واحدهای Pixel 8 Pro خطوط مونتاژ هند را از سه ماهه آینده آغاز می کنند

گوگل به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود به دور از چین، به تامین کنندگان خود گفته است که می خواهد ساخت گوشی های پی،ل خود را در هند از سه ماهه آینده آغاز کند. علاوه بر انتقال بخشی از تولیدات به خارج از چین، گوگل امیدوار است که با ساخت واحدهای پی،ل بیشتر در هند، بتواند گوشی های بیشتری را در این کشور بفروشد که دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان پس از چین و بالاتر از ایالات متحده است.

به گفته Nikkei Asia، یک نفر با آگاهی مستقیم از برنامه‌های گوگل می‌گوید: «گوگل سال گذشته به نقطه عطفی برای تلفن‌های پی،ل خود رسید و هدف بلندپروازانه‌ای را برای خود تعیین کرده است. [،pping] 10 میلیون دستگاه دیگر در سال 2024.” داده های IDC نشان می دهد که بازار گوشی های هوشمند هند در سال گذشته 1٪ رشد کرده و به 146 میلیون واحد رسیده است که شامل نرخ رشد بسیار قوی تر 11٪ برای نیمه دوم سال است.
اولین گامی که گوگل در تلاش برای انتقال تولید پی،ل به هند انجام خواهد داد، آماده سازی خطوط تولید خود در بخش ج،ی هند برای ساخت پی،ل 8 پرو است. در سه ماهه دوم سال جاری، گوگل تولید این گوشی رده بالا را در این کارخانه های هندی آغاز خواهد کرد. در اواسط سال، پی،ل 8 در کارخانه های واقع در شمال هند مونتاژ خواهد شد.

گوگل در حال حاضر در ویتنام امکانات تولیدی دارد که گوشی‌های پی،ل را تولید می‌کند، و حتی با وجود تعداد کمی از دستگاه‌هایی که در هند تولید می‌شود، این شرکت در مسیر رسیدن به هدف خود ی،ی ،وج حجم قابل توجهی از تولید پی،ل از چین قرار خواهد گرفت. یکی از منابع Nikkei Asia گفت: “گوگل تنها شرکت فناوری نیست که شروع به جستجوی استراتژی “چین+2″ کرده است. این بدان م،است که تنوع بخشیدن به چین به مک، دیگر کافی نیست، اما تامین کنندگان باید چندین گزینه غیر چینی داشته باشند. برای انعطاف پذیری بهتر زنجیره تامین.”

اپل در حال حاضر برخی از مدل‌های آیفون را در هند تولید می‌کند و در نتیجه، برخی از تامین‌کنندگان قطعات و مونتاژ مغازه‌های خود را در این کشور باز کرده‌اند. با فروش گوشی‌های ساخت داخل در هند، تولیدکنندگان مجبور نیستند مالیات وارداتی را به قیمت گوشی‌های خود اضافه کنند که می‌تواند قیمت آن‌ها را دور از دسترس مصرف‌کنندگان در بازار در حال توسعه قرار دهد.

ادی هان، مدیر تحقیقات Isaiah Research، به Nikkei Asia گفت: “تصمیم گوگل برای انتقال بخشی از تولید تلفن های پی،ل خود به ویتنام ناشی از جنگ تجاری ایالات متحده و چین بود. در مورد گسترش آن به تولید در هند، ما معتقدیم که این شرکت همچنین مشوق های سرمایه گذاری کشور، سیاست های تعرفه واردات و همچنین بازار عظیم داخلی آن را در نظر می گیرد.”

منبع: https://www.p،nearena.com/news/some-pixels-will-be-،uced-in-india-s،ing-next-quarter_id155584

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.