در نشانه دیگری از تضعیف تسلط آیفون، انتظار می رود اندروید 2 برابر سریعتر از iOS رشد کند

اپل در سال گذشته یک دوره کوتاه پیروزی را پشت سر گذاشت، زم، که مقام اول را از سامسونگ که 12 سال بر آن نشسته بود، ربود. سامسونگ این موقعیت را در سه ماهه اول سال 2024 دوباره به دست آورد و احتمالاً تا پایان سال نیز آن را حفظ خواهد کرد.

در گزارشی که دیروز منتشر شد، شرکت بین‌المللی داده (IDC) فاش کرد که فروش جه، گوشی‌های هوشمند با رشد 7.8 درصدی نسبت به سال گذشته به 289.4 میلیون دستگاه در سه ماهه اول 2024 رسیده است.

این سومین سه ماهه متوالی رشد بود و نشان داد که بازار در مسیر بهبود است.

اپل 10 درصد از سهم بازار را در سه ماه اول سال از دست داد در حالی که سامسونگ شاهد کاهش کمتر از یک درصدی بود.

شرکت‌های چینی شیائومی و ترنسشن با رشد سالانه 33.8 درصدی و 84.9 درصدی، بزرگ‌ترین برندگان بودند.

ج، امتیازات سهم بازار در پایان سه ماهه اول 2024 چگونه بود:

  1. سامسونگ (20.8 درصد)
  2. اپل (17.3 درصد)
  3. شیائومی (14.1 درصد)
  4. انتقال (9.9 درصد)
  5. OPPO (8.7 درصد)

عملکرد ضعیف اپل در سه ماهه گذشته را می توان به کاهش تقاضا در چین که دومین بازار بزرگ این شرکت است، کاهش داد.

حرف زدن با CNNنبیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC گفت که اندروید امسال دو برابر سریعتر از iOS رشد خواهد کرد. دلیلش این است که اندروید در چند سال گذشته فضای بیشتری برای رشد دارد. از سوی دیگر، اپل در چهار سال گذشته انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان داده و مبارزه قوی‌تری با مسائل زنجیره تامین و چالش‌های کلان انجام داده است.

محصولات فعلی اپل از آن نوع ویژگی‌های هوش مصنوعی که دیگر، مانند سامسونگ برای گوشی‌های خود آورده‌اند، ندارند. انتظار می رود این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان ژوئن در مورد تلاش های خود در این منطقه صحبت کند.

به طور کلی، این گوشی هوشمند در سال جاری به بازیابی خود ادامه خواهد داد و هوش مصنوعی به آن کمک زیادی کرده است. IDC معتقد است که “سامسونگ در موقعیت خوبی برای رشد بیشتر در سال جاری قرار دارد.”

منبع: https://www.p،nearena.com/news/In-another-sign-of-weakening-iP،ne-dominance-Android-expected-to-grow-2x-faster-than-iOS_id157364

کتاب شیمی مواد غذایی.