گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟

زیرا برای گوگل، نمایش نتایج مرتبط به کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و پرداخت هزینه برای تبلیغ گوگل ادز هم باعث نخواهد شد تا سایت شما برای کلمات کلیدی غیرمرتبط در نتایج سرچ گوگل نمایش یابد. افرادی که گوگل ادز را برای تبلیغات انتخاب کردهاند با ورود و ثبتنام در سایت آن، صاحب حساب کاربری عادی میشوند. اگر مشکلی در هنگام کار با این سرویس دارید در زیر با ما به اشتراک بگذارید که در مقالههای بعدی به آنها بپردازیم. در چند نوع مختلف اجرا می شود که بعضی از آن ها قابل skip هستند اما برخی از آنها را باید تا انتها ببینید. دلیل این اختلاف قیمت این است که برخی سایت ها برای کاهش قیمت دلار و افزایش سود از دلار سیاه و کوین غیر قانونی استفاده می کنند.

ابتدا می توان گفت بازدیدکنندگانی که ممکن است سایت شما را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتاری متفاوت با بازدیدکنندگانی دارند که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شدن خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است ، ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار به عبارتی سئو به دست آمده باشد مربوط به بازدیدکنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. بر اساس تجربه بیشترین تعداد کلیک مربوط به سه لینک اول است. گوگل بر اساس ربات هوش مصنوعی قوی خود توانسته است سیستم هزینهیابی کامل و کاربردی را طراحی کرده تا در راستای شعار برد برد خودش قدم بردارد. شما می توانید برای تبلیغات گوگل خود از به شرکت های معتبر با پلن های مدیریت شده استفاده کنید. با توجه به اینکه در هر صفحه از جستجوی گوگل ، 8 موقعیت برای نمایش تبلیغات توسط گوگل تعبیه شده است ( 4 لینک بالا و 4 لینک پایین صفحه) ، به هر میزان که این عدد به عدد یک نزدیکتر باشد ، بیانگر پایداری نمایش تبلیغ شما در لینک های بالاتر خواهد بود.

نحوه کار با گوگل ادز در ایران استفاده از این سرویس با مشکلاتی روبرو است؛ اما اگر تکنیکهای مربوط به حل مشکلات را یاد بگیرید، میتوانید به نتایج قابل قبولی برسید. آیا تضمینی برای نتیجه گیری با این نوع از تبلیغات وجود دارد؟ برای نمونه می توانید با مهم ترین کلمات کلیدی حوزه کاری خود به بالاترین ثبت نتایج صفحات موتور جستجو گر گوگل را از آن خود کنید.انواع تبلیغاتی گوگل با برچسب Ad یا تبلیغ در صفحات نتایج نمایش داده می شود. بعد از مشخص کردن مبلغ خود برای یکی از این راهکار ها، گوگل آن را در پرونده شما ثبت می کند و سپس نگاهی به کیفیت تبلیغات شما می اندازد و به آن امتیاز می دهد. برای تبلیغ در گوگل ادز حداکثر هزینه ای مشخص نشده اما از حداقل هزینه به ازای هر کیلک یک سنت است. به عنوان مثال ممکن است یک روز تا 20 درهم مصرف کند اما روز بعد با توجه به شرایط، مصرف را تا 5 درهم کاهش دهد.

سایت اصلی گوگل ادز

همانطور که در بخش پرداخت هزینه در مقاله گوگل ادوردز چیست توضیح دادیم، شما تنها دو راه برای پرداخت هزینه تبلیغات و شارژ اکانت خود دارید. در لول بعدی بخشهای مجزایی به عنوان campaign در اختیار ما هستند که میتوانیم گروه و تبلیغات را در آنها دستهبندی و مرتبسازی کنیم هر کمپین خود میتواند شامل چندین گروه و تبلیغ مجزا باشد. اگر استفاده از ابزار برایتان نگرانی ایجاد میکند، فراموش نکنید که میتوانید با بررسی تمام بخشهای کیورد پلنر، تسلط کافی را بهدست بیاورید.

لازم به ذکر است که پلتفرم گوگل ادز است حدود دو دهه است که فعالیت نموده و در حوزه تبلیغات پولی یک ارشد به حساب می آید. همچنین می توانید با مطالعه کامل این مطلب و دیگر مقاله ها دانش خود را در زمینه استفاده از این پلتفرم بالا برده و خودتان تبلیغ را اجرا نمایید. اگر ۳ دلار کلیک در قبل از ۲۴ ساعت دریافت کنید، دیگر در آن روز آگهی شما نمایش داده نمیشود. ممکن است تا به الان این سوال برای شما پیش آمده باشد که ویژگی و مزایای تبلیغات در گوگل چیست و چرا باید در کسب و کار از آن استفاده کرد. هر کسب و کاری که حاضر باشد برای هر کلیک هزینه بیشتری بدهد؛ امتیاز بیشتری خواهد گرفت. هر چی که آگهی های که شما اجرا میکنید کیفیت بالاتری داشته باشد برای کمپین های آینده هزینه کمتری به تبلیغ اختصاص داده خواهد شد.

