پتنتی که هفته گذشته به اپل اعطا شد نشان می دهد که یک آیفون ضد آب در حال ساخت است

اگرچه آیفون در برابر آب مقاوم است و استانداردهای خاصی را رعایت می کند که به اپل اجازه می دهد رتبه IP68 را روی تلفن های خود اعمال کند، این دستگاه ضد آب نیست. هک، اپل حتی باور نمی کند که تلفن هایش به طور مداوم آب را دفع کنند. چگونه این را بد،م؟ فقط به گارانتی محدود آیفون نگاه کنید، در هیچ کجای گارانتی اپل درباره نحوه پوشش آسیب های ناشی از آب صحبت نمی کند. این فقط اپل نیست. هر سازنده تلفنی حتی اگر دستگاهی دارای رتبه IP68 یا IP67 باشد، خسارت ناشی از آب را در گارانتی پوشش نمی دهد.

اپل می گوید که سری آیفون 15 تا عمق 6 متری (نزدیک به 20 فوت) به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاوم است. این در واقع بالاتر از استانداردهای IP68 است، اما به این م،ی نیست که می تو،د تلفن را در حمام یا دوش با خود بیاورید زیرا آب ناشی از جت اسپری می تواند مقاومت در برابر آب را از بین ببرد. و اگر آیفون شما آب شیرینی در آن شنا نمی کند، برای زنده ماندن در تماس با آب مشکل بیشتری خواهد داشت. بنابراین به عبارت دیگر، آیفون خود را با خود به غواصی نبرید، مگر اینکه در یک قاب مخصوص برای آن ساخته شده باشد. نوع فعالیت.
به یاد داشته باشید، اگر اپل فکر می کرد که آیفون می تواند در هر برخورد با آب دوام بیاورد، خسارت ناشی از آب را در گارانتی لحاظ می کرد.
اما پتنتی که اپل هفته گذشته به آن اعطا کرد می تواند نشان دهد که این شرکت بر روی نسخه ضد آب آیفون کار می کند. این پتنت “واسط کاربری زیر آب” نام دارد و بیشتر در مورد تنظیم iOS در هنگام قرار گرفتن آیفون در زیر آب است تا استفاده از آن راحت تر باشد. اپل در این پتنت اشاره می کند که iOS می تواند در زیر آب «دست و پا گیر و ناکارآمد» باشد. برای مثال، تصویری که در پتنت گنجانده شده است نشان می‌دهد که کاربر آیفون به جای استفاده از چند لمس برای کوچک ، و بزرگ‌نمایی صفحه، زوم دوربین را با فشار دادن دکمه تنظیم صدا آغاز می‌کند.

این هیجان انگیز است زیرا اگر اپل بر روی یک رابط کاربری ویژه برای iOS کار می کند که استفاده در زیر آب را آسان تر می کند، منطقی است که باور کنیم این شرکت روی سخت افزار ضد آب نیز کار می کند. اگر اپل یک آیفون ضد آب بسازد، بیایید امیدوار باشیم که در نهایت پوشش آسیب آب را به گارانتی محدود اضافه کند. اینکه یک آیفون ضدآب چه زم، می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، مشخص نیست، اما اولین سازنده‌ای که این کار را انجام می‌دهد، ویژگی بسیار خوبی برای ارائه به مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

این پتنت توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) اعطا شد و به شماره ثبت اختراع ایالات متحده 11,875,021 ایالات متحده اعطا شد.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/patent-suggests-apple-sees-waterproof-ip،ne-coming_id154537

کتاب شیمی مواد غذایی.