نکاتی که باید در طراحی مطب دندانپزشکی به آن توجه داشت

یک جالباسی با فضای کافی برای آویزان کردن کت ها و بارانی های بیماران در نظر بگیرید. شرکت و سایت اینترنتی بدادم برس، به عنوان بهترین و معروف ترین شرکت ایرانی در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب ها می باشد. انواع خاکستری های ملایم بهترین گزینه برای سالن انتظار در طراحی داخلی کلینیک و مطب می باشند. فضاهای عمومی شامل فضاهای ورودی، فضای انتظار و پذیرش، اتاق معاینه، دستشویی، اتاق نظافت، اتاق پرسنل و آشپزخانه است. رنگ نور مناسب برای فضاهای درمانی سفید است.

دکوراسیون مطب پزشکی مدرن ؛ طراحی داخلی مطب پزشکی : بدون شک ، همه ی ما در طول عمر چندین بار به مطب پزشک مراجعه کرده ایم. امروزه سلیقه ی مدرم تغییر کرده است و اکثر افراد طراحی دکوراسیون مدرن را بیشتر میپسندند. در آخر به یاد داشته باشید که طراحان در کنار تخصصی که دارند به سلیقه شما اهمیت ویژهای میدهند پس از حتماً نظرات خود را با آنها در میان بگذارید. در ادامه این مطب قصد داریم ، شما را با نکات بیشتری از طراحی داخلی مطب پزشکی آشنا کنیم ، پس با ما همراه باشید.

توصیه می کنیم که در قسمت لابی مطب خود از راحت ترین و زیباترین انواع مبلمان برای سالن انتظار خود انتخاب کنید تا مراجعه کنندگان و بیماران شما بتوانند زمانی قابل توجهی را به راحتی منتظر بمانند. معمولا توصیه می شود که از رنگ های ملایم متناسب با روحیه شکننده اکثر بیماران برای مبلمان سالن انتظار خود استفاده کنید تا استرس را از بیماران خود دور کنید. چراکه اکثر مراجعه کنندگان ، بیمار هستند . در داخل مطب می توان از آکواریوم، تابلوهای نقاشی، گل و گیاه، مجلات و روزنامه ها و تلویزیون نیز استفاده کرد تا محیط باعث خستگی بیمار در حال انتظار نشود. در میان مطب های مختلف می توان مطب دندانپزشکی را یکی از مهم ترین مطب ها محسوب کرد زیرا بیماران در این مطب مجبور هستند وقت زیادی را سپری کنند و علاوه بر این محیط مطب دندانپزشکی باعث ایجاد دلهره و اضطراب در بیماران می شود از این رو بهتر دکوراسیون مطب دندانپزشکی به گونه ای طراحی شود که حس آرامش و راحتی را به بیماران القاء کند.

در طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی نور نقش بسیار مهمی دارد. دیزاین داخلی یک مطب ، در عین داشتن عملکرد ، باید زیبایی و استانداردهای طراحی فضاهای بهداشتی و درمانی را نیز داشته باشد. گاهی شامل یک فضای شستشوی دست یا سرویس بهداشتی شخصی نیز می شود. فضای انتظار باید دارای کفپوش های قابل شستشو باشد. وجود پنجرههای بلند سرتاسری در سالن انتظار و پشت بخش پذیرش، تا حد خوبی نیاز فضا به نور را تأمین کرده است. با قرارگیری شیشه در میان این نوار های چوب ضمن حفظ حریم خصوصی فضا، آرامش این محیط هم تأمین میشد. این رنگ از لحاظ روانی، آرامش بخش می باشد. همین طور استانداردهای لازم که در طراحی مطب دندانپزشکی برای شما نیاز می باشد، را ذکر کردیم، هر مطب دندانپزشکی از بخش های متنوعی تشکیل شده است که نیاز است.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

با وجود انرژی و هیجان بسیار در رنگ قرمز، معمولا توصیه می شود که از به کار بردن این رنگ به صورت زیاد در مطب خودداری شود، اما به دلیل اینکه قرمز موجب کاهش افسردگی میشود بهتر است در بخش هایی از جزئیات مثلا گلدان های مطب به کار رود. به طور مثال مطب پزشک اطفال باید به گونه ای باشد که علاوه بر کاهش استرس و ترس کودکان باعث سرگرمی آنها نیز شود تا زمان انتظار برای آنها کوتاه تر به نظر رسد و علاوه بر اینها تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند. و آن اینکه کفپوشها باید به نحوی انتخاب شوند که علاوه بر آنکه با دیگر عناصر در هماهنگی هستند، به آسانی تمیز شوند.

