کلاهک دودکش کلاهک کلبه ای کلاهک ژاپنی تهویه نظری

استفاده از این دودکش‌ها به‌صورت توکار در ساختمان‌سازی رایج بوده و مقاومت بالا آن در برابر ضربه، فرسایش، گرما و خردگی موجب علاقه معماران ساختمانی در کلاهک دودکش مصرف آن است. این نوع از دودکش مورد تایید کارشناسان رسمی شرکت گاز نیز بوده و با به‌کارگیری از آن تاییدیه این اداره را برای تاسیسات گرمایشی ساختمان‌های نوساز به‌دست خواهید آورد. دودکش سیمانی در اندازه، قطر و به شکل گرد یا چهارگوش قابلیت تولید را خواهد داشت.

درپوش دودکش خیلی کوچک یا گلدان دودکش

ارتفاع پایه و تعداد پره های آن بر اساس محاسبات دقیق بصورت استاندارد تولید می گردد تا در جریان تخلیه و مکش دود و آلاینده احتلالی بوجود نیاید. استفاده از رنگ کوره ای بر روی سطوح در هر دو طرف کلاهک باعث می شود کلاهک دودکش از قسمت داخلی که در اثر سرد و گرم شدنهای متوالی با واکنشهای میعانی مواجه است در زمان کوتاه دچار اکسیدگی و زنگ زدگی نشود. کلاهک دودکش اچ گرد را می توان از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، رنگی و حتی استیل برای مصارف خاص که محتویات آلاینده آغشته به مواد خورنده ی اسیدی می باشد، تولید کرد.

  • نوع ایستایی پره ها و همچنین فواصل پره ها در محل خود به گونه ای است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به داخل محفظه ی این کلاهک جلوگیری به عمل می آید و در برابر عوامل فرسایشی و تخریبی مصون می باشد.
  • دسته پره ای چهارگوش پرکاربردترین نوع دودکش است که دارای چندین پره با شکل Z انگلیسی می باشد.
  • همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند.
  • ممکن است از ورق های مشکی، گالوانیزه، فلزی و انواع مختلف در ضخامت های 0.5 تا 5 میل به صورت کروی و مربع ساخته شود.
  • این به کلاهک انتخابی ما کمک می کند عمر مفید بیشتری داشته باشد و به جایگزین یا بازیابی بسیار کمتری نیاز داشته باشد.
  • از این رو نقش دودکش و کلاهک آن در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

دو زیردسته کلاهک پره ای چهارگوش و کلاهک پره ای گرد در این گروه قرار می گیرند. از کلاهک دودکش جهت خارج کردن مواد زائد لوازم گازسوز و ذغالی در انواع کلاهک دودکش به شکل های مختلف تولید می گردد. کلاهک دودکش اچ گرد از مدل های بسیار قدیمی کلاهک دود کش ها محسوب می شود. ظاهر و شکل این مدل دود کش به شکل حرف اچ لاتین می باشد که توسط پایه ای که به این اچ وصل می شود و هوایی که در درون لوله های دود کش می باشد را به داخل کلاهک دود کش هدایت می کند و در هوای آزاد خالی می گردد. کلیه مقاطع این محصول به شکل گرد و استوانه ای می باشند و از چهار قسمت گردی که به شکل تو در تو به هم دیگر وصل شده اند ساخته شده است.

جنس بدنه مقاوم در برابر پوسیدگی، سطح صیقلی و بادوام دودکش گالوانیزه به خروج هر چه بیشتر و بهتر گازها کمک خواهد نمود. کارکرد دست دودکش آهنی سبب افزایش راندمان کاری بخاری شده و به کاهش مصرف سوخت نیز منجرب خواهد شد. برای جلوگیری از گذاشتن نابهنگام کلاهک، به ویژه درپوش دودکش موتورخانه، کف درپوش با فولاد ضد زنگ و رنگ کوره ای نسوز مسقف می شود. درپوش دودکش یک پوشش محافظ است که بالاترین قسمت دودکش شما را می پوشاند. آنها معمولاً از مش آهنی یا برنجی ساخته می شوند و در انواع مختلفی ساخته می شوند تا به نظر خانه شما در فضای باز باشند.

