ویژگی AFib History اپل واچ، FDA را به عنوان یک ابزار قابل اعتماد دریافت می کند

از سال 2022، اپل واچ به ویژگی فیبری،یون دهلیزی مجهز شده است که سازمان غذا و داروی آمریکا ساعاتی قبل از اینکه اپل آن را عمومی کند چراغ سبز نشان داد. از آن زمان، حتی در مواردی که مردم هیچ سرنخی از مشکلات قلبی نداشتند، برای نجات جان افراد مورد ستایش قرار گرفت.

اولین فناوری سلامت دیجیتال تحت برنامه MDDT واجد شرایط است و راهی غیر تهاجمی برای بررسی ،ن‌های بار فیبری،یون دهلیزی (AFib) در مطالعات بالینی ارائه می‌کند.

ویژگی Afib History داده‌های ضربان نبض جمع‌آوری‌شده توسط حسگر فتوپلتیسموگرافی (PPG) اپل واچ را بررسی می‌کند تا ریتم‌های نامنظم قلب مرتبط با AFib را تشخیص دهد. سپس به کاربران یک ،ن گذشته‌نگر از بار AFib خود ارائه می‌کند، که نشان می‌دهد در دوره‌های قبلی استفاده از Apple Watch چه مقدار زم، را در AFib سپری کرده‌اند.

چگونه کار می کند؟ سنسور PPG اپل واچ از ال ای دی های سبز رنگ و فتودیودهای حساس به نور برای ردیابی تغییرات در میزان جریان خون در مچ دست شما در هر لحظه استفاده می کند. هنگامی که قلب شما می تپد، موج فشاری را از طریق رگ های خونی شما می فرستد و در حین عبور از کنار سنسور باعث افزایش سریع حجم خون می شود.

با نظارت بر تغییر در جریان خون، حسگر نبض‌های فردی را هنگام برخورد به اطراف می‌گیرد و به آن اجازه می‌دهد فواصل ضربان به ضربان را اندازه‌گیری کند. ویژگی AFib History سپس به این فواصل زم، نگاه می کند تا بفهمد در هفته گذشته با استفاده از ساعت اپل چقدر زمان را در AFib سپری کرده اید.

اگر تشخیص داده شده که AFib دارید، اپل واچ دارید و می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید، کافی است این مراحل را دنبال کنید:

  1. آیفون خود را بردارید و اپلیکیشن Health را باز کنید.
  2. روی Browse ضربه بزنید، سپس روی قلب ضربه بزنید.
  3. به دنبال AFib History بگردید و به آن ضربه بزنید.
  4. Set Up را بزنید، سپس روی Get S،ed ضربه بزنید.
  5. تاریخ تولد خود را وارد کنید.
  6. وقتی از شما می پرسد که آیا توسط پزشک تشخیص داده شده است که آیا AFib دارید، فقط بله بگویید و ادامه را بزنید.
  7. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره AFib History، نوع نتایجی که ممکن است ببینید و سایر عوامل سبک زندگی، روی Continue ضربه بزنید.
  8. و همین است! روی Done ضربه بزنید تا کار تمام شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-watchs-afib-history-feature-gets-the-fda-nod-as-a-reliable-tool_id157944