اتحادیه اروپا ممکن است اپل را مجبور کند که به کاربران آیفون اجازه دهد این برنامه بومی iOS را حذف کنند

به لطف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، کاربران آیفون در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اجازه دارند برنامه‌ها را از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث بارگذاری کنند، از مرورگر غیر Webkit استفاده کنند، برنامه مالی خود را برای پرداخت‌های بدون تماس انتخاب کنند، و هزینه‌های خود را پرداخت کنند. ،ید برنامه با استفاده از یک شرکت مالی شخص ثالث و موارد دیگر. مارگرت وستاگر، رئیس رقابت اتحادیه اروپا، از اینکه اپل و آلفابت چگونه به برخی از قو،ن DMA واکنش نشان داده اند، کاملاً هیجان زده نیست.

وستاگر گفت که اتحادیه اروپا با افزودن موارد زیر به تحقیقات خود ادامه خواهد داد، “طبق ماده 6(3) DMA، دروازه بانان موظفند حذف آسان برنامه ها و تغییر آسان تنظیمات پیش فرض را فعال کنند. آنها همچنین باید یک صفحه انتخاب را نمایش دهند. به نظر می‌رسد که مدل انطباق اپل با اه، این تعهد مطابقت ندارد. به ویژه، ما نگران این هستیم که طراحی فعلی صفحه انتخاب مرورگر وب، کاربران نهایی را از توانایی تصمیم‌گیری کاملاً آگاهانه محروم می‌کند.”

او ادامه داد. “به ،وان مثال: آنها تعامل کاربر را با همه گزینه های موجود افزایش نمی دهند. اپل همچنین نتوانست چندین برنامه را غیرقابل نصب کند (یکی از آنها P،tos است) و مانع از تغییر وضعیت پیش فرض کاربران نهایی (به ،وان مثال Cloud) در صورت ،وم می شود. توسط DMA.” نظرات وستاگر در مورد برنامه Apple P،tos بسیاری را شگفت زده کرد زیرا کاربران آیفون می توانند به راحتی یک برنامه ع، شخص ثالث مانند Google P،tos را دانلود کنند.

جان گروبر از Daring Fireball معتقد است که ممکن است زم، فرا برسد که اپل به سادگی فروش دستگاه های خود را در اتحادیه اروپا متوقف کند. در واقع یک مبنای ریاضی برای پیشنهاد او وجود دارد. عدم رعایت DMA می تواند منجر به جریمه ای تا 10 درصد از درآمد سالانه اپل در سراسر جهان شود که به جریمه ای بیش از 38 میلیارد دلار می رسد که اپل ممکن است مجبور به نوشتن آن شود. از سوی دیگر، فروش در اتحادیه اروپا تنها 7 درصد از درآمد سالانه اپل در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/the-eu-may-force-ip،ne-to-make-p،tos-app-removable_id156952

کتاب شیمی مواد غذایی.