این سه برنامه اندرویدی می توانند حساب های بانکی و سهام کاربران را از بین ببرند. اکنون آنها را حذف کنید!

سه برنامه م،ب وجود دارد که کاربران اندروید باید از نصب ن، آنها بر روی گوشی خود مطمئن شوند. محققان شرکت نرم افزار امنیت سایبری ESET (از طریق USSun) می گویند که این برنامه ها برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران از جمله اعتبار مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های مالی قرب،ان هستند. این برنامه‌ها خود را برنامه‌های پیام‌رس، می‌دانند و اگرچه به نظر می‌رسد که عملکردهای اساسی را ارائه می‌کنند و قانونی به نظر می‌رسند، اما حاوی ب،زار XploitSPY هستند.
نکته ترسناک این است که این برنامه ها از طریق Google Play Protect ساخته شده اند که هر روز همه برنامه های موجود در تلفن های اندرویدی را اسکن می کند تا از نصب برنامه های مضر جلوگیری کند. متأسفانه، هکرها راه هایی را برای ش،ت دادن این حفاظت کشف کرده اند. اگر یکی از سه برنامه ذکر شده در زیر را در خود دارید تلفن اندرویدی، شما مته را می د،د. بلافاصله آنها را حذف کنید:

  • پیام رسان دینک
  • اطلاعات سیم کارت
  • Defcom

اگرچه این برنامه‌ها از فروشگاه Google Play حذف شده‌اند، اگر آنها را روی تلفن خود نصب کرده باشید، همچنان می‌توانند اطلاعات شخصی شما را بدزدند و به هکرها کمک کنند تا به برنامه‌های مالی شما نفوذ کنند. ESET، خاطرنشان می کند که این کمپین در نوامبر 2021 در تلاش برای نصب ب،زار توسط کاربران اندروید بر روی گوشی های خود در هند و پا،تان آغاز شد.

برای مشاهده اینکه آیا هر یک از این برنامه ها در تلفن شما وجود دارد یا خیر، به آدرس زیر بروید تنظیمات > برنامه ها > همه برنامه های ،x را ببینید و به دنبال هفت برنامه لیست شده در این مقاله، لیست را به پایین اسکرول کنید. برای حذف یک برنامه در خود تلفن اندرویدی، فروشگاه Google Play را باز کنید > روی نماد نمایه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید >روی Manage apps and devices ضربه بزنید > روی تب Manage ضربه بزنید > نام برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید > روی Uninstall ضربه بزنید. برای محافظت از بانک و سایر حساب های مالی خود این کار را اکنون انجام دهید.

با توجه به علائم زیر می تو،د تشخیص دهید که آیا گوشی شما به ب،زار XploitSPY آلوده شده است:

  • آیا دستگاه شما با کاهش عملکرد از جمله سرعت پایین تر اینترنت، کندتر از حد معمول کار می کند؟
  • آیا تنظیمات سیستم بدون اجازه شما تغییر کرده است؟
  • آیا باتری خیلی سریع خالی می شود؟

اگر متوجه شده اید که پول از برنامه های مالی شما ناپدید شده است یا قرب، یک کلاهبرداری هویت به سرقت رفته شده اید، اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد تلفن شما ممکن است برنامه های م،ب را اجرا کند. این ب،زار علاوه بر اینکه در برنامه‌های فهرست‌شده در Play Store یافت می‌شود، می‌تواند از طریق پیوست‌های آلوده به ایمیل‌ها، تبلیغات م،ب پست‌شده آنلاین و از وب‌سایت‌های کلاهبرداری که ممکن است از شما خواسته شده باشد روی تلفن شما نصب شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/delete-these-android-apps-now_id157280

کتاب شیمی مواد غذایی.