کاربران آیفون 15 می توانند پس از به روز رسانی به iOS 17.4 سلامت باتری خود را در یک نگاه بررسی کنند.

طبق به روز رس، انجام شده در صفحه پشتیب،، اپل در حال تغییر در بخش سلامت باتری در برنامه تنظیمات آیفون است، اما فقط برای آیفون 15، آیفون 15 پ،، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو م، و تنها یک بار iOS. 17.4 نصب شده است. این تغییر کوچک که فقط در مدل‌های فوق‌الذکر موجود است، به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک نگاه به سلامت باتری آیفون خود نگاه کنند. یک بار شما آیفون 15 مدل سری به روز رس، شده است iOS 17.4، می‌تو،د بخش باتری را باز کنید و وضعیت باتری خود را به سرعت بخو،د.
مثلا برو به تنظیمات > باتری و در کنار کلمات “Battery Health” در صفحه، ممکن است “Normal” را ببینید که به شما یک خلاصه سریع از سلامت باتری خود را بدون فشار دادن دکمه “Battery Health & Charging” که قبلاً مجبور بودید روی آن ضربه بزنید، می دهد. اگر دکمه سلامت باتری را روی یک فشار دهید آیفون 15 تلفن سری، تاریخ تولید باتری، تاریخ اولین استفاده از سلول، تعداد چرخه باتری و حدا،ر ظرفیت را خواهید دید.

عدد حدا،ر ظرفیت ظرفیت فعلی باتری را با زم، که سلول کاملاً نو بود مقایسه می کند. نتیجه یک قرائت در درصد است که ممکن است بگوید باتری شما حدا،ر ظرفیتی دارد که با ظرفیت زم، که گوشی برای اولین بار ،یداری شد مطابقت دارد (100٪). خواندن پایین تر نشان می دهد که باتری ضعیف شده است. اگر درصد به زیر 80 درصد کاهش یابد، اپل پیشنهاد می کند که باتری را تعویض کنید.

بخش سلامت باتری در برنامه تنظیمات در نتیجه #Batterygate به آیفون اضافه شد. مدل‌های قدیمی‌تر آیفون در حین انجام کارهای پیچیده خاموش می‌شدند زیرا باتری‌های ضعیف‌تر نمی‌توانستند CPU را برای انجام این کارها روشن کنند. اپل به طور یکجانبه تصمیم گرفت تا با آپدیت iOS 10.2.1 روشی را اضافه کند که به آن اجازه می‌دهد این مدل‌های قدیمی آیفون را بدون اطلاع کاربران آیفون کنترل کند. دعواها شروع شد (ببینید ما در آنجا چه کردیم؟) و تا اینکه در ژانویه امسال بود که کاربران آیفون تحت تاثیر قرار گرفتن سهم خود از تسویه 500 میلیون دلاری را شروع ،د.
هنگامی که تیم کوک در اوا، سال 2017 بابت #Batterygate عذرخواهی کرد، به کاربران آیفون یک معامله ویژه داد که به آنها اجازه می داد باتری های ضعیف شده را تنها با 29 دلار تعویض کنند. و با iOS 11.3 در سال 2018، اپل اولین صفحه “سلامت باتری” را برای کاربران آیفون ارسال کرد. از آنجایی که به کاربران آیفون اجازه می دهد تا سریعاً باتری خود را کنترل کنند و اینکه آیا آن نیاز به تعویض دارد، افزوده شده است.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/next-ios-update-lets-ip،ne-15-users-check-battery-condition-at-glance_id155542

کتاب شیمی مواد غذایی.