گوشی موبایل و هر چه باید درباره آن بدانیم

خوشبختانه، این شرکت محصولاتی جدید از این سری وارد بازار خواهد کرد. قیمت گوشی های جدید آیفون از 16 میلیون تومان شروع و گاهی تا 60 میلیون تومان هم ادامه پیدا میکند. در کل میشه گفت دوربین سلفی این گوشی قابل قبوله و در مقایسه با رقباش مثل اس 21 سامسونگ حتی بهتره. سامسونگ اف 13 در واقع همون گوشی M13 خودمونه و بزرگترین تفاوتش مربوط به بخش باتریه. فروشگاه می فیکس پارت در طبقه اول پاساژ علاالدین و دفتر: در خ جمهوری واقع هست و کامل ترین قطعات شیائومی تهران را در اختیار مشتریان قرار میدهد. برند پوکو به عنوان زیرمجموعه شیائومی اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی با عرضه پوکو F1 به لطف پردازنده تحسینبرانگیز و قیمت اقتصادی مورد توجه قرار گرفت. گوشی های هوشمند شیائومی در سری های می (Mi) ، ردمی (Redmi) و پوکو (Poco) تولید میشوند که هر کدام ویژگی های خاص و متفاوت خود را دارا میباشند گوشی های سری پوکو (Poco) معمولا به دلیل داشتن کیفیت مناسب و قیمت نسبتا ارزان معمولا بین گوشی های پرفروش قرار میگرند و کاربران با تنوع بالا میتوانند گوشی مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنند . در ادامه با آنها بیشتر آشنا میشویم.

با این حال، اگر اهل فیلم و بازی هستید یا باید از حالت multiwindow در اندروید استفاده کنید، به صفحه نمایشهای بزرگتری مانند شیائومی می میکس 2 5.99 اینچی نیاز دارید که هنوز در یک دست جا میگیرد. سیاست کاری مجموعه موبایل استقلال در راستای بهترین خدمات رسانی به مشتریان ارجمند با توجه به نازلترین قیمت وبهترین کیفیت با دو تیم مجرب در قسمت فروش و خدمات پس از فروش در خدمت شما بزرگواران میباشند. کیفیت فوق العاده در طراحی و زیبایی ، پردازنده عالی ، رابط کاربری سریع ، سرعت بالا و بسیاری از ویژگی های عالی دیگر از مزایای گوشی های شیائومی میباشند که باعث شده در مدت زمان کمی در سطح جهان و ایران طرفداران بسیاری را پیدا کند و خود را همسطح برند های معروف در حوزه ی فروش گوشی های هوشمند برساند البته مجموعه شیائومی به جز گوشی های هوشمند در ساخت و تولید بسیاری از لوازم دیجیتال و ضروری دیگر بسیار موفق عمل کرده است . اهمیت بالای گوشیهای موبایل ما در عصری زندگی میکنیم که با یک گوشی موبایل همانند طلا برخورد میشود.

اطلاع از قیمت تمام گوشی ها اگرچه سخت، اما ناممکن نیست. این شرکت معمولا گوشیهایش را فقط اندکی بالاتر از قیمت تمام شدهی ساخت آنها، قیمتگذاری میکند. هر سال یک شمارهی جدید از این رده وارد بازار میشود و جدیدترین آنها، Mi 11 است. موبایل ها و گوشی شیائومی از بهترین و مقرونبهصرفهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار هستند که ضمن بهرهگیری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری فراوان، با قیمتی بسیار مناسب به فروش میرسند. در ضمن این باگ ها مخصوص تمام گوشی های شیائومی نیست و بعضی از مدل ها باگ های زیادی دارن. در مورد رابط کاربری MIUI هم شیائومی داره تمام تلاشش رو میکنه که بهترین رابط کاربری اندرویدی رو در اختیار کاربر قرار بده و از سال 2020 تعداد گزارشات خرابی این رابط کاربری به صورت چشمگیری کم شده و همین نشون میده که شیائومی داره کارش رو به خوبی انجام میده! در اینجا قصد نداریم تمام جزئیات ریز و خستهکننده مربوط به رمها را بازگو کنیم، اما حتما باید اشاره کنیم که سیستم عامل بخش مهمی از رم را اشغال میکند. در صورتی که دستگاه شما شیائومی است و بعضی از برنامههای جدید، برای شما «ناسازگار» است، ابتدا باید گزینهٔ «توسعه دهنده» دستگاه خود را فعال کنید، سپس از گزینهٔ «روشن کردن بهینه سازی MIUI» را غیر فعال نمایید.

