آیا گوگل با عرضه پیکسل 8a سعی در ربودن رعد و برق اپل داشت؟

«گوگل در آ،ین کنفرانس I/O خود در 14 می، از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود رونمایی کرد…» این چیزی است که اگر غول فناوری الگوی خود را ش،ته و همه را با فاش ، پی،ل 8a زودتر

تصویر کوچک ویدیو

پی،ل 8a و آی‌پدهای جدید مانند سیب و پرتقال هستند – جانوران کاملاً متفاوتی که به جمعیت‌های مختلف غذا می‌دهند. به ندرت دیده می شود که یک وفادار اندروید به طور ناگه، برای iPad خارش کند یا برع،. بنابراین، چرا گوگل همزمان با رونمایی بزرگ اپل، کلاه خود را روی رینگ انداخت؟ سروصدای آیپدهای جدید قدرتمند تا حدودی بر این موضوع سایه افکنده است پی،ل 8a، که بیایید واقعی باشیم، شایسته توجه خاص خود است.

بنابراین، نمی‌توانم از خود بپرسم: آیا گوگل به‌طور تصادفی هم زمان اپل را انتخاب کرده است؟ نه، بعید به نظر می رسد عمدی – قصدی؟ آره به احتمال زیاد گوگل ،ی نیست که فرصت ایجاد موج در دنیای فناوری را از دست بدهد!

همه چیز مربوط به زمان بندی است

از آنجایی که گوگل در خلال کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O خود از دو نسل آ، سری Pixel A خود رونمایی کرد، همه ما آماده بودیم تا شاهد رونمایی از جدیدترین افزونه در آنجا نیز باشیم. I/O جایی است که Google معمولاً محصولات جدید، ویژگی‌ها و به‌روزرس،‌های محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف خود را اعلام می‌کند.

اما بر خلاف نسخه های قبلی خود (اگر می خواهید، آن را بررسی کنید بررسی پی،ل 6a و بررسی Pixel 7a)، جدیدترین افزوده شده، یک هفته جلوتر از زمان‌بندی، به‌طور اتفاقی و بدون هیچ هیاهو یا رویدادی به صورت آنلاین ظاهر شد. چرا تغییر ناگه،؟ خوب، بیایید با فیل در اتاق شروع کنیم – رویداد اپل.

پی،ل 8a زودتر از حد انتظار عرضه شد، اما چرا؟

خب، کاملاً ممکن است گوگل قصد داشته باشد تا کمی از رویداد “Let Loose” اپل را که در 7 می نیز رخ داد، بدزدد. یواشکی، درست است؟ اگرچه همیشه عمدی نیست، گاهی اوقات شرکت‌ها با امید به جلب توجه یا حتی جایگاه محصول خود به ،وان یک جایگزین، بازی زمان‌بندی را انجام می‌دهند. اما بیایید با آن روبرو شویم، پی،ل 8a دقیقاً با iPad Pro رقابتی رودررو ندارد. بنابراین، گوگل باید استراتژی متفاوتی در ذهن داشته باشد.

هم گوگل و هم اپل در این بازی برای تکه ای از آن پای لوازم الکترونیکی مصرفی هستند. کنار گذاشتن محصولات آنها در یک زمان می‌تواند به حفظ نام هر دوی آنها در ذهن افراد کمک کند وقتی کیف پول خود را بیرون می‌آورند. و سلام، اگر این محصولات ،یداران مشابهی را جذب می‌کنند، حتی اگر در لیگ‌های مختلف (تلفن‌ها در مقابل تبلت‌ها) باشند، این یک حرکت هوشمندانه است که در آن لحظات حیاتی ،ید در ذهن خود باقی بم،د.

اوه، و همه اینها به بازاریابی منتهی می شود – کلمه ای که اکنون چندین دهه است که رشته ها را درگیر کرده است:

  • تسلط بر چرخه خبر: وقتی دو غول در روز پرتاب با هم برخورد می‌کنند، برای رسانه‌های فناوری مانند یک دوست در آب است. هر دو شرکت با انداختن بمب های خود به طور همزمان می توانند پوشش بیشتری را به طور کلی بدست آورند، حتی اگر به م،ای حذف آن در مقالات مقایسه باشد.
  • هیاهوی رسانه های اجتماعی: راه اندازی کاملاً به موقع می تواند رسانه های اجتماعی را با بحث و مناظره به آتش بکشد. حتی اگر وزوز اولیه ممکن است به سمت iPad متمایل شود، پی،ل 8aورودی ‘s هنوز هم می تواند طوف، از پچ پچ های آنلاین و حدس و گمان را برانگیزد.

