اپل در برابر iCloud “ضدرقابتی” با یک طرح بالقوه اقدام کلاسی روبرو می شود

از آنجایی که اپل اقدامات قانونی کافی نداشته است، یک طرح دعوی حقوقی پیشنهادی (از طریق بلومبرگ) این غول فناوری را به نقض بیشتر ضد انحصار متهم می کند. این بار، اپل متهم شده است که با استفاده از سهم ۷۰ درصدی خود از بازار پلتفرم ابری که به لطف iCloud در اختیار دارد، «زمینه بازی رقابتی را ایجاد کرده است». در این پرونده آمده است: “اپل قیمت های iCloud خود را تا حدی افزایش داده است که این سرویس تقریباً سود خالص ایجاد می کند. توانایی اپل در حفظ این قیمت ها گواهی بر قدرت انحصاری آن است.”
بلومبرگ خاطرنشان می کند که اقدام ک،ی پیشنهادی شامل یک ک، سراسری و یک طبقه فرعی کالیفرنیا متشکل از ،، است که طرح های iCloud را ،یداری کرده اند و هزینه اضافی دریافت کرده اند. در مجموع، تعداد اعضای ک، می تواند برابر با ده ها میلیون کاربر باشد. فضای ذخیره سازی ابری داده های دیجیتالی است که در سرورهای خارج از سایت نگهداری می شود و به کاربران اجازه می دهد از راه دور داده های خود را ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

در این پرونده اشاره شده است که تسلط اپل در فضای ذخیره سازی ابری به دلیل کمبود رقبا نیست. این لباس می گوید که “ذخیره سازی ابری توسط هر شرکت فناوری بزرگ ارائه می شود.” این لباس از گوگل، مایکروسافت و دراپ با، به ،وان رقبا نام برده است. اما مسئله این است که داده‌های خاصی که به‌،وان فایل‌های محدود فهرست شده‌اند برای هر سرویس ابری غیر از iCloud ممنوع هستند. این پرونده می افزاید: “این فایل های جدا شده – که از این پس “فایل های محدود شده” نامیده می شود – مهم هستند زیرا شامل داده های مورد نیاز برای بازیابی دستگاه در هنگام جایگزینی می شوند.”

در ادامه این طرح اشاره شده است که iCloud تنها گزینه ای است که کاربران آیفون برای تهیه نسخه پشتیبان کامل از دستگاه اپل خود دارند. اپل از زم، که این سرویس توسط استیو جابز فقید در WWDC 2011 معرفی شد، روی 5 گیگابایت فضای ابری رایگ، که مش،ین iCloud دریافت می کنند، تکیه نکرده است.

در این پرونده آمده است: «ممنوعیت خودسرانه اپل در میزب، فایل‌های محدود شده اساساً فضای رقابتی را برای امتیاز دادن به iCloud نسبت به همه رقبا مخدوش می‌کند. در نتیجه این محدودیت، رقبای احتمالی ابری نمی‌توانند به دارندگان دستگاه‌های اپل یک راه‌حل ذخیره‌سازی ابری خدمات کامل ارائه کنند. یا حتی یک مقایسه کم رنگ. مطمئناً، رقبا می‌توانند میزبان ع،‌ها، ویدیوها و برخی فایل‌های داده دیگر باشند. اما آنها نمی‌توانند همه داده‌هایی را که کاربران می‌خواهند پشتیبان‌گیری کنند، از جمله برای بازیابی دستگاه، میزب، کنند.”

در ادامه این طرح آمده است: “این به iCloud مزیت ساختاری عظیمی در برابر همه رقبای احتمالی می‌دهد. مصرف‌کننده‌ای که از یک پلتفرم ابری رقیب برای ذخیره ع،‌ها استفاده می‌کند، همچنان به iCloud برای ذخیره‌سازی فایل محدود نیاز دارد.” شاکیان از دادگاه می‌خواهند که به آنها معافیت دستوری بدهد که اپل را م،م می‌کند تا اقدامات توهین‌آمیز، غیرقانونی و ضدرقابتی شرح داده شده در اینجا را متوقف کند؛ معافیت‌های اعلامی، غیرقانونی دانستن چنین اقداماتی، و همچنین معافیت‌های پولی، چه از طریق استرداد یا خسارات، از جمله سه برابر شدن. خسارات، یا سایر خسارات متعدد یا تنبیهی، یا استرداد، در صورتی که توسط قانون یا عدالت اجباری شده باشد یا در موارد دیگر موجود باشد…”

اپل ممکن است در نهایت به دنبال حل و فصل پرونده باشد، همانطور که اغلب انجام می دهد. قاضی باید با تسویه حساب موافقت کند و نحوه توزیع وجوه تسویه حساب را امضا کند. ما اینجا در مراحل اولیه هستیم، با ما همراه باشید.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-faces-cl،-action-over-icloud_id155931

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.