توی این مطلب قراره به تمام این سوال ها جواب بدیم و ببینیم واقعا گوشی های شیائومی ارزش خرید دارن یا باید کلا بیخیال گوشی های شیائومی بشیم؟ شیائومی توی ساخت این مدل از مواد درجه 1 استفاده کرده که باعث شده کیفیت دستگاه خیلی بالا بره. در مقابل، در بعضی از کشورهای دیگر خیلی از مردم اسم شیائومی را هم نشنیدهاند و خیلیها هم نمیدانند چطور باید نام آن را تلفظ کنند. شرکت اچ تی سی در سال 1997 توسط چر وانگ و پیتر چو تاسیس شد و در حال حاضر حدود 20 هزار کارمند داره . شرکت شیائومی نوپا بوده و در سال های قبل قطعات گوشی شیائومی پیدا نمی شد و کم بوده و اصطلاحا گیر نمی آمد. آنقدر که تنوع در سری های مختلف گوشی شیائومی بالاست، در سایر برندها نیست. همونطور که میدونید MIUI یکی از رابط های کاربری سیستم عامل اندروید محسوب میشه که شیائومی متناسب با سیاست های خودش و نیاز کاربر هاش این رابط کاربری رو تولید کرده و به صورت اختصاصی روی گوشی های خودش از اون استفاده میکنه. اگر گوشی شیائومی دارید حتما توی کامنت ها بهمون بگید که چه مدلی از شیائومی رو دارید و اگر گوشیتون باگ داره بگید که چه باگی داره!

اگرچه مشکلی مانند ممنوعیت تجارت هواوی با یک شرکت آمریکایی وجود دارد که باعث شد گوگل برنامه ها و خدمات پیش فرض خودش را بر روی گوشی های این شرکت ارائه نکند، خبر خوب این است که هیچ یک از گوشی ها تحت تأثیر قرار نگرفتند و آنها همچنان به روزرسانی های بعدی، برنامه های Google و خدمات خود را دریافت می کنند. با وجود این، همچنان امکان نصب سرویسهای گوگل در گوشی های هواوی توسط کاربر نیز وجود دارد؛ البته این کار نیاز به انجام کارهای اضافی دارد و شاید برای کاربران عادی چالشبرانگیر باشد. تحریم های آمریکا روی این گوشی هم اثر گذار بوده و بازم خبری از سرویس های گوگل نیست.

گوشی های رده متوسط هواوی طرفداران سایت poul-mobile زیادی دارن . حالا واقعا محصولات شیائومی خیلی باگ دارن؟ از بهترین و محبوبترین محصولات شیائومی در سال ۲۰۱۸ گوشی Mi Mix 2S بود. اگر بودجه شما محدود است و قصد دارید یک گوشی موبایل خوب با ویژگیهای مناسب تهیه کنید، بهتر است محصولاتی مانند Xiaomi Redmi 7A، Xiaomi Redmi Note 7، Xiaomi Mi 9 SE، Mi Note 10، Mi Note 10 Pro و Xiaomi Mi Mix 3 را بررسی کنید. در بخش تنظیمات، قسمت Display به Display & gestures تغییر نام داده و در آن امکانی تحت عنوان Motion Launch gestures قرارگرفته که از طریق آن میتوانید بهفرض با دو ضربه بر گوشی و در حالت sleep آن را بیدار کنید، با حرکت انگشت به سمت راست یا چپ وارد BlinkFeed یا صفحه خانگی شوید و دیگر مواردی ازایندست که کاربری را بیشازپیش دلچسب میکنند. اصلی ترین ویژگی های این مدل گوشی ها کیفیت مناسب و قیمت مناسب می باشد و به همین دلیل می باشد که گوشی های سری a بیشترین تقاضا را در بازار دارد. با این حال، اگر از تمام آن پیچیدگیها صرف نظر کنیم، میتوان گفت که این برند چینی، تنها ۵ ردهی اصلی از گوشیهای هوشمند تولید میکند و خیلی از آنها مدتها است که محصولی وارد بازار نکردهاند.

شیائومی اهمیت ویژه ای به کیفیت دوربین های گوشی های خود داده است و با خرید این گوشی ها دیگر لازم نیست دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را با خود حمل کنید. این روز ها تب و تاب عکاسی در وجود همه بیدار شده است. این سیستم عامل سبب میشود که از یک تجربهی کاربری اندروید معمولی در یک قالب سختافزاری شیائومی استفاده کنید که برای کسانی که از MIUI متنفر هستند، عالی است. نتیجه ثبت تصاویر در محیطهای بسته با دوربین سلفی بیثباتتر است و گاهی منجر به شکلگیری تصاویری تار و گاهی برعکس آن میشود. قیمت گوشی سامسونگ در بازار چقدر است؟ ردهی گوشی شیائومی می مکس چندین سال است که گوشی جدیدی به بازار معرفی نکرده است. برای فعال کردن سیستم پشت خطی در تمامی گوشی های شیائومی که از برنامه پیشفرض گوگل استفاده میکنند، میتوانید آموزش زیر را دنبال کنید. در مجموع، هر گوشی پرچمدار شیائومی با جدیدترین پردازندهی کوالکام موجود در بازار و یک سیستم دوربین بسیار پیشرفته وارد بازار میشود.