طراحی داخلی مطب مامایی

نکته مهم در طراحی سرویس بهداشتی این است که باید تسهیلات لازم برای همه بیماران در آن فراهم شود. اصل مهم دیگر در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی رعایت رنگ بر اساس تخصصی است که دندان پزشک در آن حوزه کار می کند. هر درمانگاه می بایست درب ورودی اصلی مستقل از سایر طبقات و دیگر واحد ها، داشته باشد. یکی از این قسمت ها، اتاق درمان طراحی داخلی مطب است. ما قبل تر در مقاله ی طراحی اتاق انتظار مطب به طور کامل در این باره صحبت کرده ایم. از یک رنگ برای اتاق انتظار و درمان استفاده کنید. این بار یک شیشه منحنی به عنوان نقطه مرجع عمل می کند و حرکت را به سمت داخل هدایت می کند.

قیمت دکوراسیون داخلی مطب

اضافه بر اینها، رنگ سفید هماهنگی و هارمونی خوبی تقریبا با هر رنگ دیگری دارد. محیط داخلی میتوانند به طور ناخودآگاه به بیمار کمک کند تا از استرسی که دارد را رها کند. همانطور که گفته شد باید ببینیم در چه مطبی میخواهیم طراحی و دکوراسیون را پیش ببریم و تمامی دکوراسیون مطب ها باید با یکدیگر متفاوت باشد همچنین فضاسازی ها نباید یکنواخت پیش برود زیرا بیمار سردرگم می شود. در طراحی مطب دکتر بهاری، همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، بیشتر از رنگهای خنثی بهره گرفته شده است.

مشابه باشد، تا کودکان را سرگرم کند. نارنجی: بر طبق روانشناسی رنگ ها نارنجی یکی از رنگ های کاربردی و مناسب برای مطب های کودکان می باشد. اتاق انتظار می تواند برای بیمار یکی از استرس زا ترین مکان ها به شمار آید. تصور کنید که در طراحی دکوراسیون داخلی شما به عنوان دندانپزشک یک دستگاه چند رسانه ای یا وسیله ی بازی در اتاق درمان خود داشته باشید تا در اختیار کودکانی قرار دهید که برای معاینه به مطب آمده اند. برای تبدیل فضای داخلی دکوراسیون منزل خود به سبک مدرن می توانید از یک تک رنگ جذاب، به خصوص برای پوشش دیوارها، سقف و بقیه وسایل استعمال کنید.

طراحی داخلی مطب زنان

طراحی کف با سنگهای براق توسی رنگ، جلوهای مدرن و امروزی به فضا داده است. برای مثال در طراحی این مطب سعی شده است که تمام فضا استفاده حداکثر از نور طبیعی را داشته باشند. اگر نوردهی مطب شما کم است باید از ابزارهای که نور زیاد به مکان میدهند استفاده شود. یکی از رنگ های پر کاربرد در بیمارستان ها و تاتق عمل رنگ سبز است اما دلیل استفاده از این رنگ در این مکان ها چیست ؟ یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که ذهن بسیاری از خریداران را به سوی خود جذب کرده است، قیمت مبلمان مناسب کلینیک روانشناسی می باشد. بخش پذیرش مطب باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد و بتواند بیمار را جذب کند. در غیر اینصورت ، نمی تواند در جذب مراجعین موفق عمل کند. این راهورها قابل حذف نمی باشند. یکی از نکات قابل توجه در طراحی داخلی مطب ، نصب سیستم تهویه مناسب می باشد.

طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی

در این بخش تصاویر کاملی از یک دکوراسیون مطب دندانپزشکی آماده کرده ایم که حس خوشایندی را می تواند به مراجعه کنندگان و یا پرسنل مطب منتقل نماید. در این مورد به تصاویر پروژه طراحی داخلی مطب دندانپزشکی تبریز توجه کنید. قبل از طراحی هر فضا، باید خصوصیات افرادی که قرار است در آن رفت و آمد داشته باشند را در نظر گرفت. فضای سبز انرژی منفی را از بین می برد. این کار باعث می شود بین بیمار و پزشک، ارتباط برقرار شود. هدف از طراحی دکوراسیون مراکز درمانی، فقط زیبایی بخشیدن به آن نیست، بلکه دکوراسیون باید متناسب با هدفِ آن مرکز و همچنین راحتی بیمار یا مُراجع باشد. طراحی و اجرای کابینتهای دکوراسیون مطب دندانپزشکی نیز از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. در واقع برای اینکه یک تصور مثبت و زیبا در ذهن بیماران و مراجعه کنندگان باقی بماند، بهتر است فضای مورد نظر از نظری بصری پویا باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

