اندروید 15 ممکن است گزینه های جدیدی برای بهبود خوانایی برنامه داشته باشد

اندروید دارای گزینه‌های دسترسی بسیاری است که استفاده از سیستم عامل را برای همه آسان‌تر می‌کند. به طور معمول، اگر نمی تو،د از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید، گزینه هایی برای بزرگتر ، صفحه نمایش، خواندن متن با صدای بلند و حتی کنترل همه چیز با صدای خود پیدا خواهید کرد. با این حال، گزینه‌های دسترس‌پذیری در دستگاه‌های تلفن همراه همیشه می‌توانند بهبود یابند، و به نظر می‌رسد که Google با نسخه آینده اندروید روی همین موضوع کار می‌کند. Google اخیراً نسخه بتای QPR جدیدی را برای Android 14 منتشر کرده است که عمدتاً شامل رفع اشکال است. اگرچه تغییرات تغییرات معمولاً آن را منع، نمی‌کنند، گاهی اوقات شگفتی‌های کمی به ،وان ویژگی‌هایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند، اما هنوز آماده رونمایی نیستند، رخ می‌دهد. این زم، است که ما به متخصصان کد مانند مشعل رحمان، که اغلب این نسخه های بتا را با یک شانه دندانه ریز می گذرانند و ویژگی هایی را که احتمالاً به زودی خواهیم دید را کشف می کنند. این بار، چیزی که او کشف کرد، تنظیمات مخفی “کنتراست رنگ” بود که او با جزئیات بسیار آن را مستند کرد.

یک نگاه یواشکی

این تنظیمات به شما امکان می دهد با کنتراست متن، دکمه ها و حتی آی، ها در برنامه های خود بازی کنید. می‌تو،د موارد را به صورت «پیش‌فرض» شماره‌گیری کنید، آن را به «متوسط» یا «بالا» تبدیل کنید، یا حتی روی «به حدا،ر رساندن کنتراست متن» ضربه بزنید تا پس‌زمینه‌ای در پشت متن برای دید نهایی ایجاد شود. حتی یک پیش نمایش نیز دارد تا بد،د در حال ورود به آن هستید. فقط به خاطر داشته باشید که هنوز ممکن است هر برنامه به طور کامل با این تنظیمات بازی نکند.

اگر این زنگ به صدا در می آید، شما چیزهایی را تصور نمی کنید. گوگل با یک نوار لغزنده «سطح کنتراست» در پیش‌نمایش‌های قدیمی‌تر اندروید دستکاری کرده است. عمدتاً برای مضمون «ماتریال تو» بود، اما به نظر می‌رسد این چیزهای جدید برای مردم عادی بسیار مفیدتر است. به نظر می رسد ممکن است جایگزین گزینه قدیمی «کنتراست بالا» در تنظیمات صفحه نمایش شما نیز شود.

متأسفانه، این تنظیمات هنوز در حال توسعه هستند، اما با قضاوت در این مرحله از تکمیل در این نسخه بتا QPR، احتمالاً در نسخه کامل اندروید 15 ظاهر می شوند، که باید در پاییز امسال منتشر شود. با به‌روزرس، بزرگی مانند آن، حتی ممکن است شاهد تغییرات جالب دیگری در رابط کاربری گوگل باشیم (انگشتان به صورت ضربدری).



منبع: https://www.p،nearena.com/news/android-15-might-get-new-options-to-improve-app-readability_id156915

کتاب شیمی مواد غذایی.