کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ تمی

هنگامی که دوده ی کثیف زغال تمام خانه ها را پر کرد، همه به دنبال راه حلی برای حذف دود از فضای خانه ها افتادند. این مسئله باعث طراحی دودکش های جدید و اصلاحات مهمی گشت که از مهم ترین پیشگامان آن می توان به بنجامین فرانکلین و کنت رومفورد اشاره نمود. شرکت ساحل اتحاد انواع مخازن آب از جمله مخزن آب GRP مدولار که شکل نهایی آن مکعبی میتواند باشد تا حجم متر مکعب اجرا می نماید. در ادامه به انواع مختلف دودکش و تجهیزات تکمیل‌کننده آن در سیستم خروجی گازها بیشتر اشاره خواهیم کرد. موسسه فنی مهندسی مشایخی با تلاش تیمی مجرب تأسیس گردید.در حال حاضر این موسسه با دستیابی به تجربه های فراوان، تنها تولید کننده دریچه های استیل و مدرن ،با تضمین کیفیت در ایران می باشد. از طرف دیگر، بدون محافظ گذاشتن لوله دودکش احتمال مسدود شدن این لوله ها در گذر زمان را بالا می برد.

کلاهک پره ای هم بصورت چهارگوش و هم بصورت گرد با پره های گرد قابل ساخت و کاربرد می باشد. معمولا این کلاهک ها بصورت چهارگوش و گونیا ساخته می شود، اما در مواردی که نشیمن گاه یا زیرکار ناگونیا باشد باید از الگو و زوایای چهارضلعی نشیمن گاه تبعیت نمود و آن را مطابق شابلون پایه ساخت. کلاهکهایی که برای کانال هودهای مواد اسیدی ساخته میشود برای جلوگیری از خورندگی اسیدی با ورق استیل نگیر با عیار مخصوص ساخته میشوند. همچنین کلاهک های دودکش به وسیله ای برای دادن رنگ تعلق به منازل تبدیل شدند چرا که خانه ها به خودی خود همگی شبیه به هم بودند و تنها تفاوت موجود در همین دودکش ها بود.

در مورد ضخامت ورقِ این کلاهک دودکش نیز می‌توان از یک فرمول کلی استفاده نمود که هرچه ابعاد و میزان دودِ خروجی از کانال دودکش بیشتر باشد، ضخامت ورق مصرفی برای ساخت کلاهک دودکش اچ چهارگوش نیز بالا می‌رود. کلاهک دودکش پشت بامی انتقال دهنده هوای تازه از پشت بام و تخلیه هوای نامطبوع از داخل ساختمان میباشد. در این نوع کلاهک دودکش، قطر تاج کلاهک باید از قطر پایه کلاهک دودکش به میزانی بزرگتر ساخته شود تا مانع نفوذ آب به درون لوله گردد. همچنین فاصله تاج کلاهک از پایه کلاهک دودکش نیز باید طوری باشد که از ورود آب باران و برف به داخل پایه کلاهک جلوگیری کرده و از جهتی دیگر نیز در خروج دود اختلال ایجاد نکند.

گرمایش و سرمایشی و تهویه مطبوع

درپوش دودکش از داخل دودکش و داخل خانه شما در برابر آسیب های جوی و آفات در فضای باز محافظت می کند. اکثر مردم ترجیح می‌دهند هنگام دربندی دودکش، یک متخصص استخدام کنند، اما شما می‌توانید از نظر فنی کلاهک را خودتان نصب کنید. با توجه به ظاهر نامناسب انتهای لوله های ونت در بام، می توان با تجمیع خروجی تمام لوله های ونتی که در کنار هم قرار دارند و جانمایی آنها در داخل پایه ی کلاهک پره ای ، جلوه ای زیبا در بام ایجاد نمود.

