اگر به این ایمیل جعلی نتفلیکس پاسخ دهید، داده های کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی شما در خطر است

یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از قرب،ان به لطف کلاهبرداری های آنلاین از پول خود جدا شوند این است که کلاهبرداران کار بزرگی را در بازی با احساسات قرب،ان انجام می دهند. ممکن است شما بخشی از یک ا،پدیشن فیشینگ بوده باشید که از ایمیل‌هایی استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد از یک شرکت معروف است که ممکن است با آن تجارت کنید. این ایمیل‌ها جعلی هستند و سعی می‌کنند شما را وادار کنند که داده‌های شخصی را که می‌تواند برای پاک ، حساب‌های آنلاین شما مورد استفاده قرار گیرد، تحویل دهید.

اما برای کلاهبرداری بیش از یک ایمیل هوشمندانه طراحی شده که شامل لوگوی شرکت بی سیم شما است، نیاز است. ایمیل باید شما را وادار کند که عمل کنید و روی یک پیوند ضربه بزنید تا ممکن است چیزی بگوید که شما را می ترساند که فوراً اقدام کنید. یک کلاهبرداری از یک ایمیل فیش شده از بانک شما استفاده می کند که از شما می پرسد آیا ،ید بزرگی که با کارت اعتباری شما انجام شده است معتبر است یا خیر. کلاهبرداران می دانند که این یک درخواست قانونی نیست، بنابراین پیام را بیان می کنند تا از شما بخواهند در صورتی که تراکنش متعلق به شما نیست، روی پیوند ضربه بزنید.

سعی کنید هنگام دریافت یک ایمیل فیش شده، اجازه ندهید احساسات شما به بهترین شکل ممکن به شما آسیب برساند

قرب، که نگران حذف شدن است، به طور طبیعی روی پیوند ضربه می‌زند و به صفحه‌ای فرستاده می‌شود که از او اطلاعات حساب شامل پین یا رمز عبور، شماره امنیت اجتماعی و سایر داده‌های شخصی درخواست می‌شود. کلید کل حمله این است که قرب، آنقدر از دست دادن یک سرویس مهم یا مقدار زیادی پول بترسد که به جای استفاده از عقل سلیم، قرب، رفتار عاطفی داشته باشد که معمولاً منجر به انجام کار اشتباه می شود.

طبق 9to5Mac، جدیدترین کمپین فیشینگ از ایمیلی استفاده می‌کند که کلاهبردار به‌صورت تصادفی به امید دریافت آن توسط مشتریان دارای حساب‌های Netflix ارسال می‌کند. به دنبال بازی با احساسات قرب،، زیر نشان نتفلی، این ایمیل نوشته شده است: “عضویت شما منقضی شده است!” برای ،، که اغلب از Netflix برای سرگرمی های جری، خود استفاده می کنند، این ممکن است ناراحت کننده باشد. در زیر نشان نمادین «N» پخش‌کننده، پیام همچنان ادامه دارد. “مشتری عزیز، حساب نتفلی، شما منقضی شده است.”

این پیام همچنان می گوید: “اما به ،وان بخشی از برنامه وفاداری ما، اکنون می تو،د 90 روز رایگان تمدید کنید.” کلاهبردار از شما می‌خواهد که دکمه قرمز رنگ زیر متنی را فشار دهید که می‌گوید «تمدید رایگان». هنگامی که صفحه بعدی باز می شود، احتمالاً از شما خواسته می شود که برخی از داده های شخصی خود را رها کنید.” این کار را انجام ندهید! حتی با وجود اینکه دکمه “تمدید رایگان” را نشان می دهد، مستقیماً در زیر آن اشاره می کند که برای دریافت اطلاعات کارت اعتباری شما نیاز است. 90 روز رایگان

نتفلی، می گوید که هرگز اطلاعات کارت اعتباری، حساب بانکی یا رمز عبور نتفلی، را در ایمیل یا متن درخواست نمی کند.

یکی از راه هایی که می تو،د کلاهبرداری را تشخیص دهید، جستجوی اشتباهات گرامری و غلط های املایی است. هیچ مشکل عمده ای در این زمینه با ایمیل نتفلی، وجود ندارد. از سوی دیگر، اگر معامله‌ای به شما پیشنهاد می‌شود که به نظر می‌رسد آنقدر خوب نیست که درست باشد، احتمالاً یک پیشنهاد قانونی نیست. و دریافت رایگان سه ماه نتفلی، مطمئناً پیشنهادی است که برای واقعی بودن بیش از حد خوب است. اجازه ندهید سلب مسئولیت در پایین ایمیل مبنی بر اینکه پیام کلاهبرداری نیست، شما را متقاعد کند که در بالا و بالاتر است.

نام دامنه اصلاً شامل نام Netflix نبود که یک پرچم قرمز بزرگ است. همسرم دو بار ایمیل دریافت کرد و هر دو بار آن را پاک کرد. و این دقیقاً همان کاری است که شما نیز در صورت دریافت ایمیل باید انجام دهید.

به ،ه خود، نتفلی، می گوید که هرگز از شما نمی خواهد اطلاعات شخصی خود را از طریق ایمیل یا متن به اشتراک بگذارید، از جمله:
  • شماره کارت اعتباری یا نقدی
  • جزئیات حساب بانکی
  • رمزهای عبور نتفلی،

اگر قبلاً اطلاعاتی را با کلاهبردار به اشتراک گذاشته اید، فوراً رمزهای عبور برنامه های مالی خود را تغییر دهید و در اسرع وقت با شرکت های مالی که با آنها سروکار دارید تماس بگیرید. همچنین رمز عبور Netflix خود را نیز تغییر دهید. اگر متن یا ایمیلی دریافت کردید که سعی می‌کند خود را به‌،وان نتفلی، نشان دهد، از آن اسکرین شات بگیرید و از طریق ایمیل به آدرس phi،[email protected] برای نتفلی، ارسال کنید و تاریخ و ساعت دریافت ایمیل را تایپ کنید.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/watch-out-for-this-netflix-phi،ng-scam_id158013