گوگل پس از واکنش نادرست، تولید تصاویر هوش مصنوعی Gemini از افراد را متوقف می کند

چت ربات هوش مصنوعی Gemini گوگل به طور موقت توانایی خود برای تولید تصاویر افراد را به حالت تعلیق درآورده است. این حرکت پس از واکنش شدید در مورد تمایل هوش مصنوعی به انحراف تولید تصویر از افراد به سمت رنگ‌های پوست تیره‌تر، به‌ویژه زم، که به بافت تاریخی مربوط می‌شود، انجام شد.

در ابتدا، گوگل با درک اینکه مشکل تاثیرگذارتر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد، قول داد این مشکلات را از طریق یک پست در رسانه‌های اجتماعی برطرف کند. با این حال، به نظر می رسد که وضعیت تشدید شده است و منجر به خاموش شدن موقت اما کامل این ویژگی خاص در وب سایت Gemini شده است.

ما در حال حاضر در حال کار برای رفع مشکلات اخیر با ویژگی تولید تصویر Gemini هستیم. در حالی که این کار را انجام می دهیم، تولید تصویر افراد را متوقف می کنیم و به زودی نسخه بهبود یافته را دوباره منتشر خواهیم کرد. https://t.co/SLxYPGoqOZ

— Google Communications (@Google_Comms) 22 فوریه 2024

از آنجایی که Gemini اکنون قادر به تولید تصاویری از جمله افراد نیست، هنگامی که از چت ربات خواسته می‌شود یک پیام نگهدارنده به جای آن نشان می‌دهد که می‌خواند: “ما در تلاش هستیم تا توانایی جمینی برای تولید تصاویر افراد را بهبود بخشیم. انتظار داریم این ویژگی به زودی بازگردد و در زمان انتشار به شما اطلاع خواهد داد. زم، که انجام می‌شود به‌روزرس، می‌شود.” این پیام نیز توسط گوگل در پست شبکه اجتماعی بالا به اشتراک گذاشته شده است که به زودی نسخه ثابت آن ارائه خواهد شد.

پیام خطای فعلی Gemini هنگام تلاش برای تولید تصویری که شامل یک انسان است

مشکل تنوع کمتر نتایج در تولید تصویر هوش مصنوعی منحصر به جمینی نیست. مدل‌های هوش مصنوعی موجود نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، و تلاش‌های گوگل احتمالاً بیش از حد بر روی پرداختن به این چالش شناخته شده متمرکز شده است، اما متأسفانه از آن عبور کرده است. نتایج در حالی که نیت خوبی داشتند، تاریخ را نادرست نشان دادند، که با توجه به استفاده روزانه از این ابزارها برای تحقیق می تواند بسیار نگران کننده باشد.

در حالی که ما منتظریم تا گوگل از طریق مرکز به‌روزرس،‌های انتشار Gemini، به‌روزرس، این موضوع را پیگیری کند، کاربر، که به تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که شامل انسان‌ها می‌شود نیاز دارند، باید به پلتفرم‌های جایگزین تکیه کنند.



منبع: https://www.p،nearena.com/news/google-pauses-geminis-ai-image-generation-of-people-after-inaccu،-backlash_id155614