نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

مالکین و مدیران ساختمانها علاوه بر مسئولیت خاص خود مسئولیت تضمین امنیت جاب نیز در ساختمانها بعهده دارند. احساس نیاز به تامین امنیت در آسانسورها بیشتر شد و در سال ۱۸۵۲ الیشا اوتیس آسانسوری را ارائه نمود که از نظر ایمنی مطمئن تر از نمونه های قبلی آسانسور بود. با گذشت زمان و بیشتر شدن نیاز انسان ها به استفاده از آسانسورها در ساختمان های مسکونی و … نصب و راه اندازی آسانسور در واقع مجموع اقداماتی است که در یک سازه از زمان آماده سازی چاهک با توجه به ظرفیت آسانسور تا زمان آماده سازی سقف و تمام طبقات انجام می شود.

این که بیمار برای جا به جایی بین طبقات ساختمان دچار مشکل نمی شود و نیاز به حرکت زیادی ندارد برای ناصرالدین شاه بسیار جالب بود و شاه را به فکر انداخت تا این تکنولوژی را به کشور ایران بیاورد. پذیرش ممکن است دشوار باشد، اما در دراز مدت آسانتر از مقابله با موقعیتی است که نمیتوانی آن را تغییر دهید. این روش ساخت در سایت انجام می شود و مدت زمان بیشتری نیز طول میکشد؛ با این حال، این به طور کلی یک روش خوب و جامع ساخت شفت است. در این مرجع، قوانین ساخت و نصب آسانسور به طور کامل عنوان شده است.

هدفی که بخش سرویس و نگهداری در جستجوی آن است، چگونگی اجرای الزامات و نحوه کاربرد آنها در نگهداری صحیح تجهیزات ضمن رعایت نکات ایمنی آنگونه که مسافرین انتظار دارند، آسانسورها به آنها سرویس مناسب را بدهند، می باشد. مسیرهای حرکت وسایل حمل و نقل عمومی دارای علائم هشدار و قوانینی هستند که توسط سازمان های نظارتی و استاندارد تدوین شده اند و رانندگان برای سفر ایمن و بدون خطر باید آنها را آموخته و رعایت کنند. نصب چراغ تونلی و نصب داربست و رعایت کیله موارد استاندار چاه اسانسور قبل از نصب باید رعایت گردد. اگر اسانسور شما به یک اتاق کنترل نیاز داشته باشد، در مرحله بعدی نصب خواهد شد. آسانسورهای بعدی در آلمان نصب شدند که این آسانسورها علاوه بر ایمنی بالاتر نسبت به نمونه های اولیه آسانسور از سرعت بالاتری برخوردار بودنند و بارهای سنگین تری را نیز می توانستند جا به جا کنند و به مرور زمان نیز شاسی های آسانسور به آن ها اضافه شد تا بتوانند کنترل بیشتری روی حرکت آسانسورها داشته باشند.

در برخی شرایط لازم است چاه آسانسور سیستم گرمایش مربوط به خود را داشته باشد. ساختار درب ها و دریچه ها باید بگونه ای باشد تا ضمن اینکه مقاومت مکانیکی خوبی داشته باشند شرایط مربوط به وضعیت های اضطراری آتش سوزی را دارا باشند. مناسب برای آسانسورهایی که دارای سه درب هستند. آسانسورهایی که اکنون اثری از آن ها باقی نمانده است. در ادامه و در اواسط قرن نوزدهم میلادی آسانسورهایی اختراع شد که منبع انرژی آن ها بخار آب بود و به وسیله بخار آب برای حمل بار در معادن و کارخانه ها استفاده می شدند. این سیستم گرمایش نباید بطور مستقیم از آب داغ فشار بالا یا بخار داغ تامین شود. این مالکین ساختمانها هستند که سیستم جابجایی استفاده کنندگان، مشتریان و کالاها را از خیابان به طبقه مورد نظر و بالعکس فراهم می کنند و لذا مسئول تضمین ایمنی مسافران آسانسور هستند. هر زمان که آسانسور دارای مسافر یا مسافرین است از نظر ریسک خطر هیچ تفاوتی با خطر اتوبوس پر از مسافر که وارد وسط خیابان می شود، ندارد.

