قیمت روز گوشی موبایل

شرکت اچتیسی که نام آن مخفف عبارت «High Tech Computer Corporation» است در سال ۱۹۹۷ توسط چر وانگ، پیتر چو و اچتی چو در تایوان راهاندازی شد. شرکت هواوی (که تلفظ درست آن واهوی، wah-way است) یک غول چینی فعال در حوزهی مخابرات، ارتباطات و الکترونیک است. در ادامه با ما باشید ببنیم که آیا فقط نوسان دلار است که روی قیمت گوشی موبایل تاثیر می گذارد و یا خیر. مسلماً خیر. دلیل اینکه این گوشی با انتقادات فراوانی مواجه شده تغییر نسبتاً ناگهانی طراحی پرچمداران رقیب و پیشرفت آنهاست. به این معنا که گوشیهایسریS پرچمداران این برند بوده و گوشیهای سریA میانرده، و محصولات سریM از گوشیهای پایینرده این برند هستند. از تفاوت های مدل ۵G نسبت به نسخه LTE میتوان به صفحه نمایش Super AMOLED نسخه LTE اشاره کرد.

این گوشی سامسونگ به صفحه نمایش 6.5 اینچی به همراه ناچ قطره آبی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. سیستم عامل اندروید در نوامبر ۲۰۰۷ بهصورت رسمی عرضه شد و گوگل به دنبال تولیدکنندهی تلفن همراهی بود که بتواند این سیستم عامل را روی محصولات آنها پیاده کند. چنانچه به قیمت روز گوشی هواوی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که هنوز هم خرید گوشی هواوی یک اقدام عاقلانه و اقتصادی محسوب میشود. اما به احتمال فراوان خیلی زود شامل تعدیل قیمتی خواهد شد، به خصوص اینکه اچتیسی قصد دارد برای نخستین بار در ایران، مراسم لانچ رسمی را برای گوشی خود برگزار نماید (گزارش اختصاصی سمینار را در آیتیرسان خواهید خواند) و اگر از عاشقان M8، گوشی همچنان یک هستید، این دستگاه را با گارانتیهای رسمی این کمپانی همچون یاس، از بازار تهیه فرمایید. شاید خیلی از کاربران با موضوع رم، هسته و حافظه بهینه برای دستگاه آشنایی نداشته باشند؛ پس حتما ادامه این مطلب را بخوانید. اگرچه برای کاربران ایرانی، حتی سرعت ۱ مگابیت دانلود با موبایل هم به مانند یک رویا میماند! حتی یک برآمدگی بزرگ نیز برای دوربین U Ultra قرار داده شده تا هر بار بخواهید آن را بدون کیس روی زمین بگذارید نگران آسیب رساندن به گوشی هوشمند گران قیمت خود باشید.

احتمالاً لازم نیست بگوییم که U Ultra شباهتی به پرچمداران گذشته این شرکت ندارد. اخرین مدل گوشی هواوی در سبک تاشو با قیمتی گزاف و امکاناتی بسیار خوب به تازگی روانه بازار شده است. همانطور که میدانید فلگشیپ کیلرها یا قاتل پرچمدار به گوشیهایی گفته میشود که سختافزاری مشابه با بهترین گوشیهای سامسونگ دارند، اما با قیمتی پایینتر عرضه میشوند و معمولاً این تفاوت قیمت به خاطر مشخصات پایینتر در برخی قسمتهاست. در مجموع، هواوی میت 20 پرو یک گوشی کامل اما با قیمتی بالا است که برای دوستداران برند هواوی میتواند یک محصول کاملاً لذتبخش باشد. در واقع میتوان گفت که مهمترین تفاوت این دو محصول به پردازنده نسل جدیدتر مدل یو 20 5 جی و پشتیبانی آن از اینترنت فایو جی برمیگردد. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ شرکت هواوی را به اتهام مسائل امنیتی در لیست سیاه قرار داد. شرکت اچتیسی که دفتر اصلی آن در کشور تایوان قرار دارد، یکی از شرکتهای پیشرو در تولید و طراحی گوشی هوشمند است که توانست در سال ۲۰۰۶، عنوان سومین شرکت جهانی برتر در زمینه تکنولوژی را از آن خود کند. اچتیسی برای اولین بار در پرچمدار خود از شیشه استفاده کرده، صفحهنمایش دوگانه را به گوشی خود آورده و از HTC Sense Companion به عنوان یک دستیار با هوش مصنوعی نام برده است.