اساس کار گوگل ادز به این شکل است که شما مبلغ مشخصی را که مایلید برای هر کلیک بپردازید، پیشنهاد میدهید تا بتوانید در مزایده برنده شوید. طبیعتا داشتن هیستوری و تاریخچه تبلیغات در گوگل ادوردز به روند تبلیغات و بهینه سازی شما بر اساس دیتاهای قبلی کمک شایانی خواهد کرد. در صفحه گوگل ادز، به حساب قبلی گوگل وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. همچنین به عنوان یک شبکه بسیار پرکاربرد و گسترده آنلاین در سراسر جهان است که میلیون ها کسب و کار به صورت آنلاین کار تبلیغات شان را با استفاده از تبلیغات گوگل انجام می دهند تا به مشتریان جدید دست پیدا کرده و کسب و کار خود را ارتقاء دهند. با کلیک روی دکمه آبی رنگ «Explore your account» میتوانید وارد اکانت و داشبورد گوگل ادز خود شوید. مثلا میتوانید آخر هفته ها، بعد از ظهرها و زمانی که در شرکت حضور ندارید، تبلیغات را با هزینه کمتری ارائه کرده یا آنها را موقتا از دسترس خارج کنید.

در عوض، گوگل خودش با توجه به متن و تصاویری که از شما می گیرد تبلیغاتی مناسب را طراحی می کند و برای شما به نمایش در می آورد. عامل مهمی که میتواند کسبوکار با بودجه بالا را در رتبههای پایین قرار دهد Quality Score است. در ادامه شما را با این امر آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این بخش از آموزش گوگل ادز در اختیار شما قرار می دهیم. تنها زمانی باید پولی پرداخت کنید که مشتریانتان اقدامی انجام دهند، مثلا وقتی که روی تبلیغ شما کلیک میکنند تا از وبسایت شما بازدید کنند یا با کسب و کار شما تماس بگیرند. همه چیز در مورد تبلیغات کلیکی گوگل – روکا, گوگل ادوردز چیست و چه کاری انجام می دهد؟ عنوان و توضیحات تبلیغ شما باید با کلمات کلیدی مورد نظرتان مطابقت داشته باشد و بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

کمپین دیسپلی صفحات وب سایتتان را به صورت یک بنر و در وب سایت های همکار گوگل نمایش می دهد. از زمانی که کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی می کنید، گوگل مطابق با خواسته شما تبلیغتان را در صفحات سرچ نمایش می دهد. برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش می آید که چگونه می توانیم از این سرویس برای تبلیغات خدمات و محصولات خود به نحو احسن استفاده کنیم؟ برای موفقیت در سئو به محتوای باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی موردنظر، نیاز بوده و این محتواها باید بهصورت مداوم بهروزرسانی شوند.

ثبت نام در گوگل ادز

بعد از ساخته شدن اکانت، یک کد 10 رقمی به شما اختصاص داده میشود که در بالای آدرس جیمیلتان دیده میشود. در حال حاضر سهم ناشران در گوگل ادسنس از درامد تبلیغات 68% و سهم گوگل 32% می باشد، مثلا اگر یک دلار کسب درآمد کنید، 68 سنت سهم ناشر و 32 سنت سهم گوگل نیز می باشد. تا به حال شده در جیمیل خود باشید و در بالای ایمیل های خود تبلیغاتی را مشاهده کنید؟ حال اینجاست که می توان گفت که گوگل بهترین سرویس را در اختیار افرادی که سایت راه اندازی کردند گذاشته.

این کار فواید خاص خود را دارد؛ مثلا این که هزینه شخصی کمی برای تبلیغات خود انجام میدهید و مثلا زمان و تلاشی به مدیریت اکانت PPC خود اختصاص نمیدهید. برای مبتدیانی که به دنبال آموزش گام به گام هستند مناسب است. این سرویس که با نام گوگل ادز یا ادوردز شناخته می شود می تواند صد ها و حتی هزاران مشتری برای شما جذب کند. خب، اولین معیاری که به گوگل برای رتبه بندی تبلیغات کمک می کند، هزینه ای است که این ۴ نفر حاضر هستند به ازای هر کلیک به گوگل پرداخت کنند. در این مزایده هر تبلیغی که برنده شود جایگاه اول تبلیغات را گرفته و در نتیجه ورودی بیشتری نیز بهدست میآورد. در بازاریابی نباید هیچ کانال ورودی را از دست داد.

