرم یکدیگر ( Hot-Standby) قرار میگیرند .

اجزاء سیستم های کنترل کننده برنامه پذیر

انواع مختلف دارد و در برخی از انواع آن میتوان مدول اضافی نیز در کنار CPU قرار داد. ها دارای تقسیمات ریزتری نیز هستند که با حروف ذیل نمایش داده می شوند. در فرآیندهایی که یک برنامه ثابت دارند استفاده از PLC از نظر هزینه ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

در صورت بروز خطا روی یکی از CPU ها یا مدول های مربوط به آن, سیستم بطور اتوماتیک در زمان بسیار کوتاهی به CPU زیمنس دیگر سوئیچ میشود. در طول مدت سوئیچ کردن , plc 1200 زیمنس خروجی ها ثابت میمانند تا مشکلی در فرآیند پیش نیاید. وجود دارد تعداد ورودی و خروجی آنها دو برابر حالت استاندارد است. ماکزیمم شامل ۲۴ ورودی دیجیتالی، ۱۶ خروجی دیجیتال و ۸ ورودی آنالوگی است. در سیستمهای رلهای فشردن کلید توقف، برق مدار را قطع می کند و و همین طور قطع منبع برق، باعث خاموش شدن سیستم می شود، به علاوه سیستم های رله ای هنگام وصل مجدد برق، به طور خودکار روشن نمی شوند. کاربرد چراغ سیگنال ﻳﺎ ﻻﻣﭗ علامت دهنده در ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﺻﻨﻌتی و ﺗﺎﺑﻠﻮ ﻫﺎی ﺗﻮزﻳﻊ و ﺗﺎﺑﻠﻮ ﻓﺮﻣﺎن است.

  • به طور کلی، شرکت های سازنده و تولیدکننده، پی ال سی ها را در چند مدل مختلف و متنوع طراحی و تولید می نمایند.
  • همچنین، برخورداری از ورودی و خروجی بیشتر (حدود ۳۰۰ خروجی)، از دیگر ویژگی های این مدل می باشد.
  • کنترل کننده ی LOGO از جمله انواع پی ال سی ساده و ارزان قیمتی است که برای کارهای کنترلی کوچک (مانند ساختمان یا ماشین های کوچک) کاربرد دارد.
  • بر این اساس، برای تشکیل یک plc واحد و یکپارچه، قابلیت چیدن عناصر اصلی مانند ورودی و خروجی ها، CPU و ماژول های تغذیه، امکان پذیر است.

پایداری، سرعت و نداشتن خطای حالت ماندگار از ویژگیهای این کنترلر است. بزرگترین عیب این نوع PLC ها قیمت بالای آن ها نسبت به دیگر پی‌ال‌سی ها است. در تصویر زیر، یکی از CPU های کامپکت شرکت زیمنس، سری S7_300 را مشاهده می‌کنید.

چگونگی عملکرد کنترلر

PLCهای سری 1200 این شرکت، از قدرت و انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و به راحتی میتواند تجهیزات مختلف در سیستمهای اتوماسیون صنعتی متنوع را کنترل نماید. در کنار این قابلیتها، ابعاد مناسب این plc باعث شده تا یکی از بهترین انتخابهای اتوماسیون کارهای صنعتی باشد. سری 505 که خود انواع مختلف دارد , برای کاربرد در حوزه های کوچک و متوسط طراحی شده است. همه اعضای این خانواده بصورت Compact عرضه شده و برنامه نویسی آنها با نرم افزار TISOFT زیمنس انجام میشود .

بررسی انواع پی ال سی زیمنس و ویژگی های آنها آموزشگاه فنون برق

Advantages of overseas domestic helper.