تحول بزرگ هوش مصنوعی سیری می تواند در WWDC 2024 معرفی شود

هنگامی که سیری برای اولین بار در جریان رونمایی از آیفون 4s در سال 2011 معرفی شد، کاربران آیفون از داشتن دستیار دیجیتال مجازی خود هیجان زده بودند و این امکانات بی پایان به نظر می رسید. اما امروزه سیری بیش از هر چیز دیگری ناامید کننده است، به خصوص در مقایسه با دستیار گوگل. هر سال، ،، که در ا،یستم اپل سرمایه گذاری می کنند امیدوارند که اپل سیری را فراتر از افزودن یک صدا یا لهجه جدید بهبود بخشیده باشد. 2024 ممکن است همان سال باشد.

وبلاگ نویس فناوری yeux1122 (از طریق راهنمای تام) می گوید که در طول WWDC 2024 که انتظار می رود در ژوئن آینده برگزار شود، اپل برخی از قابلیت های جدید هوش مصنوعی مولد سیری را بر اساس مدل داخلی Ajax اپل اعلام خواهد کرد. همچنین باید شاهد «شخصی‌سازی بیشتر و مکالمات طبیعی» به سیری باشیم. این ی،ی چی دقیقا برای کاربر معمولی سیری روشن نیست و به نظر نمی رسد که هیچ یک از مشکلات عمده ای که کاربران سیری از آن شکایت دارند را برطرف کند.
شاید تنها چیزی که کاربران سیری بیش از همه خواهان آن هستند، توانایی دریافت پاسخ مستقیم از سیری باشد، نه پاسخی که چیزی شبیه به «من پاسخ شما را در وب پیدا کردم. گوشی خود را باز کنید تا آن را بخو،د». مسائل دیگر؟ گاهی اوقات سیری شما را درست نمی شنود. انتظار می رود ارتقای میکروفون برای دستیار دیجیتال به رفع این مشکل کمک کند. مواقع دیگر، وقتی سیری سؤال درستی دارد، پاسخ نادرستی به شما می دهد.

به گفته yeux1122، یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی که می‌تو،م برای Siri اعلام کنیم به کاربر این امکان را می‌دهد تا مکالمه با سیری را در آیفون خود شروع کند و آن را در iPad یا Mac ادامه دهد. اینکه آیا همه این افزوده‌ها، بهبودها و ارتقاهای هوش مصنوعی شایعه شده می‌توانند سیری را به دستیار دیجیتالی بهتری تبدیل کنند، هنوز مشخص نیست. من شخصا خوشحال می شوم اگر سیری بتواند با پاسخ صحیح در یک جمله به سوالات بیشتری پاسخ دهد. به نظر نمی رسد سایر وظایف مربوط به زنگ هشدار، تایمر و سایر تنظیمات برای سیری مشکل ساز باشند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/big-ai-changes-for-siri-wwdc-2024_id154075