کودکان هنگامی که شخصیت های آشنا را می بینند، احساس راحتی بیشتری می کنند. حال که با کلیات طراحی داخلی آشنا شدیم به موضوع تخصصی این مقاله یعنی طراحی داخلی مطب پزشکی ورود می کنیم و ویژگی های ان را بر می شماریم. در طراحی کف به ویژه در فضاهای درمانی باید نحوه تمیز کردن آن را نیز در نظر گرفت. بد نیست كه تنها به آن دارید و چه فضاهای مستقل بالا چه متراژ ساختمان و. وجود راهروهای طولانی در طراحی پلان بیمارستان ها و فضاهای درمانی امری اجتناب ناپذیر می باشد. همه ی ما دیده ایم که در بیشتر مراکز درمانی از رنگ سفید در طراحی داخلی آن استفاده شده است. توجه به دکوراسیون کلینیک های درمانی غیر قابل انکار می باشد. عواملی مانند مبلمان مطب دندانپزشکی، رنگ دیوارها، دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان و در نهایت نورپردازی؛ همکی از عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی به حساب میآیند.

یکی از نکات قابل توجه در طراحی داخلی مطب ، نحوه چیدمان و چگونگی دسترسی به تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز می باشد. تابلوهای نقاشی با موضوعات شاد و یا طرحهایی از طبیعت یکی از گزینههای خوب در دکوراسیون داخلی مطب پزشکی به شمار میآید. بنابراین طراحی مطب، دکوراسیون داخلی و چیدن وسایل درون این فضا، همچنین رنگهایی که برای وسایل و دیوارها استفاده میشود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده میکنید در ایجاد روحیهای شاد برای خودتان و بیمارانتان مؤثر است.

این امر با بهرهگیری از رنگهای گرم در کنار رنگهای خنثی، چیدمان اصولی فضا و نورپردازی مناسب محقق شده است. به علاوه مطبها فضاهای کوچکتری نسبت به کلینیکهای چندمنظوره دارند و همین امر باعث میشود همه چیز به صورت بالقوه ساده و در دسترس باشد. قسمت پذیرش مطب ، اولین مکانی است که ؛ بیماران در حین ورود به مطب با آن مواجه می شوند.این امر در برداشت مراجعین بسیار موثر می باشد. یکی از مسئله های بسیار مهم در زمینه طراحی و دکوراسیون ، اجرای دکوراسیون مطب زنان و و مطب مامایی است زیرا مراجعه کنندگان اصولا افرادی پر از استرس و تنش هستند و هنگامی که به مطب مراجعه میکنند باید فضایی آرامشبخش برای آنان در نظر گرفته شود تا حسی خوب و آرامش بخش به آنها منتقل شود. داروخانه ها از دو بخش کلی تشکیل شده است : یک بخش مخصوص داروها و یک بخش هم مخصوص لوازم آرایشی- بهداشتی.

دکوراسیون داخلی مطب زنان

مطب یا درمانگاه مکانی است که شما بخش مهمی از روز خود را در آن میگذرانید، بنابراین طراحی داخلی مطب و چیدن وسایل درون این فضا، همچنین رنگهایی که برای وسایل و دیوارها استفاده میشود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده میکنید در ایجاد روحیهای شاد برای خودتان و بیمارانتان مؤثر است. از همین جهت تا جایی که می توان از فضای ثانویه برای در نظر گرفتن یک بخش جداگانه برای اطفال استفاده شود و تا حد ممکن کودکان رابطه و مداخلهای با بخش بزرگسالان نداشته باشند و به راحتی بتوانند از این طریق از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان قهوه ای: قهوه ای، یک مکمل شگفت انگیزی می باشد که کاملا مطیع است. رنگ هایی مثل آبی، بژ ، قهوه ای می توانند انتخاب مناسبی باشند. برای جذایت بیشتر این مکان ها می توان از گل و گیاهان طبیعی و پخش صداهای طبیعت مثل صدای آب بهره برد. شما میتوانید یک طرح و رنگ طبیعی به همراه مواد طبیعی مثل چوب و چرم برای مبلمان استفاده کنید. طراحی سالن انتظار همیشه از مهمترین بخش های طراحی یک کلینیک زیبایی است. با کمک پارتیشن می توان بدون نیاز به مصالح و هزینه های اضافی ، فضاها را بخش های کوچک و کاربردی تقسیم بندی کرد.پارتیشن های باریک و شیشه ای برای تفکیک انتخاب مناسبی خواهند بود.