طبق گزارش‌ها، اپل به کارکنان پشتیبانی می‌گوید که در مورد بارگذاری جانبی آیفون در بازارهای دیگر گمانه‌زنی نکنند

انتشار قریب الوقوع iOS 17.4 ویژگی های جدیدی را برای آیفون به ارمغان می آورد که منحصر به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است. این به لطف قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است که اپل را برای ایجاد چندین تغییر تحت فشار قرار داده است. یک تغییر بزرگ به کاربران آیفون در اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را به صورت جانبی بارگذاری کنند، که این فقط یک روش فانتزی برای گفتن این است که می‌توانند برنامه‌ها را از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث نصب کنند. تغییرات باید در 7 مارس یا قبل از آن انجام شود.
در هر جای دیگری، اپل رویکرد باغ دیواری خود را حفظ می کند که به آن اجازه می دهد تا کنترل برنامه های فهرست شده در اپ استور را حفظ کند تا کاربران آیفون برنامه های مملو از ب،زار را روی گوشی خود دانلود نکنند. این یک نکته معتبر است، اگرچه برنامه های م،ب گاهی اوقات از طریق سیستم امنیتی اپل آن را انجام می دهند. شاید عذرخواهی اپل بودن ظاهر خوبی نباشد، اما حقیقت این است که کاربران آیفون نمی‌خواهند برنامه‌ای را نصب کنند که بتواند به برنامه‌های مالی آنها دسترسی داشته باشد و پول آنها را بدزدد، سرعت تلفن آنها را کاهش دهد و عمر باتری را کاهش دهد.
به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، که در خبرنامه هفتگی Power On خود نوشت، اپل به کارکنان پشتیب، AppleCare خود می‌گوید که به مشتریان در مورد اینکه آیا اپل پشتیب، از فروشگاه برنامه جانبی و شخص ثالث را در کشورهای دیگر ارائه می‌کند یا خیر، گمانه‌زنی نکنند. Gurman اشاره می‌کند که اپل انتظار دارد مشتریانش کارکنان پشتیب، را با چنین سوالاتی پر کنند، زیرا بسیاری از دارندگان آیفون خواهان آزادی نصب برنامه‌های خارج از اپ استور اپل هستند.

بحث در مورد بارگذاری جانبی را می توان به دو روش متفاوت در مورد آن خلاصه کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اپل مدت‌هاست که احساس می‌کند با ممانعت از نصب برنامه‌هایی که قبلاً آنها را بررسی نکرده‌اند، به صاحبان آیفون کمک می‌کند. اما صاحبان آیفون هستند که استدلال می کنند که پول را برای ،ید آیفون ،ج کرده اند و اینکه با آن چه می کنند باید کاملاً به آنها بستگی داشته باشد.

در مورد این سوال که اپل نمی‌خواهد کارکنان پشتیب، درباره آن حدس بزنند، با توجه به اینکه برای وادار ، اپل به اجازه بارگذاری جانبی در اتحادیه اروپا، مجموعه‌ای از مقررات همراه با تهدید جریمه‌های هنگفت لازم بوده است، احتمالاً مقررات یا قو،ن مشابهی را اتخاذ خواهد کرد. به DMA برای ترغیب اپل به ارائه بارگذاری جانبی در بازارهای دیگر.

منبع: https://www.p،nearena.com/news/apple-tells-support-s،-not-to-speculate-about-sideloading_id155922

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.