بزرگ در چین: اپل برای اولین بار بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان را رهبری می کند

اگر تعجب می‌کردید که چگونه اپل در سال 2023 علیرغم اینکه در رتبه‌بندی پنج کشور برتر دومین کشور پرجمعیت جهان قرار نگرفت، توانست سامسونگ را برای مقام اول در عرضه جه، گوشی‌های هوشمند ش،ت دهد، پاسخ (حداقل تا حدی) از… بزرگترین کشور جهان است. کشور بر اساس جمعیت

اتفاقاً چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند است، بنابراین واقعاً نمی‌توان اغراق کرد که برتری اپل نسبت به رقیب اصلی‌اش در این بخش‌ها تا چه اندازه باید در طرح بزرگ چیزها ثابت شده باشد. توجه داشته باشید که سامسونگ به طور کامل قادر به ش،تن این منطقه نیست و در سه ماهه چهارم 2023 و کل سال گذشته نتوانست جایگاهی را در بین پنج فروشنده بزرگ گوشی هوشمند خود ،ب کند.

چه مسابقه فوق العاده فشرده ای!

آیا می د،د با وجود اینکه دو شرکت به ترتیب در جایگاه دوم و سوم در آ،ین ردیاب IDC قرار گرفتند، سامسونگ چگونه از فروش جه، گوشی های هوشمند شیائومی با 80 میلیون دستگاه یا بیشتر در سال 2023 پیشی گرفت؟ خب، قطعاً چنین شکافی در چین بین پنج فروشنده برتر وجود ندارد، که حتی گروه جمع و جورتر از هند را تشکیل می دهد.

آ،ین تفاوت سالانه اپل و شیائومی در مورد سهم بازار چین، کمی بیش از چهار درصد است، که ممکن است خیلی کوچک به نظر نرسد… تا زم، که متوجه شوید که ما در مورد دارنده مدال طلای کشور و پنجمین کشور بزرگ صحبت می کنیم. فروشنده تا پایان سال گذشته

به طور طبیعی، فاصله بین اپل و دارندگان مدال نقره و برنز Honor و Oppo بسیار کمتر است و به ترتیب 0.2 و 0.6 درصد است، در حالی که Vivo با فاصله بسیار کمی در رده چهارم قرار دارد. اما آیفون برای اولین بار است در تاریخ محبوب‌ترین انواع گوشی‌های هوشمند در چین، و این به وضوح یک دستاورد کاملاً شگفت‌انگیز است که با این واقعیت که هر چهار برند برتر دیگر داخلی در پرجمعیت‌ترین کشور جهان هستند، بسیار چشمگیرتر شده است.

همین امر در مورد هوآوی به وضوح صدق می کند، که نتوانست سال را در پنج رتبه برتر به پایان برساند، اما رتبه چهارم را در سه ماهه چهارم به دست آورد و پس از افزایش قابل توجه فروش 36.2 درصدی نسبت به سال قبل، از اوپو و شیائومی پیشی گرفت. این تنها پنج برند برتری بود که پیشرفت واقعی را نه تنها در سه ماه پای، سال بلکه در کل سال 2023 می دانست، بنابراین برتری تازه کشف شده اپل ممکن است خیلی زود توسط شرکتی که به جهنم رفته و تنها در چند ماه اخیر به جهنم رفته است، به چالش کشیده شود. سال ها.

در افق (چینی) چه خبر است؟

برای اینکه بتو،د (کم و بیش) آینده بازار را به درستی پیش بینی کنید، باید حال و گذشته اخیر آن را به خوبی درک کنید. به ،وان مثال، توجه به این نکته بسیار مهم است که مجموع فروش 271.3 میلیون گوشی هوشمند چین در سال 2023، نشان دهنده کاهش 5 درصدی نسبت به آمار سال 2022 است.

ذکر این نکته به همان اندازه مهم است که این منطقه ده (!!!) سه ماهه متوالی کاهش نسبت به سال قبل داشته است. در حال بهبودی حرکت به سمت بهبود با رشد کوچک اما قابل توجه 1.2 درصدی در بازه زم، اکتبر تا دسامبر 2023.

این به همه امیدواری نسبتاً واقع بینانه می دهد که محموله ها در طول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش خواهند یافت، که می تواند به نفع تمام پنج فروشنده برتر گوشی های هوشمند چین باشد، همچنین هواوی و شرکت های “سایر” که در واقع تعداد (،یبی) خود را در سال 2023 افزایش دادند.

به ،وان مثال، آنر به لطف خط تولید تاشو رده بالای بسیار موفق و چندین دستگاه اندرویدی رده پایین تا می، محبوب خود، موقعیت بسیار خوبی برای پیشرفت دارد. به ،ه خود، اپل ممکن است به کمی شانس نیاز داشته باشد، یک موفقیت دیوانه کننده خانواده آیفون 16 و احتمالاً یک آیفون SE جدید مقرون به صرفه برای حفظ موقعیت پیشرو تازه به دست آمده خود در بازار رقابتی دیوانه وار چین. اما حتی اگر این اتفاق نیفتد، این شاهکار 2023 بدون شک برای اعصار (و کتاب های تاریخ) یکی خواهد ماند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-،a-number-one-smartp،ne-vendor-2023-first-time-ever_id154702