چند نوع سیستم گشت زنی در امنیت وجود دارد؟

گشت های سنتی

گشت‌های سنتی معمولاً توسط مدیرانی انجام می‌شود که وظایف و مناطق را تقسیم‌بندی می‌کنند و سپس وظایف را به نگهبانان کوچک‌تر محول می‌کنند. نگهبانان برای نظارت بر محیط و تشخیص ناهنجاری ها به صورت تصادفی گشت می زنند. بعد از پاترول کار را در فرم ورود ثبت کنید. مدیران برای ارزیابی عملکرد پرسنل امنیتی از سوابق کاغذی استفاده می کنند.

 

ساعت نگهبان

ساعت نگهبان اغلب دارای یک دیسک کاغذی یا مقوایی سبک یا نوار کاغذی برای مدت زمان معینی بود که معمولاً برای مدل‌های دیسک ۲۴ ساعت و برای مدل‌های نواری ۹۶ ساعت است. کاربر ساعت را به هر ایست بازرسی که در آن یک کلید شماره دار نصب شده بود، می برد. سپس آن کلید در ساعت قرار داده شد، چرخانده شد و شماره کلید روی دیسک چاپ شد. روی دیسک یا نوار کاغذی زمان‌ها از قبل چاپ شده بود و کلید شماره کلید را در زمان مربوطه نشان می‌داد (هر کلید یک علامت قابل شناسایی روی صفحه یا قرقره کاغذی ایجاد می‌کرد که نشان‌دهنده زمانی است که نگهبان ساعت را در آن ایستگاه مشت می‌کرد. ). این بدان معنی است که اقدامات نگهبان ردیابی می شود، خواه بین دو ایستگاه کلیدی خیلی طول کشیده باشد یا اگر یک ایستگاه کلیدی را از دست داده باشد.

چند نوع سیستم گشت زنی در امنیت وجود دارد؟

سیستم گشت و نگهبانی

ایست بازرسی در نقطه کلیدی مسیر گشت قرار می گیرد. نگهبان در شروع شیفت تگ نگهبانی مختص به خود را توسط دستگاه گشت و نگهبانی اسکن کرده و به نقاط مختلف سرکشی کرده و هر یک از تگها را با دستگاه می‌خواند. در فرآیند خواندن نقطه گشت، در صورت مشاهده اضطراری، نقطه حادثه در هر زمانی قابل خواندن است و شماره نقطه گشت و زمان مطالعه به عنوان رکورد گشت ذخیره می شود. سپس دستگاه گشت و نگهبانی از طریق کابل دیتا به کامپیوتر متصل شده و داده ها در پایگاه داده نرم افزار مدیریت بارگذاری می شود. نرم افزار مدیریت به صورت خودکار داده های گشت را تجزیه و تحلیل و به صورت هوشمند پردازش می کند و سپس می توان گزاره های آماری مانند گشت از دست رفته و گشت از دست رفته را به دست آورد. از طریق این اظهارات، تکمیل واقعی کار گشت را می توان به طور واقعی منعکس کرد، بنابراین مدیریت علمی کار گشت را تحقق بخشید.

در حال حاضر سیستمهای مختلفی از گشت زنی حراست در بازار وجود دارد. یکی از بهترین و باکیفیت ترین این سیستمها دستگاه گشت زنی نگهبانی WM-5000V5 است که از طریق اسکن تگ نگهبانی کار می‌کند و کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

سیستم دوربین مدار بسته

هنگامی که محیط برای انسان مناسب نیست، تجهیزات تلویزیون مدار بسته را می توان از تمام بخش های فرآیند نظارت اتاق کنترل مرکزی استفاده کرد. سیستم های دوربین مدار بسته می توانند به طور مداوم کار کنند یا فقط در صورت نیاز، رویدادهای خاص را نظارت کنند. نگهبانان باید در ساعات کاری به هر حرکتی در مانیتور توجه کنند. هنگامی که وضعیت غیرعادی در تصویر نظارت شناسایی می شود، نگهبانان امنیتی باید زنگ هشدار را ارسال کنند و به پرسنل امنیتی کمک کنند تا با بحران به سریع ترین روش مقابله کنند.

 

سیستم گشت زنی با هوش مصنوعی

استفاده از موقعیت یابی بلوتوث به طور خودکار سیستم کنترل ربات گشت زنی، استفاده از سیستم موقعیت یابی بلوتوث راه اندازی مسیر گشت زنی از قبل، برای ارائه نقطه نظارت از پیش تعیین شده کاربر، ربات می تواند با توجه به مسیر تصویر از پیش تعیین شده به وظایف گشت زنی مختلف، نقطه به نقطه باشد. و برای انتقال تصویر ویدئویی به مانیتور در سمت دور. همچنین می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که در زمان مشخصی کار کند و در زمان معین گشت زنی ثابت انجام دهد. جایگزینی موثر گشت ها توسط پرسنل. علاوه بر این، در صورت وجود شرایط غیرعادی یا پرسنل، می تواند شناسایی موثری را برای مانیتور از راه دور فراهم کند تا به هدف هشدار و ارائه اطلاعات دست یابد.

بنابراین در مواجهه با انواع روش های گشت زنی و دستگاه گشت و نگهبانی، با توجه به نیازهای کاری شما انتخاب نوع گشت مناسب از همه مهمتر است.

 

سیستم گشت و نگهبانی چیست؟

سیستم گشت و نگهبانی سیستمی است که برای کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در سازماندهی، ثبت و اجرای تورها و گشت‌های نگهبانی در دارایی‌هایشان استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که افسران وظایف خود را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده انجام می‌دهند. این به جلوگیری از “تنبلی” کمک می کند و از نگهبانی شما در انجام وظیفه اطمینان حاصل می کند.

سیستم‌های گشت و نگهبانی وسیله‌ای برای بررسی و ثبت زمان اجرای تور نگهبانی توسط نگهبان با اسکن پست‌های بازرسی خاص تعیین‌شده در منطقه‌ای که او در حال گشت‌زنی است، فراهم می‌کند. ایست های بازرسی در نقاط خاصی یا در ساختمان ها یا در مکان های دیگر یک سایت یا منطقه دورافتاده قرار می گیرند و به کارکنان مدیریت کمک می کنند تا هر مکان مختلف و هر بخش از یک قلمرو خاص را شناسایی کنند. افسران در محل می‌توانند پست‌های بازرسی را اسکن کنند، هشدارهای SOS ارسال کنند، رویدادها را ردیابی و ثبت کنند، و حتی در زمان واقعی گزارش‌ها را برای کارکنان مدیریت یا مشتریان ارسال و ارسال کنند.

اصل کار

سیستم تور نگهبانی عمدتاً از سه قسمت دستگاه گشت و نگهبانی، تگ نگهبانی و نرم افزار تشکیل شده است.

ایست های بازرسی را در نقاط کلیدی مسیر گشت قرار دهید. در حین گشت زنی، ماموران امنیتی با استفاده از گرز گشتی که همراه دارد، تگ شناسنامه خود را می خوانند و سپس پست های بازرسی را به ترتیب مسیرها می خوانند. در طول فرآیند، در صورت یافتن یک موقعیت اضطراری، برچسب رویداد را می توان در هر زمانی خواند و عصای گشتی شماره ایست بازرسی و زمان خواندن را به عنوان یک رکورد گشت ذخیره می کند. از ایستگاه دانلود برای آپلود سوابق گشت در گره گشت به طور منظم در رایانه استفاده کنید. نرم افزار مدیریت، طرح گشت از پیش تعیین شده را با سوابق گشت واقعی مقایسه می کند و سپس می تواند گزارش های آماری مانند نقاط گم شده و از دست رفته گشت را بدست آورد. این گزارش‌ها می‌توانند واقعاً منعکس‌کننده تکمیل واقعی کار گشت‌زنی باشند.

اهمیت سیستم گشت زنی حراست

سیستم گشت زنی یک سیستم ضروری در امنیت است، زیرا تجهیزات دفاع فنی الکترونیکی که بتواند جایگزین امنیت شود وجود ندارد و مهمترین کار امنیتی حراست، گشت است.

سیستم مدیریت گشت الکترونیکی می تواند به طور موثری کار گشت امنیتی را مدیریت کند و به عنوان یک مورد ضروری در سیستم حفاظت امنیتی کشورهای توسعه یافته اروپا و آمریکا و چین ذکر شده است.

کاربرد سیستم گشت و نگهبانی

مناسب برای پیشگیری از حریق، ضد سرقت و گشت امنیتی ساختمان ها و املاک مسکونی، مراکز خرید، سوپرمارکت ها، هتل ها، ساختمان ها، کارخانه ها و معادن، نفت، برق، راه آهن، مخابرات، امنیت عمومی، ارتش، جنگلداری، بیمارستان، مدرسه ، و سایر صنایع.<p

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.