صفر تا صد ساخت و راه اندازی اتاق فرار! اسکیپ زوم | آل اسکیپ

علاوه براین، نورپردازی و رنگ آمیزی اتاق ها و چیدمان صحیح تمام وسایل همگی بر همین اساس لازم است انجام شود. این مرحله از ساخت اسکیپ روم باید از نظر روانشناسی نیز بررسی شود تا تاثیر رنگ ها، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو و همچنین سبک نورپردازی و حتی سبک موسیقی همگی مورد سنجش قرار گیرد. مراحل ساخت اتاق فرار را در ادامه ذکر می‌کنیم، اما به این نکته توجه کنید که در هنگام راه اندازی اتاق فرار ممکن است در بین این مراحل جا به جایی صورت گیرد که دلیل اصلی آن خط فکری است که سازندگان اسکیپ روم دنبال می‌کنند. نه‌تنها در مسیر نوشتن سناریو، بلکه همه‌جای مسیر ساخت اتاق فرار به یاد داشته باشید که اسکیپ روم یه بازی همه‌ جانبه ا‌ست و شما قراره از همۀ تجربه‌های حسی بازیکن استفاده کنید تا توی جهان بازی غوطه‌ور بشه. پس همین ابتدا وظیفۀ شما به عنوان نویسندۀ سناریو اینه که طراحی داستان رو به‌گونه‌ای انجام بدید که نیاز به راوی نداشته باشه و بازیکن بتونه ماجرا رو رو با دیدن، شنیدن، لمس کردن و یا حتی چشیدن و بو کردن زندگی کنه.

  • اما مسئله حائز اهمیت آن است که نباید اتاق فرار را فقط به شکل یک کسب‌وکار صرف جهت درآمدزایی ببینیم، چون واقعاً این‌طور نیست.
  • مجموعه ایران اسکیپ یکی از زیر مجموعه‌های تیم توسعه پایا می‌باشد که در سال 1400 با هدف بهبود در زمینه اسکیپ روم ایجاد شد.
  • مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازی‌های فکری معمایی و اتاق فرار در قالب یک تیم دو نفره شکل گرفت.
  • ابتدا بهتر است به دنبال یک محیط برای بازی خود باشید، متراژ، دسترسی و نوع ملک بسیار در این راستا به شما کمک می‌کند.
  • گاهی اوقات، اگه مطمئن نیستید که فرایند استخدام رو از کجا شروع کنید، بهترین کار اینه که تمام کارهایی رو که باید انجام بدید یادداشت کنید.
در اسکیپ روم هوشمند علاوه بر تمرکز بر روی دکوراسیون زیبا و انتخاب معماهای جذاب یک سیستم کنترلی هوشمند می باشد که کل فضای بازی را تحت کنترل خواهد داشت و بازی طبق تایم لیدر طراحی شده پس از تشخیص حضور بازیکنان در هر مرحله و حل معمای آن اجرا می شود. قانون اصلی اینه که معماها و سرنخ‌هایی رو انتخاب کنید که با سناریو و ژانر مطابقت داشته باشن و روی جریان بازی سوار باشن. همیشه از خودتون بپرسید که چه دلیل یا هدفی برای طراحی این معما وجود داره که بر اساس روایت بازی باشه؟ این سوال به شما کمک می‌کنه تعیین کنید کدوم ایده‌ها به غوطه‌وری بازیکن توی جهان بازی کمک می‌کنن. اگر وارد اتاق فراری شدید که قفل ها، درها و تجهیزات مختلف موجود در آن، در حین بازی دچار مشکل شد، مطمئن باشید که اسکیپ روم خوبی را انتخاب نکرده اید. تمامی وسایل و تجهیزات داخل اتاق یک اسکیپ روم خفن، باید به روز و سالم باشند.

صفر تا صد ساخت و راه اندازی اتاق فرار! اسکیپ زوم | آل اسکیپ حواستون به همه چیز باشه،اگه تو مرحله تست گروه آزمایشی سردر گم بود و دور خودش بی هدف می چرخید یعنی جریان بازی ضعیفه، اگه سرگرم نشد و خسته بود بهتره رو معماها بیشتر کار کنین و …. در هر صورت روی همه چیز حساسیت به خرج بدین و همه چیز رو تست کنین حتی موسیقی، رنگ و دکور. برای ساخت اتاق فرار فقط داشتن ایده کلی کفایت نمی کنه، بلکه باید واسه خودتون حد و حدود مشخص کنین. اصلا فرقی نمی کنه چه ژانری دوس دارین؛ ترسناک یا درام، اکشن یا فانتزی، جنایی و یا جنگی و تاریخی…

طرحی معماهای اسکیپ روم

یک تیم حرفه ای باید بتواند در ابتدای شروع کار به صورت پروپوزال دید کلی از هزینه های هر گام از کار به کارفرما ارائه اتاق فرار دهد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها که البته زمان بر نیز می باشد، ارائه سناریو بازی می باشد. پس برای شروع ساخت اتاق فرار، لازمه به یک ژانر مشخص متعهد بشید تا تکلیف خودتون رو بدونید و توی مراحل بعدی سردرگم نباشید.

شما هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مشاوره نمی‌پردازید، تنها کافی است با ما تماس بگیرید. در اتاق فرار امکان سوددهی بسیار بالایی به نسبت هزینه‌های راه‌اندازی، تجهیز و بهره‌برداری برای سرمایه‌گذار وجود دارد. زیرا این بازی از محبوبیت بالایی برخوردار است و به صورت گروهی انجام می‌شود. اتاق فرار در طی سال‌های اخیر کاربران زیادی را در سراسر ایران به خود جذب نموده است. محبوبیت روز افزون این بازی باعث می‌شود که برای سایر گیشه‌های مجموعه‌ی تفریحی شما هم ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

معما باید یک راه حل داشته باشد