نرخ کلیک به این معناست که گوگل با توجه به سابقه کلمه کلیدی و سابقه تبلیغاتی که در اکانت شما ثبت شده پیش بینی می کند که در زمان نمایش آگهی شما چه نرخ کلیکی دریافت می کند. این کتاب همان طور که از نامش پبداست، راهنمایی کامل و جامع است برای اینکه بتوان به بهترین شکل یک اپلیکیشن را در سرویس گوگل ادز برای تبلیغ در نتایج جست و جو ثبت کرد. با اینحال ما با ثبت شرکت در خارج از ایران، میتوانیم تبلیغات شما را در این سرویس تبلیغاتی منتشر کنیم. بنابراین ما تصمیم گرفته ایم تا با یک دوره جامع به آموزش گوگل ادوردز به صورت پیشرفته بپردازیم تا شما بتوانید پس از گذراندن این دوره به سادگی کمپین های خود را پیاده سازی کنید. پس شما باید یک تبلیغاتی انجام دهید تا مشتریان جذب شود، ولی هر تبلیغی که برای شما درامد زا نیست. به همین دلیل گوگل یک سیستم مزایده برای انتخاب بهترین تبلیغ قرار داده است.

با وجود این مشخصه ها بهتر می توانید تصمیم خود را برای درج تبلیغات خود با استفاده از این سرویس نمایید. این نوع تبلیغ در گوگل هدفمندتر و بهینه تر از هر نوع تبلیغی می باشد فرض کنید شرکت شما در زمینه فروش محصولات و کالاهای لوکس فعالیت می کند، همچنین متقاضی برای کالای شما وجود دارد و حاشیه سود شما نیز مقدار قابل توجهی است. حالا بیایید کمی دقیق تر شویم و ببینیم که گوگل ادز دقیقا به چه چیزی امتیاز می دهد؟ تبلیغات در گوگل تبلیغ در گوگل حتماً تا بحال در صفحه های نتایج جستجوی گوگل دیده اید که در بالای نتایج یا زیر نتایج ارگانیک، تبلیغات متنی نشان داده میشود و در کنار آنها کلمه Ad نوشته شده است.این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز (گوگل ادز) یا تبلیغات گوگل ایجاد میشوند.

چگونه به رشد کسب و کار ما کمک میکند, تنظیمات گوگل ادوردز | بهینه سازی کمپین ادز | آران, هزینه تبلیغات در گوگل ادز چگونه گوگل ادوردز را متوقف کنیم؟ آخرین قسمت از تنظیمات کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز، مربوط به اضافه کردن Extension به تبلیغات گوگل می شود که با افزودن این اکستنشن ها میتوانید تبلیغات خود را بهینه کنید. حتی شما با داشتن یک وب سایت ساده در عرض چند ساعت می توانید واژگان کلیدی خود را تبلیغ کنید. در این سیستم، گوگل در قبال دریافت هزینه که بر مبنای یک الگوریتم خاص محاسبه میشود، این امکان را میدهد که به تبلیغ کالا یا خدمات سایت خود بپردازید. کوچ کسبوکار با توجه به میزان تجربه خود در این زمینه، تبلیغاتی را تدوین و طراحی خواهد کرد که بیشترین تأثیر را بر روی مشتریان داشته باشند. از محبوب ترین کمپین ها در گوگل ادوردز کمپین سرچ است که تقریباً بیشتر نتایج تبلیغاتی در کشور با استفاده از این نوع کمپین اجرا می شود.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

محتوای صفحه فرودی که در گوگل ادز قرار داده میشود کاملاً دست کسبوکار بوده و برخلاف سئو نیاز به محتوا نداشته و میتواند تبلیغاتی باشد. تا این جا رتبه شما برای قرار گیری در تبلیغات گوگل مشخص شده است، اما هزینه هر کلیک در گوگل ادز دقیقا چقدر است؟ در واقع گوگل ادسنس که تقریبا 4 سال بعد از گوگل ادز راهاندازی شد برای این بود که به صاحبان وبسایتها اجازه بدهد تا بخشی از سایت خود را برای بازاریابی در نظر بگیرند و از این طریق حتی بتوانند درآمد دلاری نیز داشته باشند تا به این صورت میزان درآمد خود را افزایش دهند.

با توجه به تحریم های گوگل این آگهی ها در ایران قابل اجرا نیست و با آی پی ایران نیز نمایش داده نمی شود. این امر باعث میشود که شما احتیاجی به میلیون ها بازدید کننده از طریق نتایج گوگل ندارید بلکه به بازدید کنندگان خاص و هدف مند احتیاج دارید که از طریق ادز وارد سایت شده اند. هدفمند بودن و هوشمند بودن تبلیغات گوگل باعث میشود که این روش تبلیغات از هر شیوه دیگری بازدهی بیشتری داشته باشد. شما باید تعیین کنید که در ازای هر کلیک، حاضرید چقدر هزینه کنید. برای نمونه ممکن است کلمه کلیدی که تعیین کردید رقابت شدیدی داشته باشد و همین موضوع باعث میشود تا هزینه بیشتری به کمپین اختصاص دهید.