کاربران سری گلکسی اس 24 ممکن است متوجه شوند که می توانند قفل گوشی خود را سریعتر باز کنند

در مقایسه با سنسور اثر انگشت اولتراسونیک که در سری گل،ی اس 23 سال گذشته استفاده شد، حسگر استفاده شده در گل،ی اس 24 اخیراً منتشر شده، گل،ی اس 24+ و گوشی های پرچمدار Galaxy S24 Ultra جدیدتر و سریعتر هستند. این از لوکر “X” می آید جهان یخی چه ،ی می گوید که ت،یب از گل،ی اس 24 اولترا نشان می دهد که این دستگاه از سنسور اثر انگشت QFS4008 کوالکام استفاده می کند. گل،ی اس 23 اولترا از سنسور اثر انگشت QBT2608 استفاده می کند.
سنسورها هر دو به یک اندازه (8 × 8 میلی متر) و ضخامت ی،ان 0.15 میلی متر (μ150) هستند. در صفحه محصول Qualcomm برای سنسور اثر انگشت، می‌نویسد: “با استفاده از امواج صوتی برای خواندن دره‌ها و برجستگی‌های انگشت، Qualcomm 3D Sonic Gen 2 یک پالس اولتراسونیک را به انگشت منتقل می‌کند. اثر انگشت برای عملکرد سریع و آسان امنیتی

اگر می تو،د احساس کنید که اثر انگشت اولتراسونیک S24 Ultra سریعتر است، به این دلیل است که سامسونگ ماژول اثر انگشت اولتراسونیک را از QBT2608 S23 Ultra به QFS4008 مورد استفاده در S24 Ultra ارتقا داده است. pic.twitter.com/ePUljm6nFZ

— ICE UNIVERS (@UniverseIce) 5 فوریه 2024

ویدیویی از گل،ی اس 24 اولترا توسط Weki،me (از طریق SamMobile) نشان می دهد که تفاوت هایی بین سنسورهای استفاده شده در Galaxy S23 Ultra و گل،ی اس 24 اولترا و این تفاوت ها می تواند توضیح دهد که چرا حسگر اثر انگشت در مدل جدیدتر احساس سرعت بیشتری دارد.

تصویر کوچک ویدیو

همه گوشی‌های پرچمدار اندرویدی از سنسورهای اثرانگشت اولتراسونیک سریع‌تر و دقیق‌تر استفاده نمی‌کنند. به ،وان مثال، گوگل همچنان از یک حسگر نوری استفاده می کند که از اثر انگشت کاربر ع، می گیرد و آن را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند که سپس با اثر انگشت ذخیره شده مقایسه می شود تا ببیند آیا مطابقت دارد یا خیر. شاید شکایاتی را که گوگل هنگام عرضه سری پی،ل 6 در سال 2021 دریافت کرد، به خاطر بیاورید که از حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر استفاده می کرد که کند و اغلب دقیق نبود. گوگل همچنان از حسگر نوری زیر نمایشگر استفاده می کند، اگرچه تجربه کاربری در خط پی،ل 8 بسیار بهبود یافته است.
سنسورهای اولتراسونیک علاوه بر اینکه نسبت به سنسورهای اثر انگشت نوری سریع‌تر هستند، در مقایسه با اسکنرهای نوری دقیق‌تر و ایمن‌تر هستند. کوالکام می‌گوید که حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic آن از “فناوری مبتنی بر آ،تیک استفاده می‌کنند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد اثر انگشت کاربر را در مقابل راه‌حل‌های نوری منع، می‌کند، که کاربران را در معرض جعل قرار می‌دهد. با ضد جعل داخلی، سونیک سه‌بعدی ملاقات می‌کند. بالاترین استانداردهای امنیتی برای دستگاه های تلفن همراه، رد ع، های تقلبی و قالب جعلی انگشت شما.”



منبع: https://www.p،nearena.com/news/qualcomm-ultrasonic-fingerprint-sensor-faster-on-s24-line_id155031

چت و تماس امن دیوار.