اما حالا این کمپانی پس از گذشت یک سال مجددا چراغ بخش موبایل خود را روشن کرده و اولین گوشی خود با پشتیبانی از اینترنت فایو جی یعنی مدل اچ تی سی U20 5G را رونمایی کرده است. روی پنل پشتی اچ تی سی یو 20 5 جی شاهد ساختار چهارگانه برای دوربینها هستیم که در گروههای دوتایی جدا شدهاند و همه آنها داخل یک کادر بیضیشکلِ نسبتا کشیده با کمی بیرون زدگی از سطح بدنه دیده میشوند. اگر به آلبوم عکس گوشی هواوی در سالهای اخیر مراجعه کنید، نوآوریهای طراحی زیادی در بخش طراحی گوشیهای بالارده این شرکت خواهید دید.ضخامت کم، استفاده از بهروزترین طراحیها در قسمتهایی مانند بریدگی بالای نمایشگر و پنل پشتی و همچنین کاهش چشمگیر حاشیه اطراف نمایشگر باعث شده است حتی گوشی های ارزان هواوی نیز از نظر ظاهری طراحی قابل قبولی داشته باشند. اگر گوشی شما پردازنده خوبی نداشته باشد حتی اگر کیفیت و دقت حسگر دوربینهایش زیاد باشد بازهم نمیتواند کیفیت عکاسی لازم را داشته باشد، پس سعی کنید هر دو ویژگی را با هم داشته باشید. شاید اچتیسی با توجه به باتری 3000 میلیآمپرساعتی این گوشی تصمیم گرفته این صفحهنمایش دوم را همیشه روشن طراحی نکند. علاوه بر سامسونگ که استاد طراحی چنین دستگاههایی به شمار میرود، تولید کنندگان چینی نیز گامی بلند برای ورود به این عرصه برداشته اند.

موبایل به عنوان یک ابزار برنامهریزی با برنامههای تقویم متنوع، یادآوری قرارهای مهم، الویتبندی کارها و اشتراک برنامه با دوستان و همکاران استفاده میشود. برای تهیه گوشی موبایل خوب و با کیفیت ابتدا نیازهای خود را در نظر بگیرید، سپس به بررسی مدلهای موجود در بازار بپردازید. با فعال کردن این سیستم دیگر نگران از دست دادن تماسهایتان نخواهید بود و با خیال راحت میتوانید به گفتگو بپردازید و اگر کسی با شما تماس گرفت، به شما اعلام خواهد شد تا دیگر تماسی را از دست ندهید. پوشش تفلونی که روی بدنه کشیده شده بود، نه تنها ظاهر تمیزی به گوشی میداد بلکه مدیریت به دست گرفتن گوشی را نیز راحتتر میکرد.

البته اگر به مقایسه گوشی های مختلف بپردازید، متوجه میشوید که موارد دیگری مثل جنس بدنه، امکانات نرمافزاری و حتی برند آن روی قیمت نهایی آن تاثیر دارند. اگر امروز قصد موبایل گوشی خاصی را دارید احتمالا قیمت امروز گوشی در فروشگاه های اینترنتی دغدغه اصلی شما خواهد بود؛ چراکه این احتمال وجود دارد که حتی در کمتر از یک هفته، قیمت موبایل موردنظرتان تغییر قابلتوجهی داشته باشد. یک دوربین 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.8 به عنوان سنسور اصلی در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان هنگام عکاسی پرتره، آیتمهای داخل این کادر را تشکیل میدهند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخشها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، میتوانید از طریق شمارههای موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آنها راهنمایی دقیقتری بخواهید. خوشبختانه فناوری شارژ بیسیم در این گوشی فراموش نشده و میتوانید گوشی را تقریباً در مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه کاملاً شارژ کنید. خوشبختانه اچتیسی از درگاه مادون قرمز بر روی گوشی خود بهره گرفته که البته برای استفاده از آن، میبایست به اینترنت متصل بوده و برنامههای مربوطه را دریافت نمایید و برخلاف گوشیهای الجی، تنظیمات اکثر دستگاهها به صورت پیش فرض بر رویش نصب نیست.

