به نظر می رسد همه سیستم های T-Mobile از کار افتاده اند، اما شرکت مخابراتی اطمینان می دهد که مورد حمله قرار نگرفته است

به روز رس، (2): تی موبایل به ما گفته است که همه چیز به حالت عادی بازگشته است و این یک حمله نبود.

این یک حمله سایبری نبود. این مشکل حل شده است – این یک مشکل فنی داخلی بود که به طور موقت برخی از سیستم عامل ها را تحت تأثیر قرار داد.

به روز رس، (1): به نظر می رسد همه چیز در حال بازگشت به حالت عادی است. بر اساس یک پست Reddit، یک کارمند سرکش اسکریپتی را اجرا کرد که سیستم را ،اب کرد. این ادعا تأیید نشده است، اما اگر این اتفاق افتاده باشد، نشان می‌دهد که یک بازیگر بد توانسته است به تی موبایلسیستم داخلی و آن را به رقص به آهنگ خود. از طرف دیگر، ممکن است یک اشتباه صادقانه باشد.

یک اسکریپت اجرا شد که هر فضای نامی را که توسط پلتفرم Conducktor مدیریت می شد حذف کرد. فضای نام اساساً انتزاعی از مجموعه ای از نمونه های EC2 است که از AWS اجاره شده اند. Conduktor اجاره، سازماندهی، پیکربندی شبکه و هماهنگی API را برای مدیریت استقرار و پیکربندی موارد AWS به طور کلی مدیریت می کند، اما در درجه اول نمونه های EC2، پیکربندی K8S، برخی از Redis، Elsaticache، Routing/Load Balancers و غیره بسیار زیاد است. فهرست ، خیلی زیاد است و با عجله پیچیده می شود و نمی دانم چگونه به طور خلاصه آن را خلاصه کنم. شاید “Wrapper AWS جادویی غول پیکر”؟

اما به طور کلی این بدان م،ی است که هر تیمی که دارای یک برنامه یا سرویس است، که از طریق Conducktor در AWS مستقر شده است، موارد خود را هسته ای می کند. Conducktor به طور گسترده در دیجیتال برای API ها و برنامه ها استفاده می شود. بنابراین ا،ر برنامه های کاربردی UI که از یک وب سرور ارائه می شوند، API های در حال اجرا بر روی یک سرور جاوا و غیره، تحت تأثیر قرار گرفتند زیرا خود آن سرورها در نمونه های EC2 مدیریت شده توسط Conducktor مستقر شدند. به همین دلیل است که این یک مشکل بسیار گسترده در بین کانال‌ها (،ده فروشی، مراقبت/فروش از راه دور، وب و برنامه) و همچنین در سراسر خطوط ،ب و کار (پیش‌پرداخت، پس‌پرداخت، ،ب‌وکار، Tmobile Money – که هیچ‌، نمی‌داند وجود دارد و نباید آن‌ها و غیره وجود دارد) بود. .

به نقل از یک مرد روی پل، این کار توسط “یک شناسه مدیر سرکش” انجام شد…بنابراین…نمی دانم، بوی بدی به من می دهد. مثلاً یک نفر قرار است به زندان بیفتد.

داستان اصلی در ادامه ادامه دارد.

###

T-Mobile چیزی را تجربه می کند که به نظر می رسد یک قطعی گسترده باشد، به طوری که کاربران آسیب دیده به سایت نظارت بر قطعی Downdetector و پلتفرم های رسانه های اجتماعی Reddit و X هجوم آورده اند تا مشکلات را گزارش کنند.

در ابتدا گمان می رفت که این شرکت ممکن است مورد حمله سایبری دیگری قرار گیرد، اما به BleepingComputer و CNET تایید کرد که این قطعی به دلیل یک مشکل فنی داخلی ایجاد شده است که در حال حاضر روی آن کار می شود.
مشتریان قادر به ورود به حساب های خود نیستند و برنامه شرکت نیز کار نمی کند. کاربر، که سعی می‌کنند وارد حساب‌های خود شوند، پیامی دریافت می‌کنند که می‌گوید وب‌سایت «قطع شده است» و به یک سایت قطعی هدایت می‌شود. گزارش موبایل. خدمات بانکی حامل تی موبایل پول هم کم شده

نگران‌کننده‌تر این است که برخی از حساب‌های مشتریان به دلیل عدم امکان پرداخت به دلیل قطعی به حالت تعلیق درآمده‌اند.

اوه، شخصی سایت را قطع کرد. سایت در حال حاضر در دسترس نیست. ما در حال کار روی آن هستیم، اما در این مدت لطفاً برای هر چیزی که نیاز دارید با ما تماس بگیرید.”

گستردگی اختلال به نظر می رسد گسترده است، به طوری که یکی از کاربران X گزارش می دهد که خطای آن را مشاهده کرده است تی موبایلفروشگاه رویداد آپاچی کافکا و اخطاری دریافت کرد که این سرویس برای مسیریابی حساب آدرس میزبان.تی موبایل.com پیدا نشد.

PS حتی با فرض اینکه این خطا ناشی از یک خطای بی‌گناه است (که رایج است)، همچنان می‌تواند توسط مهاجم، که منتظر یک اختلال مانند این بودند، استفاده شود. بنابراین، صرف نظر از توضیح، فعلاً اگر کاربر t-mobile هستید، مراقب باشید و مراقب باشید.

— zooko ⓩ (@zooko) 11 ژانویه 2024

ظاهرا حتی تی موبایلتیم‌های خط مقدم در بسیاری از برنامه‌ها خطاهای ورود و دیگر خطاها را مشاهده می‌کنند که مانع از توانایی آن‌ها در انجام کارهایی مانند فعال‌سازی فرآیند و تغییرات حساب می‌شود.

اگر با نمایندگان ،ده‌فروشی و مراقبت از مشتری تماس بگیرید، آنها احتمالاً به شما خواهند گفت که «چالش‌هایی» را تجربه می‌کنند که بر توانایی آنها برای پردازش تراکنش‌ها تأثیر گذاشته است.

ما در حال تجربه چالش‌های سیستمی هستیم که بر توانایی ما برای پردازش تقریباً تمام تراکنش‌ها تأثیر می‌گذارد.”



منبع: https://www.p،nearena.com/news/All-T-Mobile-systems-seem-to-be-down-but-carrier-،ures-it-hasnt-been-attacked_id154271

کتاب شیمی مواد غذایی.