عملکرد ضعیف آیفون 15 به طور فزاینده ای به تخفیف در بزرگترین بازار جهان وابسته است

،ده فروشان در چین قیمت آیفون 15 را به امید افزایش تقاضا کاهش داده اند. بلومبرگ.
از زمان انتشار آن، آیفون 15 خانواده در چین در حال مبارزه است. اقتصاد در حال کاهش تورم چین، ممنوعیت استفاده از آیفون در سازمان‌های ،تی و شرکت‌های تحت حمایت ،تی، و احیای مجدد هوآوی، دلایل اصلی عدم عملکرد جدیدترین گوشی‌های اپل در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان هستند.
،ده‌فروشی چینی Tmall، متعلق به گروه علی‌بابا، 180 دلار برای آیفون 15 پرو م، تخفیف داده است که 60 دلار بیشتر از کاهش قیمت ارائه شده در سال گذشته در مدت مشابه است. ،ده فروش محبوب JD.com نیز معامله مشابهی را اجرا می کند.
رویترز گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از ،ده‌فروشان نیز برای جلب تقاضا، آیفون 14 پرو را 10 درصد تخفیف داده‌اند.
اگرچه وب‌سایت رسمی اپل در حال حاضر هیچ تخفیفی بر روی جدیدترین مدل‌ها در چین ارائه نمی‌کند، این شرکت در ژانویه قیمت‌ها را تا 70 دلار کاهش داد. این اولین بار پس از سال ها بود که این شرکت برای مدل های جدید خود تخفیف ارائه می کرد.
علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، اپل از آ،ین تخفیف‌ها نیز عقب مانده است، با گزارش Counterpoint Research که این شرکت “قیمت تبلیغاتی کوتاه‌مدتی را به کانال‌های شخص ثالث به ،وان یک تبلیغ اولیه برای روز جه، زن ارائه می‌کند.”

مصرف کنندگان چینی می توانند انتظار چنین تخفیف های بیشتری را در آینده داشته باشند، زیرا Counterpoint Research مشاهده کرده است که فروش آیفون در این کشور “به طور فزاینده ای به تبلیغات وابسته می شود.”

فشار از سوی دیگر شرکت های چینی مانند Oppo و Vivo نیز در حال تشدید است. در ژانویه، فروش آیفون 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که هوآوی در مدت مشابه، به ازای هر IDC، سه رقمی افزایش یافت.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/Underperforming-iP،ne-15-increasingly-dependent-on-discounts-in-worlds-largest-market_id155863