منظور ما طراحی صنعتی و گنجاندن ویژگیها در گوشی هوشمندی است که از اکثر رقبای خود سایت poul-mobile جثه بزرگتری دارد. جالبترین نکته در طراحی اچتیسی مجیک این است که این گوشی، اولین موبایل هوشمندی محسوب میشود که از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون بهره برده است. دیگر تنها ساخت گوشیهایی مستحکم و با صفحهنمایش بزرگ موجب موفقیت نخواهد شد این روزها شرکتها سعی میکنند بزرگترین صفحهنمایش و باتری را درون بدنهای با کوچکترین ابعاد ممکن جای داده و امکانات مفیدی مانند جک هدفون را نیز حذف نکنند. جی 6 شاید بدون قابلیت شارژ بیسیم عرضه شود اما ابعاد جمعوجورتری داشته و از جک هدفون نیز بینصیب نمانده است. در واقع یکی از ایراداتی که همیشه به بسیاری از محصولات این کمپانی وارد شده است، ضعف در باتری آنها بود که خوشبختانه در این پرچمدار آخر خود، تا حد زیادی بر آنها فائق آمده است. اچتیسی همچنین یک ویژگی برای تنظیم دمای رنگ نیز به تنظیمات صفحهنمایش گوشی اضافه کرده و قابلیت Night Mode نیز برای کاهش نور آبی در این گوشی گنجانده شده است.

برای رفتن به حالت دانلود مد 2 روش وجود دارد. علاوه بر حالت عکاسی پرتره، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K در لیست مشخصات این دوربینها ثبت شده و سنسور اثر انگشت دایرهایشکل این گوشی همانند مدلهای قدیمیتر در قسمت بالای پنل پشتی دیده میشود. بنابراین، گوشیهای جدید هانر همانند گوشیهای جدید هواوی، فاقد اپلیکیشنهای گوگل هستند. همانند انواع گوشی هواوی سری Y، سری Nova با قیمت مناسبتری به بازار عرضه شده است. از این رو به اعتقاد ما رابط کاربری دوربین اچتیسی هنوز جای کار زیادی دارد. گوشی از طرف شرکت سامتل نماینده رسمی گوشیهای اچتیسی در ایران در اختیار ما قرار داده شده است. به هر حال انتظارات ما از پرچمدار اچتیسی بیشتر بود وپیشرفتهای بخش دوربین این گوشی ما را به رونمایی از HTC Ocean پرچمدار احتمالی بعدی این شرکت با حاشیههای حساس به لمس مشتاقتر میکند.

باتری نسبتا بزرگ با ظرفیت 4850 میلیآمپر ساعت، مسئولیت تامین انرژی این دیوایس را بر عهده دارد که از فناوری شارژ سریع QC4.0 برخوردار است. در عوض رقبای یو اولترا مثل V20، گلکسی اس 8 پلاس و میت 9 دارای باتریهایی با ظرفیت 3500 تا 4000 میلیآمپرساعت هستند. اما از آنجا که این صفحه در جایی خارج از دسترس انگشتان شما قرار دارد شاید راحتتر باشد به صفحه خانگی رفته و اپلیکیشن مورد نظرتان را اجرا کنید تا اینکه از دست دوم برای انتخاب میانبرهای بالای صفحه استفاده کنید. این شرکت تایوانی پس از سالها دست از ساختار فلزی شسته و مانند بسیاری رقبا از بدنه شیشهای استفاده کرده اما به اعتقاد ما تصمیمات عجیبی که در ساخت و طراحی U Ultra لحاظ شده بزرگترین نقطه قوت گوشیهای این شرکت را از میان برده است. با توجه به توانی که از این پردازنده سراغ داریم و البته عرضه دیرهنگام اسنپدراگون 835 برای اکثر تولیدکنندگان این تصمیم اچتیسی را نقطه ضعفی برای U Ultra نمیدانیم.