در ابتدا به دلیل نو بودن آسانسورها و نبود متخصص در این زمینه برای نصب آسانسورها از متخصصین خارجی استفاده می شد، اما به مرور زمان و با گسترش استفاده از آسانسور نیاز به داشتن نیروی متخصصین نصب بومی احساس می شد و همین خود نوعی اشتغال زایی برای جوانان به وجود آورد. به طوری که عدم نصب و اجرای آن در ساختمان های چند طبقه، به دلیل سختی رفت و آمد، می تواند از ارزش ساختمان بکاهد. شاید برای یک بار بالا رفتن امکان پذیر باشد (آن هم به سختی) ولی تصور کنید فردی که هر روز به خانه خود در طبقات بالایی رفت و آمد دارد بعد از یک مدت تا چه میزان دچار بیماری های گوناگون خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه نمی توان آسانسور را از چنین ساختمان های آسمان خراشی حذف کرد. ساختمان های غول پیکری که در شهرهای مختلف می بینید به دلیل وجود آسانسور می باشد، تا حدی که امکان ساخت ساختمان های بالای ۴ طبقه بدون وجود آسانسور وجود ندارد.

با نگهداری مناسب برگشت سرمایه بهتر شده و باعث کاهش زمان از کارافتادگی آسانسور و آسیب کمتر به قطعات آن می گردد. سرویس: شامل بازدیدهای نوبتی آسانسور جهت آمادگی برای بهره برداری ایمن است نگهداری این مفهوم گستره وسیع تری را شامل می شود، اما به طور کلی به معنای رسیدگی به تجهیزات برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر مفید قطعات و عملکرد آنهاست و نیز مانع از کارافتادگی زودهنگام آنها می باشد. نصب آسانسور، شامل انجام فعالیت هایی است که اجزای از پیش ساخته شده آسانسور در جای خود قرار می گیرند و آماده استفاده و بهره برداری می شوند.

بر اساس این شواهد تاریخی آسانسور توسط ارشمیدس در ۲۳۶ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این ابزار که حدود ۲۳۶ سال پیش از میلاد مسیح توسط ارشمیدس ساخته شد کاربری ابتدایی داشت، ولی بعدها از آن در کاخها هم استفاده شد. مراحل آهن کشی عبارت است از تهیه نقشه های اجرایی از آهن کشی چاه آسانسور، تهیه چک لیست آهن آلات و ابزار مورد نیاز، نصب داربست مناسب جهت اجرای آهن کشی، انجام آهن کشی با نظارت نماینده فنی شرکت فروشنده یا دستگاه نظارت ساختمان و ضد زنگ کردن آهن آلات بعد از صدور گواهی انجام کار آهن کشی. ۳۷- شرکت نگین بالإبر پارس ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در بوشهر می باشد. باید این را دانست که مفهوم سرویس از نگهداری جداست و باید برای هر یک تعریف جداگانه ای ارائه شود. همانطور که میدانید آسانسور وظیفهی حملونقل مسافران و بارها را دارد و متاسفانه هرساله سقوط آسانسورها حوادث جبران ناپذیری به بار میآوررد، گاهی این حوادث منجر به فوت یا آسیب دیدگی شدید به افراد میشود.

تعمیر اسانسور

به عنوان مثال تصور کنید در ساختمانی ۲۰ طبقه بدون وجود آسانسور بخواهید به آخرین طبقه بروید. تجهیزات بکار رفته در آسانسور به هیچ وجه اشتراکی با سایر تجهیزات ساختمان ندارد و لذا ماهیت خاص این تجهیزات و مکان آنها در ساختمان تعیین کننده عملیات و نحوه نگهداری آنهاست دو روش برای سرویس و نگهداری با هدف عملکرد ایمن و بدون خرابی تجهیزات وجود دارد، نگهداری حفاظتی (پیشگیرانه و نگهداری پیشگویانه که با استفاده از این روش های صحیح سرویس و نگهداری پیش از نقص و از کار افتادن قطعات از خرابی آنها جلوگیری می گردد.

