افشای بزرگ نشان می‌دهد که اپل از چه تراشه‌هایی در مدل‌های آی‌پد و آیفون آینده استفاده خواهد کرد

با عرضه آی‌پدهای جدید و نسل بعدی مدل‌های آیفون که اوا، سال جاری عرضه می‌شوند، ذهن‌های پرس‌وجو دوست دارند بدانند اپل قصد دارد از چه تراشه‌هایی برای تامین انرژی این دستگاه‌ها استفاده کند. این افشاگری که در AppleInsider مشاهده شد، به افشاگری نسبت داده می‌شود که مشخصات پایینی دارد و سابقه برجسته‌ای دارد. AppleInsider می‌گوید که افشاکننده پست‌ها و لیست کوچکی از فالوورها را محافظت می‌کند و این نشریه نام کاربری یا پلتفرمی را که در آن پست می‌کند فاش نمی‌کند.
دو دستگاه اول فاش شده از سال 2020 به A14 Bionic مجهز خواهند شد و به نظر می رسد این دو نسخه از iPad سطح پایه باشند. با این حال، نسل دهم آیپد قبلاً A14 Bionic را در زیر کاپوت خود دارد. این واحدها می‌توانند آی‌پد نسل دهم با مشخصات داخلی به‌روزرس، شده برای بازار آموزش باشند. اینجا چیزی برای دیدن نیست
در مرحله بعد، دو نوع آیپد مینی 2024 شاهد ارتقای تراشه A15 Bionic که در مدل موجود در حال حاضر استفاده می‌شود، به 3 نانومتری A17 Pro خواهند رسید که می‌تو،د آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو م، را مشاهده کنید. تا به امروز، این دو گوشی تنها دو گوشی هستند که از چیپست 3 نانومتری استفاده می کنند.
با شایعات اضافه شدن یک مدل 12.9 اینچی، انتظار می‌رود آی‌پد ایر امسال با دو اندازه صفحه نمایش متفاوت، 10.9 و 12.9 اینچ عرضه شود. اگر کمی آشنا به نظر می رسد، این ابعاد به نمایشگرهای 11 اینچی و 12.9 اینچی موجود در iPad Pro (2022) نزدیک است. اپل امیدوار است که یک خط ارزان‌تر با این دو اندازه صفحه‌نمایش، ،یداران را جذب کند و در عین حال فروش آی‌پد پرو را کاهش ندهد.

آیپد ایر 2024 از تراشه M2 اپل استفاده می کند که بر روی گره پردازشی 5 نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده است. نسخه فعلی iPad Air دارای تراشه M1 است. M2، فقط در صورتی که کنجکاو باشید، SoC است که در حال حاضر خط iPad Pro (2022) را اجرا می کند.

در مورد آی‌پد پرو، تبلت‌های برتر اپل امسال چیزی جدید دریافت می‌کنند که هرگز در هیچ‌یک از پنل‌های OLED آیپد دیده نشده است. و در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا مدل بزرگتر دارای صفحه نمایش 12.9 اینچی خواهد بود یا افزایش جزئی به 13 اینچ خواهد داشت، افشاگر به ما می گوید که واحدهای iPad Pro 2024 به تراشه M3 3 نانومتری مجهز خواهند شد.

حالا برای سری آیفون 16. شایعات قبلی خواستار این بود آیفون 16 و آیفون 16 به علاوه برای حمل A18 Bionic 3 نانومتری در حالی که A18 Pro جاه‌طلبانه‌تر که با استفاده از گره 3 نانومتری TSMC نیز ساخته شده است، انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند. آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو م،. آیا افشاکننده رمز و راز موافق بود؟ به گفته MacRumors، همان افشاگر به آنها گفت که تمام مدل‌های سری آیفون 18 از یک تراشه استفاده می‌کنند که با استفاده از گره پردازشی 3 نانومتری نسل دوم N3E TSMC ساخته شده است.

اما تفاوت در عملکرد وجود خواهد داشت. تراشه A18 مورد استفاده با آیفون 16 و آیفون 16 پ، در مقایسه با نسخه کاملاً کاربردی که برای تامین انرژی آن یافت می شود، پردازنده یا هسته های عملکرد کمتری خواهد داشت آیفون 16 حرفه ای و آیفون 16 پرو م،.

ما باید شاهد رونمایی و عرضه مدل های iPad Air و iPad Pro 2024 در این ماه باشیم (تقریباً تقویم امروز را فراموش کردم) در حالی که برنامه برای iPad mini مشخص نیست. همانطور که برای آیفون 16 در این سری، ما چیزی نمی بینیم که اپل را از رونمایی و عرضه سنتی سپتامبر خود دور کند.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/leak-reveals-which-chips-will-power-upcoming-ipad-ip،ne-models_id155904

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.