دولت به دنبال اطلاعات شخصی درباره افرادی است که ویدیوهای خاص YouTube را تماشا کرده اند

به گفته فوربس، گوگل مجبور شد شماره تلفن، آدرس، شماره تلفن و فعالیت کاربران برخی حساب‌های یوتیوب را به بازرسان ،تی تحویل دهد. همچنین آدرس IP برخی از کاربران یوتیوب که ویدیوهای خاصی را تماشا می ،د، تغییر یافت. تقاضا برای اطلاعات نتیجه تحقیقات جنایی است که بازرسان فدرال در حال انجام آن هستند. این ویدئوها توسط پلیس مخفی برای مظنونی که به پول شویی ارزهای دیجیتال متهم شده بود ارسال شد.
مظنون، که نام کاربری “elonmuskwhm” دارد، پیوندهایی به آموزش های عمومی YouTube دریافت کرد که به بینندگان نشان می داد چگونه از طریق هواپیماهای بدون سرنشین نقشه برداری کنند، و ویدئوهایی که در مورد نرم افزار AR بحث می ،د. در حالی که این ویدیوها بیش از 30000 بار مشاهده شده است، بیشتر آن بازدیدها به این پرونده ارتباطی نداشتند. از گوگل خواسته شد تا لیست افرادی را که بین ۱ ژانویه تا ۸ ژانویه ۲۰۲۳ این ویدئوها را مشاهده کرده‌اند، دریافت کند، اگرچه فوربس مطمئن نبود که گوگل با این درخواست موافقت کرده است.

تقاضا برای این اطلاعات هشدارهایی را به صدا درآورده است، اگرچه مت برایانت، سخنگوی گوگل به فوربس گفت: “با تمام خواسته های اجرای قانون، ما یک فرآیند دقیق برای محافظت از حریم خصوصی و حقوق قانونی کاربران خود و در عین حال حمایت از کار مهم اجرای قانون داریم. ما هر درخواست برای اعتبار قانونی را بررسی می‌کنیم، مطابق با قو،ن قضایی در حال توسعه، و به طور معمول از درخواست‌های گسترده یا نامن، برای داده‌های کاربر، از جمله مخالفت کامل با برخی از مطالبات، عقب‌نشینی می‌کنیم.”

،، که به مسائل حریم خصوصی اهمیت می دهند از شنیدن درخواست ،ت این اطلاعات از Google ناراضی هستند. آلبرت فا، کان، مدیر اجرایی پروژه نظارت بر فناوری نظارت به فوربس گفت: “این غیرقانونی است، وحشتناک است و هر روز در حال وقوع است.”

بازرسان فدرال می گویند که درخواست اطلاعات از نظر قانونی توجیه شده است، زیرا داده های درخواست شده، “برای تحقیقات جنایی در حال انجام، از جمله با ارائه اطلاعات هویتی در مورد مجرمان، مرتبط و مهم است.” ،ت همچنین خاطرنشان کرد که چنین درخواست هایی توسط پلیس در سایر ایالت ها ارائه شده است. در یک مورد در نیوهمپشایر، بازرسان در حال بررسی تهدیدات بمب گذاری بودند که از طریق یوتیوب پخش می شد. پلیس اطلاعاتی در مورد افرادی که در زمان‌های خاصی پخش زنده را تماشا می‌،د، درخواست کرد.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/government-seeks-to-obtain-personal-data-about-you-tube-viewers_id156589

کتاب شیمی مواد غذایی.