ساخت اولین آسانسور مدرن؛ آسانسور هیدرولیک! انواع آسانسور های هیدرولیک شامل مسافربر، بیمارستانی، باربر و خودروبر که ظرفیتی بین 300 تا 2000 کیلوگرم دارند. به طور کلی، نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان شامل در نظر گرفتن یک قسمت مجزا در خانه مسکونی یا ساختمان تجاری است. با وجود این محدودیت اخیرا آسانسورهای هیدرولیک در مصارف خانگی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند . استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت و طراحی اولیه ، نحوه ی اجرا و تیم مجری نقش بسزایی در کیفیت این مدل از آسانسور های گیرلس و روملس (MRL) دارد.تجربه نشان داده است که طراحی و اجرای این مدل از آسانسورها با دیگر آسانسورهای قدیمی (هیدرولیک و گیربکسی) کاملا متفاوت و نیاز به تخصص و تیم بسیار قوی در زمینه ی طراحی ، تولید و مونتاژ می باشد. همانطور در حال حاضر هم می دانید از آسانسورهای هیدرولیک برای ارتفاعات خیلی زیاد نمی توان استفاده کرد.

نوعی دیگری از بالابرها است که دارای چاهک در پایین ترین سطح است و متداول ترین مدل بالابرهای ثابت بالابرهای ثابت آکاردئونی ، بالابرهای ثابت زنجیری و کابلی هیدرولیکی و بالابرثابت هیدرولیک جک مستقیم می باشند. البته می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت بروز و دقیق هر یک از انواع بالابرهای موجود در وب سایت ما، با همکاران ما در شرکت هیرو آسانسور در تماس بوده و راهنمایی ها و اطلاعات مد نظر خود را به دست آورید. اگر پس از اولین نشانه ها با شرکت سرویس آسانسور تماس بگیرید، حداقل هزینه ها را برای بازرسی و نگهداری سیستم آسانسور خود خرج خواهید کرد؛ در غیر اینصورت ممکن است آسیبهای جدی به سیستم وارد شود و هزینه های شما برای تعمیرات افزایش پیدا کند.

انواع اسانسور

آسانسورهای هیدرولیکی امروزه هم کارایی بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند و از بهترین و گرانترین نوع آسانسورها می باشند. آسانسورهای کششی معمولا کاهش مصرف انرژی را دارند و این موضوع مربوط به استفاده از وزنه تعادل کابین است.اما همانطور که مشخص است آسانسور های هیدرولیکی نیاز به فشار و هل دادن کابین برای حرکت آن را دارند و در نتیجه انرژی بیشتری می خواهد. عملکرد این اسانسور به نحوی است که با تحت فشار قرار دادن روغن، نیروی رانش ایجاد شده و به جک های هیدرولیکی منتقل و باعث حرکت آسانسور می شود. انواع آسانسور کششی یکی از پر کاربرد ترین انواع اسانسور است. موتور در آسانسور مانند قلب در بدن انسان است و در حرکت آسانسور نقش بسزایی ایفا میکند اما آسانسورها دارای ققطعات بسیاری میباشند که درصورت نبود هر قطعه نصب و راه اندازی آسانسور با مشکل مواجهه میشود؛ برای آشنایی با قطعات آسانسور میتوانید به مقاله کاربرد قطعات آسانسور مراجعه نمایید.

لذا در تابلو فرمان درایو دار ، با تنظیم ولتاژ و فرکانس این امکان را ایجاد می کنند تا موتور آسانسور به صورت ناگهانی از سرعت صفر به سرعت اسمی نرسد، بلکه با دور آهسته شروع به حرکت کرده و با افزایش تدریجی ولتاژ به سرعت اسمی خود برسد و کابین آسانسور دچار ضربه و تکان های ناگهانی نگردد. در مدلی که الیشا اوتیس برای اولین بار آسانسور را اختراع نمود از سیستمی تعبیه شده بود که حتی در صورت پاره شدن کابل ها کابین آسانسور سقوط نمی کند و همین امر موجب نصب اولین آسانسور مسافربری شد. در سال ۱۸۴۶ آسانسور هیدرولیک اختراع و ساخته شدند.

