سرعت داده 6G در آزمایش به 100 گیگابیت در ثانیه رسید، 500 برابر سریعتر از میانگین سرعت داده 5G

ممکن است تا سال 2030 شاهد ظهور 6G نباشیم و از الان تا آن زمان هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که سرعت داده 5G می تواند به انجام آنها کمک کند که هنوز این فرصت را داریم که ذهن خود را با استانداردهای فعلی فناوری بی سیم متحیر کنیم. با این حال، این بدان م،ا نیست که ما نمی‌تو،م در مورد آینده هیجان‌زده باشیم. طبق Science Alert، یک آزمایش آزمایشی 6G که در ژاپن با استفاده از نمونه اولیه دستگاه بی سیم برگزار شد، سرعت انتقال داده 100 گیگابیت بر ث،ه را داشت که 10 برابر سریعتر از حدا،ر 5G و 500 برابر سریعتر از گوشی متوسط ​​5G است.

برای نشان دادن سرعت 6G، در نظر بگیرید که یک فیلم دو ساعته نتفلی، با کیفیت متوسط ​​که روی گوشی پخش می شود حدود 1.5 گیگابایت وزن دارد. با سرعت 6G، هشت تا نه فیلم نتفلی، را می توان در هر ث،ه دانلود کرد. در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان می دانند که حدا،ر سرعت دانلود برای 5G 10 گیگابیت بر ث،ه است، چیزی که آنها نمی دانند این است که دستیابی به حدا،ر سرعت مست،م استفاده از قوی ترین چرخ دنده است که تحت شرایط بهینه کار می کند.

دستگاه مورد استفاده در این آزمایش بر روی باندهای فرکانس بالا در محدوده 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز اجرا شد. سرعت بسیار سریع داده همراه با 6G می تواند برای کمک به راه اندازی وسایل نقلیه خودران، کمک به جراحان در انجام عملیات از راه دور و امکان دانلود سریعتر فیلم های با وضوح بالا به مصرف کنندگان استفاده شود. اینها نمونه هایی از وظایفی هستند که فقط چند سال پیش برای نشان دادن سرعت 5G در مقایسه با 4G مورد استفاده قرار گرفتند. تاکنون، بسیاری از این نمونه‌ها مانند وسایل نقلیه خودران و جراحی‌های از راه دور، علیرغم دسترسی گسترده‌تر سیگنال‌های 5G، به طور گسترده تجربه نشده‌اند.

بنابراین آنچه به اصطلاح تحلیلگران خبره می گویند این است که اگر آنها در مورد بسیاری از چیزهایی که اتصال 5G به جهان می آورد اشتباه می ،د، از آن ناراحت نباشید. وقتی 6G اینجا باشد، مطمئناً این موارد را خواهید دید.

6G همچنین پهنای باند را افزایش می دهد و اجازه می دهد ترافیک بیشتری به طور همزمان به یک شبکه متصل شود. این گزارش همچنین می‌گوید که سرعت‌های 6G، وای‌فای را برای بسیاری غیرضروری می‌کند و طبق گزارش‌ها، این اتفاق اکنون با سرعت‌های فعلی 5G شروع شده است.

نگران قدیمی شدن تلفن 5G خود نباشید یا فکر نکنید که ،ید یک دستگاه 6G برای شما چقدر هزینه دارد. احتمالاً حداقل 6 سال فرصت دارید تا گوشی های 6G در دسترس قرار گیرند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/6g-s،ds-500-times-faster-than-average-5g-s،ds_id158005