اپل در را برای تعمیرات آیفون با قطعات مستعمل باز می کند

اپل به تازگی اعلام کرده است که از پاییز امسال، دارندگان برخی از مدل‌های آیفون می‌توانند گوشی‌های خود را با قطعات اصلی و مستعمل تعمیر کنند و همچنان همه چیز را به خوبی کار کنند.

اپل تعمیر گوشی های خود را با قطعات مستعمل برای کاربران آیفون آسان تر می کند

با توجه به شرکت پست وبلاگ، این راه‌اندازی جدید تماماً در مورد ایمن نگه داشتن اطلاعات شما، ارائه گزینه‌های تعمیر بیشتر به شما، کمک به عمر طول،‌تر آیفون‌ها و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی تعمیرات است.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل، گفت:

طی دو سال گذشته، تیم‌های سراسر اپل در طراحی و تولید محصول نوآوری کرده‌اند تا از تعمیرات قطعات استفاده شده اپل پشتیب، کنند که ایمنی، امنیت یا حریم خصوصی کاربران را به خطر نیندازد.

در حال حاضر، وقتی آیفون را تعمیر می کنید، اپل شما را مجبور می کند شماره سریال گوشی خود را با قطعات جدید فروخته شده توسط اپل مطابقت دهید. به این جفت شدن قطعات می گویند. اگر قطعه‌ای را تعویض کنید که از اپل استفاده می‌شود یا نیست، با پنجره‌های بازشو آزاردهنده مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد این قطعه قابل تأیید نیست. و گاهی اوقات چیزهایی مانند Face ID یا Touch ID اصلا کار نمی کنند.

تغییر جدید به این م،ی است که این پنجره های بازشو برای قطعات استفاده شده از بین خواهند رفت. اپل می‌گوید تمام بررسی‌های مربوط به قطعات اصلی اپل، نو یا دست دوم را دقیقاً پس از نصب آن روی دستگاه انجام می‌دهد. این همچنین به این م،ی است که شما و تعمیرگاه ها هنگام سفارش بیشتر قطعات از فروشگاه تعمیرات سلف سرویس، مجبور به ارائه شماره سریال نخواهید بود.

در ابتدا، این صفحه نمایش، باتری ها و دوربین های آیفون را پوشش می دهد. اپل همچنین قصد دارد از قطعات استفاده شده برای حسگرهای بیومتریک مانند Face ID در آیفون های آینده پشتیب، کند.

اپل همچنین ردیابی قطعات استفاده شده آیفون را سخت تر می کند. غول فناوری کوپرتینویی در حال گسترش قابلیت Activation Lock خود است که از استفاده از دستگاه گم شده یا دزدیده شده جلوگیری می کند و شامل قطعات آیفون نیز می شود. اگر قطعه ای از دستگاه دیگری که قفل شده یا در حالت گم شده است استفاده شود، گوشی به طور کامل قطعه را یکپارچه نمی کند. اپل می گوید:

اگر دستگاه در حال تعمیر تشخیص دهد که یک قطعه پشتیب، شده از دستگاه دیگری با فعال ، قفل فعال یا حالت گم شده به دست آمده است، قابلیت کالیبراسیون برای آن قطعه محدود خواهد شد.

علاوه بر این، اگر در نهایت آیفون خود را با یک قطعه کارکرده تعمیر کنید، گوشی شما این موضوع را در بخش Parts and Service History برنامه تنظیمات iOS پیگیری خواهد کرد.

اپل دقیقاً نگفته است که کدام مدل‌های آیفون این گزینه تعمیر جدید را دریافت خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که این گزینه با آیفون 15 و سری آیفون 16 آینده شروع می‌شود و مدل‌های جدیدتر را نیز در آینده شامل می‌شود.

در حالی که اپل هنوز قطعات پس از فروش را تایید نمی‌کند، این موضوع برای تعمیرگاه‌ها و ،، که خودتان این کار را انجام می‌دادند که قبلاً برای قطعات جدید آیفون پول بیشتری می‌پرداختند، مشکل بزرگی است. این حمایت از قطعات دست دوم پس از یک مبارزه طول، با جنبش حق تعمیر که توسط قو،ن جدید در ایالات متحده و اروپا تحریک شده است، انجام می شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-opens-the-door-for-ip،ne-repairs-with-used-parts_id157229

کتاب شیمی مواد غذایی.