قطعات اسانسور

ما با پشتیبانی و تماس مداوم با بیش از 3000 مشتری و اعتماد با تجربه 10 ساله توانسته ایم خدمات آسانسور متفاوت و تخصصی ایجاد کنیم. این مجموعه علاوه برتوزیع و پخش بهترین قطعات آسانسور در بازار کشور، با بهره گیری از نیروهای متخصص و با تجربه توانسته بهترین و پیشرفته ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. شرکت آسانسور بهران با بیش از دو دهه سابقه فعالیت در صنعت آسانسور و پله برقی حضوری مستمر و فعال در بازار آسانسور کشور دارد.و توانسته است به عنوان یکی از بهترین برند آسانسور ایرانی در بازار کشور خود را مطرح نماید.این مــجموعه در طول فعالیت صنعتی خود نقش پررنگی را در پیشرفت و گسترش صنعت آســـانسور و پله برقی در ایران ایفا کرده است . قیمت آسانسور با توجه به نوع اسانسور، نوع و ابعاد کابین، نوع و تعداد موتور به کار رفته در ساخت آسانسور، تعداد طبقات ساختمان، حداکثر ظرفیت قابل تحمل، حداکثر سرعت حرکت، حداکثر ارتفاع، نوع سکشن، برند اسانسور و نوع تابلو برق مانند اینورتر یا کنتاکتوری بودن تابلو برق، می تواند متفاوت باشد و در قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

چرا نصب و سرویس آسانسور اهمیت دارد؟ همه این اقدامات اجباری و هزاران اقدام دیگر از ملزومات سرویس و نگهداری بوده و برای تضمین حداقل میزان ایمنی به هنگام سفر در خیابان ها، خطوط راه آهن و حتی راههای هوایی حائز اهمیت می باشند. و مهم تر از همه اینکه موقع اجرا، با ظرافت دقت نظر بیشتر بتوان خواسته های کارفرما را تامین کرد. افرادی نیز در مسافرت بین شهری هم ممکن است با هواپیما سفر کنند همه این وسایل نقلیه چه از نوع عمومی آن چه از نوع شخصی بر اساس حداقل استانداردهای ایمنی برای تضمین سلامت و امنیت رانندگان و مسافرانشان طراحی و ساخته شده اند اسانسور، امروزه، وسیله ای پیچیده و از تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی پیشرفتهای تشکیل شده است. عموما اکثر مردم از حمل و نقل عمومی برای جابجایی در سطح شهر استفاده می کنند. برای برخورداری از سطح ایمنی لازم در آسانسور باید این تجهیزات از شرایط مناسب تعمیرات، سرویس و نگهداری برخوردار باشند یا بعبارتی دیگر، عملکرد ایمنی آنها در یک سطح مطابق با استاندارد و در محدوده رواداری های طراحی آسانسور باقی بماند.

آسانسورهایی که اکنون اثری از آن ها باقی نمانده است.

این آسانسور که تامین نیروی آن توسط حیوانات تامین می شد شامل یک کابین بود که به وسیله طناب به سمت بالا کشیده می شد. توجه داشته باشید که کابین ها نمی توانند بزرگ تر از 1.6 متر مربع (18 فوت مربع) باشند. ب-ارتفاع ديواره ها بايد از سطح هر دسترسي حداقل 5/2 متر باشد. اگر بیشتر از یک جک به منظور جا به جایی اسانسور استفاده گردد، آن ها باید به گونه ای به یکدیگر مرتبط باشند که فشار روغن آن ها همیشه برابر باشد. در واقع مجموعة اقدامات، فعالیتها و روش هایی برنامه ریزی شده است که به منظور افزایش کارایی تجهیزات و تداوم کار آنها در سطح قابل قبول و مطمئن و بدون ایجاد معطلی در آسانسور انجام می گیرد. وسایل نقلیه خارج از گارانتی، چه بطور داوطلبانه و چه توسط مقامات و مسئولین به منظور تضمین امنیت سفر از سرویس خارج می شوند و تا اخذ مجوزها و صدور تأئیدیه های لازم استفاده از این وسایل در شستی متالیفت سفر ممنوع است.