عکس های Ultra HDR ممکن است به اینستاگرام، اسنپ چت و سایر برنامه های شخص ثالث بیایند

گل،ی اس 24 سامسونگ اخیراً به ،وان اولین تلفنی که پشتیب، از HDR را برای برنامه هایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت معرفی کرد، خبرساز شد. اکنون، به نظر می رسد دستگاه های بیشتری آماده پذیرش این قابلیت هستند.

به گفته میشال رحمان، کارشناس خبر در X (از طریق Android Aut،rityگوگل در حال ادغام پشتیب، از ضبط تصاویر HDR در CameraX API است. این بهبود برنامه‌هایی را که از CameraX API استفاده می‌کنند قادر می‌سازد تا تصاویری با فرمت جدید JPEG_R که برای Ultra HDR در دستگاه‌های دارای Android 14 طراحی شده است تولید کنند.

گوگل در حال آماده شدن برای اضافه ، پشتیب، از فیلم برداری Ultra HDR به CameraX API است.

این به برنامه‌هایی که از CameraX API استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا تصاویر را با فرمت جدید JPEG_R مورد استفاده برای Ultra HDR در دستگاه‌های دارای Android 14 ،وجی بگیرند.

JPEG_R نوع جدیدی از فایل JPEG است که می تواند حاوی… pic.twitter.com/ef20uxaAm9

— میشال رحمان (@MishaalRahman) 23 ژانویه 2024

JPEG_R یک فرمت فایل JPEG جدید است که دارای نقشه افزایش در ابرداده است. این نوآوری امکان ارائه نسخه‌های HDR بر روی نمایشگرهای HDR و نسخه‌های SDR را بر روی نمایشگرهای SDR فراهم می‌کند. این تغییر آتی فرصت‌هایی را برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، و TikTok و همچنین برنامه‌های دوربین شخص ثالث برای گنجاندن پشتیب، HDR باز می‌کند. کاربران توانایی آپلود محتوا با کیفیت بالاتر و جذابیت بصری بهبود یافته را خواهند داشت.

SDR (محدوده دینامیک استاندارد) و HDR (محدوده دینامیکی بالا) فناوری های مختلفی برای نمایش محتوای تصویر هستند. SDR استاندارد قدیمی تر و رایج تر است، در حالی که HDR یک فناوری جدیدتر است که به طور فزاینده ای محبوب می شود.

HDR با ارائه طیف وسیع تری از رنگ ها و روشنایی بر محدودیت های SDR غلبه می کند. این به تصاویر HDR اجازه می دهد تا واقعی تر و غوطه ورتر به نظر برسند و جزئیات بیشتری در مناطق تاریک و روشن قابل مشاهده باشند.

در حالی که مشخص نیست که آیا این عملکرد به طور جه، در همه تلفن های هوشمند دارای صفحه نمایش HDR پشتیب، می شود یا خیر، این نشان دهنده گامی امیدوارکننده به سمت دسترسی گسترده است.



منبع: https://www.p،nearena.com/news/ultra-hdr-p،tos-might-come-to-instagram-snapchat-and-other-third-party-apps_id154814