اندروید 15 استفاده از صفحه اعلان ها و صفحه قفل را در حالت افقی آسان تر می کند

ا،ر مردم ترجیح می‌دهند گوشی خود را در جهت عمودی نگه دارند. در دست گرفتن گوشی هوشمند با یک دست راحت تر است و بر اساس تجربه من، نگه داشتن گوشی در حالت افقی احساس امنیت نمی کند. با این حال، برای برخی از فعالیت‌ها، مانند پخش ویدیو، نگه داشتن تلفن در حالت افقی ترجیح داده می‌شود، زیرا زاویه دیدی که ویدیو در آن نمایش داده می‌شود. با توجه به نوشته مشعل رحمان برای Android Aut،rity، گوگل در حال ایجاد تغییراتی در Android 15 است. برای آرام ، ،، که ترجیح می دهند تلفن خود را در حالت افقی قرار دهند.
همانطور که رحمان اشاره می کند، نمی تو،د صفحه قفل را با اندروید 14 استوک بچرخ،د. با صفحه اعلان ها، می تو،د به حالت افقی بروید، اما متوجه خواهید شد که در حالی که اعلان ها حدود 70 درصد از صفحه را در آن قالب تشکیل می دهند، عرض هر کدام اعلان کمتر از نیمی از فضای اختصاص داده شده برای هر یک را اشغال می کند. علاوه بر این که فضای زیادی هدر می رود، ظاهر صفحه کاملاً زشت است. یک سوم بالای صفحه شامل چهار دکمه ویرایش تنظیمات سریع است که در کنار هم قرار گرفته اند.

با رابط کاربری فعلی صفحه اعلان‌ها در حالت افقی، باید یک بار انگشت خود را به پایین بکشید تا ،اصری را ببینید که در غیر این صورت پنهان هستند مانند لغزنده روشنایی در بالای صفحه، میانبر تنظیمات، میانبر به منوی پاور، تنظیمات سریع نماد ویرایش و موارد دیگر

کاری که گوگل انجام می دهد این است که صفحه اعلان ها را به صورت افقی تغییر می دهد تا از تمام فضای هدر رفته قبلی استفاده کند و دیگر ،اصر مخفی فوق الذکر را پنهان نمی کند تا همیشه در معرض دید باشند و در صورت نیاز به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. ظاهر جدید چهار دکمه تنظیمات سریع را در یک ظاهر 2×2 نشان می دهد که نوار لغزنده روشنایی همیشه ظاهر می شود.

اعلان‌های شما، نماد ویرایش تنظیمات سریع، میان‌بر منوی پاور، میان‌بر تنظیمات و موارد دیگر نیز همیشه به‌جای پنهان شدن و نیاز به تند کشیدن مجدد به پایین برای مشاهده، روی صفحه هستند. رحمان می‌گوید ظاهر جدید صفحه اعلان‌های افقی شبیه نسخه‌ای از صفحه اعلان برای تبلت‌هایی است که اندازه کوچک‌تر دارند.

رحمان اضافه می‌کند که رابط کاربری بهینه‌سازی شده برای صفحه قفل با برخی اشکالات جزئی هنوز در حال انجام است که هنوز باید برطرف شوند. اگر دوست دارید از تلفن اندرویدی خود در حالت افقی استفاده کنید، از دیدن تمام چین و چروک های گوگل و حذف رابط کاربری بهبود یافته اعلان افقی و صفحه قفل جدید افقی گرا خوشحال خواهید شد.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/google-makes-lanscape-notifications-page-easier-to-use_id157898

کاهش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا پس از ورود به بورس.