محققان راهی برای نمایش هولوگراف روی نمایشگر آیفون ابداع کردند

در سال 2012، زم، که خطوطی در خارج از فروشگاه اپل در نیویورک سیتی در خیابان پنجم ایجاد شد، قبل از عرضه آیفون 5، شعبه محلی فا، نیوز گزارش داد که چگونه آیفون 5 دارای صفحه کلید لیزری و صفحه نمایش هولوگرافیک است. البته آیفون 5 هیچ کدام از این موارد را نداشت. گزارشگر ویدیویی از آیفون 5 مفهومی استودیو Aatma را با ویژگی هایی که در دستگاه واقعی وجود دارد اشتباه گرفته بود.

از 12 سال آینده بگذرید و سری آیفون 16 که قرار است در سپتامبر امسال عرضه شود، این ویژگی ها را نیز ارائه نخواهد کرد. با این حال، طبق مقاله ای که توسط محققان در Optics Letters (از طریق BGR) منتشر شده است، می توان یک تصویر هولوگرافی سه بعدی با استفاده از صفحه نمایش لمسی آیفون ایجاد کرد. هولوگراف ها معمولاً به استفاده از لیزرهای گران قیمت و پیچیده نیاز دارند، بنابراین ایجاد یک لیزر با استفاده از آیفون موفقیت بزرگی خواهد بود.

تصویر کوچک ویدیو

نه اینکه استفاده از آیفون باعث ایجاد یک هولوگرام کمتر پیچیده شود. چکیده مقاله محقق که خلاصه ای از تحقیق انجام شده، روش شناسی تحقیق و یافته های نویسنده می باشد:

“ما روشی برای هولوگرافی تولید شده توسط کامپیوتر (CGH) با استفاده از نور نامنسجم ساطع شده از صفحه تلفن همراه پیشنهاد می کنیم. در این روش، آبشاری از هولوگرام ها را فرض می کنیم که در آن اولین هولوگرام یک تصویر رنگی است که روی صفحه تلفن همراه نمایش داده می شود. آبشار هولوگرام با حل یک مسئله مع، با توجه به انتشار نور نامنسجم سنتز می شود.

هولوگراف بر روی صفحه نمایش آیفون 14 با استفاده از دو لایه برای بازتولید یک تصویر سه بعدی از جسم ساخته شد و نتایج تقریباً با هولوگراف تولید شده توسط سیستم لیزری گران قیمت قابل مقایسه بود. مانند کاری که گزارشگر فا، در سال 2012 انجام داد، فکر نکنید که یک صفحه نمایش هولوگرافیک برای همه مدل های جدید آیفون عرضه می شود. هنوز هم نیاز به جهش در فناوری برای هر گوشی هوشمندی برای داشتن یک صفحه نمایش هولوگرافی سه بعدی است که همه می توانند روی صفحه نمایشی که در دست دارند مشاهده کنند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/،lographic-image-created-using-ip،ne-14_id157270