علاوه بر آن، طراحی گریلیِ به شکلِ پره Z مانع از نفوذ گردو غبار، ریزگرد و سایر آلاینده ها به درون ساختار کلاهک پره ای می گردد. کلاهک های دودکش پره ای گردو چهارگوش علاوه بر سطح مقطع، در نحوه آرایش پره ها نیز با هم تفاوت دارند. در کلاهک های پره ای گرد، پره ها به صورت موازی و در کلاهک های پره ای چهارگوش، کلاهک ها به صورت حرفِ زِد انگلیسی قرار گرفته اند.

دستگاه آب کن پنیر طبیعی

کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ تمی

کلاهکهایی که جهتِ کانال هودهای موادِ اسیدی تعبیه میشود برای جلوگیری از خورندگیِ اسیدی با ورق استیلِ نگیر با عیارِمخصوص،ساخته میشوند. همانطورکه بالاتر اشاره کردیم کلاهک ها طوری طراحی شده اند که از ورود آب برف یا باران به فضای داخل کلاهک ممانعت کرده و طراحی این وسلیه تهویه از ورود ریزگردها و غبار جلوگیری می کند. در زمان های قدیم تعداد مدل های کلاهک های دودکش خیلی محدود بود؛ اما امروزه کلاهک ها در انواع مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می شوند که هر یک از این مدل ها کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارد. هر یک از این مدل ها تعدادی زیر مجموعه نیز دارد که در خصوصیات جزئی تر با هم تفاوت دارند.در این بخش قصد داریم تا انواع مدل های مختلف کلاهک های دور را به شما معرفی نماییم. محاسبه ی ارتفاع پایه و تعداد پره ها از مهمترین عوامل افزایش راندمان کلاهک های پره ای در تخلیه دود و موارد دیگر کاربردی این محصول می باشد.

نحوه نصب کلاهک بر روی کانال دودکش

در پایینترین نقطه ی پایه لبه ای سه سانتی به بیرون یا به داخل تعبیه می گردد که نوع نشیمن در محل مورد نظر را تعیین می کلاهک پشت بام کند. قابلیت نصب فن تهویه در زیر لوور ها برای تخلیه هوای داکت ها و موتورخانه ها . جهت جلوگیری از استهلاک زودرس کلاهک های پشت بام، مخصوصا کلاهک های موتورخانه، سطح کلاهک با ضدزنگ نسوز و رنگ کوره ای پوشش داده میشود. کانال کولر – کانال انتقال هواطراح نقشه ، ساخت و نصب انواع کانال های انتقال هوا چهارگوش ، گرد ، خرطومی . شرکت تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم تهویه هوا با استانداردهای لازم نهادهای سازمانی آشنا بوده و با مرغوب‌ترین متریال موجود در کور اقدام به تولید محصولات خواهد نمود.

  • قابلیت ساخت به طرح ها و اندازه های مختلف و تعداد پره Z های خروجی برای بالا بردن بازدهی و کارایی مناسب تر کلاهک بام.
  • همه اجزای این کلاهک دودکش باید سطح مقطعی برابر با دیگر بخش های سیستم دودکش داشته باشند چرا که در صورتی که این کلاهک کوچک تر یا بزرگ تر انتخاب شود قادر به درست انجام دادن کار خود نخواهد بود.
  • تخلیه گازهای سمی تولید شده از وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله کانال دودکش انجام شده و در انتهای این مسیر از کلاهک دودکش استفاده خواهد شد.
  • از طرف دیگر، بدون محافظ گذاشتن لوله دودکش احتمال مسدود شدن این لوله ها در گذر زمان را بالا می برد.

دقت کنید که برای تخلیه هوا حتما باید قطر لوله های این دودکش با هم یکسان باشد . زیرا در صورت کاهش قطر در هر قسمتی که باشد اصطلاحاً خفگی ایجاد شده و دود نمی تواند به طور کامل از محیط خارج شود. و در صورت نیاز می توانید از تبدیل نیز جهت یکسان کردن قطر بخش های مختلف کلاهک استفاده کنید.