سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

در واقع مسیر مطلق (یا کامل) را به یک فایل، صفحه HTML، تصویر یا هر چیز دیگری که ممکن است بخواهید در وب‌سایت خود لینک دهید، نشان می‌دهد. این لینک به عنوان بخشی از برچسب انکر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از یک پروتکل، یک نام دامنه، احتمالاً یک زیرشاخه و نام پرونده، سند، صفحه HTML، تصویر یا چیز دیگری تشکیل شده است. با این وجود هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که یکی از نظر سئو نسبت به دیگری برتری داشته باشد. کلیدواژه به معنی یک کلمه نیست بلکه می‌تواند شامل چند کلمه باشد. توصیه می‌شود از کلمات کلیدی طولانی‌ استفاده کنید؛ یعنی عبارت‌هایی که تعداد کلمات بیشتری را در خود جای داده‌اند را به عنوان کلیدواژه انتخاب کنید.

اعتبار صفحه (Page Authority) بر اساس مواردی مانند جایگاه در گوگل و تعداد لینک به صفحات داخلی و لینک به صفحات سایت‌های دیگر محاسبه می‌شود. یکی از روش‌های افزایش سرعت سایت چه در موبایل و چه در دستگاه‌های پی سی، کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور است. در مقابل، تکنولوژی‌هایی مانند آنگولار و ای جاکس می‌توانند تعداد درخواست به سرور را کاهش دهند. به همین دلیل نحوه کدنویسی سایت در سرعت آن و نهایتاً در سئو آن بسیار مؤثر خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، یکی از تکنیک‌های سئو داخلی سایت واکنش گرا بودن سایت بود. سایت رسپانسیو یا واکنش گرا سایتی است که با تغییر اندازه صفحه نمایشگر کاربر به طور خودکار سایز المان‌هایش را تغییر دهد تا مانند مایعی در ظرف نمایشگر کاربر جا بگیرد؛ بدون اینکه عناصر موجود در قالب سایت به هم بریزد.

مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیت‌های الگوریتم‌ گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد. اصول سئو برای کلیه وب سایت ها یکسان است (خبری، گردشگری، فروشگاهی، شرکتی و…). برای سئو یک وب سایت شما بایستی با مفاهیم سئوی داخلی، سئو خارجی و سئو فنی (تکنیکال) آشنا باشید و انواع الگوریتم های گوگل و عملکرد آن ها را بشناسید. مجموعه وب24 در طول سال‌های فعالیت خود، افتخار همکاری با کسب‌وکارها و برندهای مطرح کشوری را داشته است.

انکر تکست ممکن است به صورت یک کلمه تنها، کلمه کلیدی همراه با متن، متن حاوی برند، آدرس سایت و عبارت هایی مانند ” اینجا کلیک کنید ” باشد. باید دقت داشته باشید که بیش از اندازه، از کلمات کلیدی استفاده نکنید. رفتار کاربران یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی است.

به مدت زمانی که کاربر پس از سرچ یک کوئری مشخص به یک سایت وارد می شود تا زمانی که مجدد برای سرچ همان کوئری به نتایج جستجو باز می گردد، Dwell Time می گویند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبک‌های کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهم‌ترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است. برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او می‌دهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب می‌کند و وارد سایت می‌شود. در واقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی یک سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه می‌خواهند، دست یابند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار