دزد آیفون را می‌دزدد و به قربانی پیامک می‌فرستد تا او را فریب دهد تا اپلیکیشن Find My را غیرفعال کند

وقتی گوشی شما دزدیده می شود واقعا بد است. و هنگامی که آیفون 15 پرو م، است که انگشت خود را از دست داده است، کیت بسیار گران قیمتی است که احتمالا دیگر هرگز نخواهید دید. در حالی که این داستان هیچ ربطی به AppleCare+ ندارد، ما فقط می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که اگر دارای پوشش AppleCare+ Theft and Loss هستید، تا زم، که برنامه Find My را فعال کرده باشید، هر 12 ماه یکبار دو حادثه مفقودی یا سرقت را پوشش می‌دهید.

قانون شماره یک: اگر آیفون شما به سرقت رفت یا گم شد، هرگز برنامه Find My را غیرفعال نکنید

قیمت پوشش AppleCare+ Theft and Loss برای iP،ne 15 Pro و آیفون 15 پرو م، 13.49 دلار در ماه برای 24 ماه یا یک بار پرداخت 269 دلاری است که دو سال را پوشش می دهد. قیمت آیفون 15 پ، و آیفون 14 پ، 24 پرداخت ماهانه 12.49 دلاری یا یک بار پرداخت 249 دلاری است که دو سال را پوشش می دهد. قیمت آیفون 15، آیفون 14 و آیفون 13 24 پرداخت ماهانه 11.49 دلار یا یک بار پرداخت 219 دلاری برای دو سال پوشش است.
اما منحرف می شویم. یکی از مش،ین Reddit با نام کاربری “Commercial_Big_4378” نام کاربری خود را داشت آیفون 15 پرو م، دزدیده شد و قرب، پیامکی دریافت کرد که ظاهراً از شخصی که گوشی را از سارق ،یده بود، یا ممکن است خود دزد وانمود کند که دستگاه را ،یده است. متن با گفتن (ببخشید اشتباهات املایی و گرامری که بخشی از پیام است) شروع می شود، “من ،یدم آیفون 15 پرو م، من استفاده می کنم. پیام‌ها، ایمیل‌ها، کارت‌ها، بانک، یادداشت‌ها و اطلاعات شخصی شما حتی سیم‌کارت شما را که انتقال داده‌اید، دارد.”

اکنون به آیفون خود بروید، iOS 17.3 را نصب کنید و ویژگی Stolen Device Protection را فعال کنید

متن با این درخواست ادامه می‌یابد که قرب، برنامه Find My را در تلفن دزدیده شده غیرفعال کند. این تنها کاری است که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی شما هرگز نباید انجام دهید. پس از انجام این کار، سارق می تواند رمز عبور Apple ID را تغییر دهد، یک رمز عبور جدید ایجاد کند، Face ID را بازنش، کند و به رمزهای عبور همه برنامه های شما دسترسی پیدا کند. قرب، با اپل تماس گرفت و دستگاه قفل و پاک شد. این تلفن در حال حاضر در جایی در چین قرار دارد اما فقط می تواند به یک فرد ناآگاه در این کشور فروخته شود.

درخواست‌های حساس‌تر، مانند غیرفعال ، برنامه Find My، تغییر رمز عبور Apple ID، یا بازنش، Face ID یا Touch ID به م، یک ساعته نیاز دارند تا صاحب دستگاه بتواند تشخیص دهد که آیا دستگاهش دزدیده شده یا گم شده است. اگر چنین است، با اپل تماس بگیرید تا دستگاه قفل شود. حتی پس از گذشت یک ساعت، Face ID یا Touch ID باید شناسه صاحب دستگاه را تأیید کند.

اگر iOS 17.3 را نصب کرده اید، باید با رفتن به این ،مت، Protection Device Protection را فعال کنید. تنظیمات > شناسه چهره و رمز عبور. پس از تایپ رمز عبور، به ،مت Stolen Device Protection رفته و گزینه Turn On Protection را فشار دهید. و به خاطر داشته باشید که حتی اگر متن تهدیدآمیزی برای شما ارسال شد، اگر آیفون شما به سرقت رفت، برنامه Find My را غیرفعال نکنید. انجام این کار می تواند منجر به تخلیه حساب بانکی شما و استفاده از کارت های اعتباری برای ،یدهای غیرمجاز شود.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/ip،ne-thief-tricks-victim-trying-to-get-find-my-app-disabled_id154739