برای جلوگیری از پیامدهای شخصی ویرانگر، این پنج برنامه ترسناک اندروید را حذف کنید

پنج برنامه م،ب که ده‌ها هزار بار دانلود کرده بودند، پس از انتشار گزارشی در مورد آنها توسط یک شرکت تحقیقاتی توسط Google Play حذف شدند.

این برنامه ها حاوی تروجان بانکی Anatsa بودند و کاربران در بریت،ا، جمهوری چک، آلمان، اسلواکی، اسلوونی و اسپ،ا را دنبال ،د. در ابتدا، برنامه‌ها به طور خاص کاربران سامسونگ را هدف قرار می‌دادند، اما بعداً به تولیدکننده مبدل شدند.

شرکت تحقیقاتی ThreatFabric که اولین گزارشی در مورد تجدید حیات آناتسا بود به آن فاش کرد بلیپ کامپیوتر نام برنامه های ساختگی آنها به شرح زیر است:
  1. پاک کننده تلفن – فایل ا،پلورر
  2. نمایشگر PDF – ا،پلورر فایل
  3. PDF Reader – نمایشگر و ویرایشگر
  4. پاک کننده تلفن: File Explorer
  5. PDF Reader: مدیر فایل

برنامه‌های جعلی به‌،وان برنامه‌های پی‌دی‌اف و پاک‌تر پنهان شده بودند و به‌گونه‌ای طراحی شده بودند که به نمودارهای رایگان جدید برسند و شانس دانلود آن‌ها توسط کاربران ناآگاه را افزایش دهند.

اعتقاد بر این است که برنامه ها قبل از حذف از Play Store بین 150000 تا 200000 بار دانلود شده اند. آنها از یک فرآیند چند مرحله‌ای برای آلوده ، دستگاه‌ها بدون تعامل کاربر و فرار از تشخیص استفاده ،د. آنها همچنین از تاکتیک های پیچیده دیگری از جمله سوء استفاده از سرویس دسترسی و دور زدن تنظیمات محدود اندروید 13 استفاده ،د.

تروجان Anatsa دارای قابلیت های Device Takeover (DTO) است، به این م،ی که می تواند دستگاه آلوده را کنترل کند و اقداماتی را از طرف شما انجام دهد. می تواند اطلاعات حساس را از تلفن شما بدزدد و به تنهایی تراکنش ها را آغاز کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه های م،ب دیگر در Google Play در دسترس نیستند، اما اگر قبلاً آنها را در تلفن خود دارید، باید خودتان آنها را حذف کنید.

برای اینکه در آینده طعمه چنین برنامه‌هایی نشوید، قبل از دانلود هر برنامه‌ای با اطمینان از اینکه از یک توسعه‌دهنده قابل اعتماد است، یک بررسی کامل انجام دهید. مورد دیگری که باید به دنبال آن باشید مجوزهای درخواستی است، به ویژه مجوزهای مربوط به سرویس دسترسی.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/Delete-these-five-scary-Android-apps-to-avoid-devastating-personal-implications_id155492

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.