در قسمت جلو، شما از طراحی بدون حاشیه استفاده بهره می برید و دوربین جلوی این گوشی دیده نمی شود. برای اینکه متوجه بشید رام گوشیتون تغییر کرده یا نه کافیه وارد تنظیمات گوشی بشید و بعد به قسمت about phone برید و هفت بار روی گزینه MIUI version ضربه بزنید تا دولوپر آپشن برای شما فعال بشه. قیمت گوشی هایی که در سایت تکنولایف مشاهده میکنید، همیشه به روز و معتبر هستند و شما میتوانید در هر لحظه با خیالی راحت سفارش خود را ثبت کنید. در مراکز فروش و تعمیر موبایل پیدا می شود. برخی از خدماتی را که یک نمایندگی وظیفه دارد ارائه بدهد، در این قسمت به شما معرفی می کنیم. احتمال دارد که در انتهای سال ۲۰۲۱ مدل T نیز به این خانواده اضافه شود. برای افزایش ROM میتوانید از کارت حافظه micro SD نیز استفاده نمایید اما فراموش نکنید اپلیکیشنهایی که از کارتهای حافظه ذخیره و اجرا میشوند سرعت کمتری دارند.

زمانی که به صورت غیر رسمی رام گوشی رو تغییر میدن، گوشی از نظر نرم افزاری دچار بعضی باگ ها میشه که همین موضوع باعث شده گوشی های شیائومی توی ایران باگ های زیادی داشته باشه! یکی از دلایلی که گوشی های شیائومی با باگ همراه میشن همین رابط کاربریه که شیائومی تمام تلاشش رو به کار بسته تا تمام باگ رو برطرف کنه. مجموعه موبایل 7 برای تمام گوشی های شیائومی شرایط ویژه ی خرید قسطی گوشی قرار داده است که میتوانید گوشی مد نظر خود را به صورت اقساط خرید نمایید. مجموعه موبایل 7 با قرار دادن شرایط ویژه ای برای خرید قسطی گوشی های شیائومی سعی بر این دارد تا هر کسی با هر بودجه ای بتواند محصول مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت و در کمترین زمان ممکن دریافت نمایند.

با این حال، سری Mi Mix، یک محصول جدید وارد بازار کرده است: گوشی شیائومی می میکس فولد . شیائومی هفته گذشته گوشیهای سری شیائومی 12S را با تراشه جدید کوالکام، بهعنوان اولین دستگاههای مجهز به این پردازنده معرفی کرد. زومیت در هر دو مورد کمکتان میکند؛ بدینصورت که هم بهعنوان یک مرجع موبایل میتوانید به کمک بررسیهای جامع متنی و ویدیویی و مقایسه مشخصات گوشی های مختلف، گوشی موبایل موردنظرتان را با اطمینان بیشتری انتخاب کنید و هم بتوانید با مشاهده لیست قیمت گوشی از فروشگاههای مختلف، ارزانترین قیمت گوشی موبایل موردنظر را در بین فروشندههای آن مدل پیدا کنید و درنهایت، گوشی ارزان و متناسب با نیازتان تهیه کنید.

اگر اندازه نمایشگر براتون خیلی مهمه و می خواید از گوشی تون بیشتر برای وبگردی استفاده کنید ، گوشی های میان رده هواوی براتون مناسبه . تجربهی کاربری نرمافزاری گوشیهای شیائومی یا خیلی خوب یا خیلی افتضاح است. است که رزولوشن خوب و قابل قبولی است. زمانی که بازار ایران پر از گوشی های قیمت بالا بود این برند با کمترین قیمت گوشی های سامسونگ و امکانات خوب وارد بازار شد. کمتر از یک سال بعد و در آگوست ۲۰۱۱، این شرکت، اولین گوشی هوشمند خود را با نام شیائومی Mi 1 وارد بازار کرد. این تلفن با نام HTC Magic در سال 2009 به بازار عرضه شد و خریداران زیادی را به سمت خود کشید.

با این حال، حتی در سال ۲۰۱۹، از نظر سختافزاری چندان قوی نبود و در مقایسه با گوشیهای امروزی، یک گوشی کاملا ضعیف محسوب میشود. ردهی Mi Max مشخصات ضعیفتری و طراحی قدیمیتری در مقایسه با ردههای می و می نوت دارد ولی باتریهای آنها ظرفیتهایی باورنکردنی دارند. اگر از نظر سختافزاری گوشی شیائومی را میپسندید ولی با سیستم عامل MIUI مشکل دارید، سری می A برای شما ساخته شده است. اگر با دیگر گوشیهای شیائومی کارکرده باشید، قطعا با رابط کاربری MIUI 12 آشنایی دارید و قابلیتهای آن را میشناسید. رابط کاربری MIUI هنوز کلی راه داره تا لقب بهترین رابط کاربری گوشی های اندروید رو به خودش اختصاص بده. اگر قفل گوشی شما باز شده باشه به احتمال خیلی زیاد رام گوشی شما تغییر کرده و اگر قفل گوشی باز نشده باشه با خیال راحت میتونید بگید گوشیتون رام گلوبال یا هر رامی که موقع خرید فروشنده بهتون اعلام کرده رو همراه خودش داره و احتمالا شما موقع کار کردن با گوشیتون باگ زیادی ندارید!