می تواند پی،ل 8a بی گناه باشد؟

همچنین کاملاً ممکن است که زمان بندی بخشی از یک طرح جامع بزرگ نبوده باشد. گوگل و اپل احتمالاً برنامه های داخلی خود را برای عرضه محصول بر اساس انواع فاکتورها مانند ج، زم، تولید و استراتژی های بازاریابی دارند. شاید امسال، ستارگان فقط هم‌تراز شدند و برنامه‌هایشان به‌طور اتفاقی با هم تداخل پیدا کرد. اما هی، متوجه شدم – این توضیح ممکن است فروش سختی باشد. من خودم کاملا نمی،مش!

زاویه دیگری که باید برای اوایل در نظر گرفت پی،ل 8a افشای می‌تواند تلاش گوگل برای دادن لحظه‌ای خاص به گوشی در کانون توجه، به دور از شلوغی Google I/O باشد. با ،وج انفرادی، پی،ل 8a بدون گم شدن در میان اعلانات دیگر مورد انتظار در کنفرانس، مانند:

خب، بیایید یک لایه دیگر از پیاز را پوست کنده، می‌خواهیم؟ به همان اندازه که تعجب آور است پی،ل 8aافشای اولیه این گوشی این بود که خود گوشی دقیقاً یک راز مخفی نبود. منظورم این است که بی خیال! طی چند ماه گذشته، پی،ل 8a بیشتر از یک شیر آب زنگ زده نشت کرده است. کار به جایی رسید که عملاً چیزی برای رونمایی باقی نمانده بود.

با لو رفتن طراحی، مشخصات و قیمت آن در اینترنت قبل از رونمایی رسمی، گوگل ممکن است تصمیم گرفته باشد با کنار گذاشتن زودهنگام آن، امور را در دست بگیرد. راه‌اندازی زودتر از موعد مقرر می‌توانست راه گوگل برای بازپس‌گیری روایت‌های اطراف گوشی‌اش و خفه ، سر و صدای تمام آن اطلاعات لو رفته قبل از عرضه باشد.

به هر حال، هیچ پاسخ ی،، برای اینکه چرا گوگل تصمیم به کنار گذاشتن آن گرفت، وجود ندارد پی،ل 8a همزمان با رویداد آیپد اپل. اما مطمئناً زمان بندی یک حرکت استراتژیک به نظر می رسد، اینطور نیست؟ چه برای دزدیدن ذره ای رعد و برق از رویداد اپل باشد و چه برای پس گرفتن کنترل صحبت های قبل از راه اندازی، یک چیز مطمئن است – دنیای فناوری مانند یک بازی شطرنج است – هر حرکتی مهم است.

چیست پی،ل 8a تماما در مورد؟

حالا، در نهایت، بیایید کمی در مورد ستاره نمایش صحبت کنیم پی،ل 8a. دارای بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش گوریلا گلس 3 و مقاومت IP67 در برابر آب و گرد و غبار است. در زیر کاپوت، جدیدترین پردازنده Tensor G3 گوگل را در خود جای داده است و نیروی مورد نیاز برای تامین تمام ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که Pixel به آن‌ها مشهور است را فراهم می‌کند، مانند:

  • بهترین برداشت: این ویژگی عبارات برتر را از یک سری ع، انتخاب می کند و از ع، های گروهی بی عیب و نقص اطمینان می دهد.
  • ویرایشگر سحر و جادو: برای حدا،ر تاثیر بصری، سوژه ها را تنظیم کنید یا پس زمینه را تغییر دهید.
  • پاک کن جادویی صوتی: این ابزار هوشمند صداهای ناخواسته را مانند جادو از ویدیوهای شما پاک می کند.

را پی،ل 8a قیمت آن 499 دلار است و در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است و فروش آن از 14 می آغاز می‌شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/did-google-try-to-steal-apples-t،der-with-the-pixel-8a-launch_id158154