کلاهک فلزی دودکش

دلیل استفاده از این نوع کلاهک ها در صنایع به این خاطر است که کلاهک آلمانی می تواند از ورود ذرات گرد و غبار به داخل تاسیسات جلوگیری کند. مخصوصا در صنایعی که کار آن ها تولید مواد غذایی است، کیفیت و نبود مواد زائد محیطی حرف اول را می زند. به دلیل صیقلی نبودن جداره ی دیواره آن از دودکش آکاردئونی بیشتر در مواردی استفاده می شود که هوا چندان گرم نباشد وگرنه باعث خراب شدن بافت اصلی لوله خرطومی آن می شود. همچنین، ارتفاع و قطر کلاهک آلمانی محدودیتی ندارد و می توان آن را به سفارش کارفرما در هر اتفاع و قطری ساخت.

كلاهك گردان جهت مکش هوای داخل سوله، کارخانه‌ها، انبارها و سرویس‌های بهداشتی، بدون استفاده از انرژی الکتریکی و فقط به‌وسیله جریان هوا به کار می‌رود. این نوع کلاهک از پره‌های منحنی شکل به‌صورت محدب در قطرهای مختلف که به‌طور منظم کنار هم قرارگرفته‌اند، تشکیل شده است. كلاهك دودكش گردان جهت ایستایی از یک‌پایه استوانه‌ای شکل بهره گرفته، که در مرکز این استوانه یک شبکه تسمه‌ای به‌صورت سه‌کنج وجود دارد که شبکه پره‌ای کروی شکل را به‌واسطه یک بلبرینگ چرخان، می‌چرخاند. این محصول مزایای زیادی ازجمله بی‌صدا بودن، بی‌نیاز از مصرف برق، نصب آسان و سریع، تخلیه و تهویه آسان را دارا می‌باشد. از کلاهک پره‌ای برای تخلیه دود و دی‌اکسید کربن متصاعد شده از شومینه‌ها هم استفاده می‌شود. کلاهک پره‌ای گرد، از پرکاربردترین نوع کلاهک دودکش است و از چندین پره موازی Z شکل، به‌صورت گریلی تشکیل می‌شود.

پس از استعلام قیمت و ثبت سفارش، محصولات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بسته‌بندی‌های مناسب به آدرس ارائه شده ارسال خواهند شد. کلاهک ابعاد معمولی ندارد و بنا به درخواست خریدار در چند ابعاد و شکل ساخته می شود. دودکش pvc به عنوان یکی دیگر از انواع لوله رابط دودکش، تنها برای پکیج‌های کندانس استفاده می‌شود، زیرا دمای دود حاصل از احتراق در این نوع از پکیج‌ها بسیار پایین است و گرما آسیبی به آن نمی رساند. کارکرد این نوع از دودکش به این صورت است که دود حاصل از احتراق را به وسیله لوله سایز 6 به بیرون هدایت می‌شود و اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را به وسیله لوله سایز 10 به داخل محفظه احتراق هدایت می‌کند. عمدتا از این لوله رابط دودکش برای پکیج یا ابگرمکن های فن دار استفاده می‌شود.

چرا که شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف برای تعویض و یا حتی تعمیر لوله های دودکش راحت می کند. زمانی که وسایل گازسوز با محفظه احتراق بسته مورد استفاده قرار بگیرند، عمدتا از دودکش دو جداره استفاده می گردد. به بیانی ساده این نوع از دودکش‌ها در محصولات گازسوز با محفظه احتراق بسته مورد استفاده قرار می گیرند .

همچنین این مجموعه اطلاعات لازم در خصوص دیگر تجهیزات مکمل دودکش را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. این نوع از دودکش‌ها از نوع لوله‌های خرطومی PVC بوده و دارای مقاومت مناسبی در برابر سایش و خوردگی هستند. با توجه به جنس این نوع دودکش از آن جهت انتقال گازهای گرم استفاده نکنید! بهترین مصرف این دودکش‌ها انتقال هوا در سیستم هوارسانی و انتقال گرما در پکیج کندانس است.

کلاهک دودکش کلاهک کلبه ای کلاهک ژاپنی تهویه نظری

شکل ظاهری لوله بخاری که H است، ناشی از این دلیل است که شکل H لوله بخاری در واقع دود را به صورت کامل از خانه خارج می کند و مانع از بازگشت مجدد دود به خانه و لوله میشود. پس به منظور جلوگیری از مرگ خاموش باید حتما لوله بخاری و کلاهکش به شکل H باشد. از طریق سوراخ‌های روی کلاهک، سوراخ‌های پایلوت را در تاج ایجاد کنید. پیچ های نصب را در سوراخ های پیلوت قرار دهید و با پیچ گوشتی آنها را سفت کنید. هر چیزی کمتر در کمترین زمان در اثر آب و هوا فرسوده و نشتی خواهد داشت.

Advantages of local domestic helper.