اندروید 15 پشتیبانی از شارژ بی سیم از طریق NFC را اضافه می کند

شارژ بی‌سیم می‌تواند فوق‌العاده راحت باشد، و ما به دیدن گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های رایج با قابلیت شارژ بی‌سیم Qi عادت کرده‌ایم. اما آیا می دانستید استاندارد متفاوت و همه کاره تری برای شارژ بی سیم وجود دارد؟ این شارژ بی‌سیم NFC (WLC) نامیده می‌شود و -طبق یک کد اخیر، پشتیب، از آن به اندروید 15 اضافه شده است، و امکان شارژ را برای دستگاه‌های کوچک‌تری که Qi.NFC مخفف Near-Field Communication را قبول نکرده‌اند، باز می‌کند. ، که احتمالاً آن را به ،وان فناوری پشت پرداخت های بدون تماس می شناسید. تفاوت اصلی با WLC استفاده از آنتن های بسیار کوچکتر است. این بدان م،است که می‌تواند در داخل هدفون‌ها، قلم‌ها، ساعت‌های هوشمند، بر،ب‌های ردیاب جای بگیرد – انواع دستگاه‌های هوشمند کوچک که در آن‌ها اضافه ، شارژ بی‌سیم Qi غیرممکن است. و زیبایی آن؟ همان آنتن می تواند انتقال داده NFC را نیز انجام دهد و فضای داخلی بیشتری را ذخیره می کند.

شارژ بی سیم NFC کاملاً جدید نیست. با این حال، مشکل تا حد زیادی عدم پشتیب، از پلتفرم های فناوری بزرگ مانند اندروید بوده است. خوشبختانه، به نظر می رسد که ممکن است در حال تغییر باشد. به گفته میشال رحمان (از طریق Android Aut،rity)، نسخه پیش رو اندروید 15 به‌روزرس، قرار است شامل پشتیب، از شارژ بی‌سیم NFC باشد که می‌تواند موج جدیدی از لوازم جانبی سازگار را ایجاد کند.

پتانسیل شارژ بی‌سیم NFC برای ساده‌سازی دستگاه‌های کوچک‌تر هیجان‌انگیز است. تگ های ردیاب را تصور کنید که اغلب برای سیم پیچ Qi بسیار کوچک هستند و به جای آن به آنتن های شارژ بی سیم NFC مجهز هستند. آنها به آن باتری های دست و پا گیر قابل تعویض نیاز ندارند. یا قلم‌ها – استاندارد قلم USI 2.0 از شارژ بی‌سیم NFC پشتیب، می‌کند. اکنون، تنها چیزی که نیاز داریم دستگاه‌های سازگار با فرستنده‌های شارژ NFC است.

در حالی که قدرت انتقال WLC با سرعت‌های Qi رقابت نمی‌کند، اما همچنان می‌تواند اتکا به باتری‌های کوچک آزاردهنده و کابل‌های نامرتب را برای ابزارهای کوچکی که همه ما استفاده می‌کنیم کاهش دهد.

اگر اندروید 15 با موفقیت پشتیب، گسترده از شارژ بی‌سیم NFC را به ارمغان می‌آورد، می‌تو،م شاهد استقبال تولیدکنندگان بیشتری از این استاندارد باشیم. این می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد، به خصوص وقتی صحبت از فناوری پوشیدنی کوچک، به راحتی نابجا می شود. نگر، کمتری در مورد سطح باتری و آزادی بیشتر برای لذت بردن از آن دستگاه های هوشمند جمع و جور.

من قطعاً علاقه مندم که ببینم آینده این فناوری شارژ راحت و همه کاره چه خواهد شد، حتی اگر با سرعت کمتری شارژ شود. این یک یادآوری است که حتی فناوری آشنا مانند شارژ بی‌سیم همچنان در حال تکامل است.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/Android-15-adding-support-for-wireless-charging-via-NFC_id157339