از لحاظ امکانات ارتباطی نمیتوان به این مدل ایرادی را وارد کرد، ضمن اینکه M8 از آخرین نسل شبکه LTE و Cat4 هم پشتیبانی میکند و قادر است تا از حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت دانلود در ثانیه استفاده نماید (فضایی نیست؟!). لحظاتی پیش قیمت گوشی اچ تی سی یو 20 5 جی – HTC U20 5G و اچ تی سی دیزایر 20 پرو – HTC Desire 20 Pro اعلام شد تا گوشی های جدید HTC پس از حدود یک سال نشان دهند بخش موبایل این کمپانی هنوز هم فعال است. لحظاتی پیش سرانجام بعد از یک انتظار حدودا یک ساله، از دو گوشی اچ تی سی یو 20 5 جی و اچ تی سی دیزایر 20 پرو رونمایی شد تا HTC نشان بدهد که این شرکت محبوب هنوز هم بخش موبایل خود را به طور کامل تعطیل نکرده است. در سال ۲۰۰۷ اولین نسخه از گوشی هوشمند آیفون به بازار عرضه شد و ایدههای جدیدی در ذهن رابین به وجود آورد.

البته این گوشی هواوی بهعنوان گوشیهای پایین رده از آن ها یاد میشود. در ضمن، این گوشی از راه های ارتباطی مختلفی همچون 3G، GPRS، Edge و Wi-Fi جهت اتصال به دنیای اینترنت و همچنین NFC، DLNA و بلوتوث جهت اتصال به دیگر گجت ها برخوردار است. خرابی ها با ردیابی فوکوس خودکار اتفاق می افتد ، که در هر دو حالت روشن و کم نور ، با همگرایی تند و ناپایدار فوکوس آشکار ، ضعیف است. در نور روز عملکرد دوربین U Ultra عالیست تصاویر با وضوح و جزئیات بالا و رنگهای دقیق و با نویز کم ثبت میشوند و عملکرد HDR خودکار نیز در این گوشی خوب است. از آنجا که اندازه سنسور کوچک است وضوح بالا پیکسلهای کوچکتر و عملکرد ضعیفتر در نور کم را باعث میشود اچتیسی برای رفع این مشکل حالت 4.3 مگاپیکسلی اولتراپیکسل را نیز اضافه کرده که قرار است در نور کم تصاویر بهتری را ثبت کند؛ هرچند که در آزمایشهای ما این حالت لزوماً نتیجه بهتری را به همراه نخواهد داشت. شاید بگویید این عیب تمامی گوشیهای شیشهای است اما به نظر میرسد تمیز کردن پنل شیشهای پشت U Ultra دشوارتر از سایرین است.

نتیجه اینکه صدای خروجی اسپیکرهای U Ultra نسبت به رقبای با تک بلندگو مثل گلکسی اس 7 یا V20 بهتر است اما کماکان فاصله زیادی با گوشیهایی مثل Nexus 6P یا One M9 دارد. بدنه شیشهای U Ultra در نگاه اول بسیار زیباست اما کافیست یک دو دقیقه با آن کار کنید تا اثر انگشت و گرد و غبار به سرعت چهره گوشی را از این رو به آن رو کند. آیا به دنبال خرید گوشی سونی هستید اما نمیدانید کدام مدل آن مناسب شماست؟ مشکل اول اینکه برای دسترسی به تنظیمات مهمی مثل تغییر رزولوشن تصاویر و ویدئوها یا ورود به بخش دستی باید منوی کشویی را باز کرده و به دنبال گزینه مربوطه بگردید. اولین گام در توسعهی اندروید، تولید پیغامرسان اولیهای به نام Sooner بود که با استایل بلک بری طراحی شده بود، صفحه نمایش کوچک و غیر لمسی داشت و در طراحی آن از کلیدهای هدایت و صفحه کلید QWERTY استفاده شده بود. اگر ابتدا نگاهی به میلیآمپر باتری بیندازیم، نسبت به قبل تنها کمی افزایش ظرفیت پیدا کرده و به رقم ۲۶۰۰ میلیآمپر دست پیدا نموده که با توجه به افزایش ابعاد نمایشگر و فرکانس هستهها، حداقل در تئوری نمیتوان انتظار تغییر چندانی را داشت.

کاربرد هوش مصنوعی در وب سایت – معرفی 6 افزونه ai در وردپرس.